makeaa perjantaita – viikonlopun leffakarkit roobertin herkusta

Roobertin_Herkku_6.jpg

Syön nykyään todella harvoin karkkia, etenkin irtsareita. Siis ihan oikeasti, varmaan pari hassua kertaa vuodessa – jostain syystä sokeriset namit eivät ole enää maistuneet, vaan ikisuosikkini Ben&Jerry’s vie aina voiton karkkihyllyn houkutuksista.

Viime viikonloppuna mieleni kuitenkin horjui, kun astuin sisään Viiskulmalla sijaitsevaan Roobertin Herkkuun. Olen monet kerrat juossut kiireessä puodin ohitse, mutta tällä kertaa päätin pistäytyä sisälle, sillä kerrankin ei ollut kiire mihinkään.

Irtsariastiat nähdessäni mieleeni tulvahti monia hauskoja muistoja lapsuudesta. Meillä oli esimerkiksi isäni kanssa tapana käydä toisinaan viikonloppuisin vuokraamassa elokuva Filmtownissa, ja napata samalla leffaevääksi reilu pussi irtsareita. Muistan, miten hauskaa oli kurkistella eri karkkirasioiden sisälle, ja valita pussiin yksitellen omia lemppareita. Vadelmalaku-pääkallot, pinkit ufot ja riisisuklaapallot olivat silloin kova juttu.

Roobertin_Herkku_7.jpg

Roobertin_Herkku_2.jpg

Roobertin Herkusta löytyy kuitenkin paljon muutakin kuin irtsareita. On amerikan herkkuja (Pop Tarts, M&M’s, Reese’s, Oreo), erikoisia limppareita, fudgea, jelly beanseja, lakuja, salmiakkia, paljon erilaisia suklaalevyjä. Valikoima on laaja, ja mukavan erilainen tavallisten ruokakauppojen karkkivalikoimaan verrattuna. Tietysti harkiten valitut tuotteet kustantavat myös hieman enemmän, mutta jos syö karkkia kerran tai pari kuukaudessa, voi siitä maksaakin hieman enemmän.

Suklaan ystävänä olisin napannut mieluusti mukaani levyn Goodion tummaa suklaata, tai hupaisan Choc Starsin, joista löytyivät ainakin Michael Jackson, Lady Gaga, Kuningatar Elizabeth ja PSY. Roobertin Herkun tuotteet sopivatkin hyvin paitsi leffaillan herkutteluun, myös hauskoiksi lahjoiksi makean ystäville.

Roobertin_Herkku_8.jpg

Roobertin_Herkku_3.jpg

Roobertin_Herkku_1.jpg

Värikäs näyteikkuna, suloiset pakkaukset ja veikeä pyörä kutsuvat vienosti ohikulkijaansa astumaan sisälle ihmettelemään suloisen pikkupuodin tarjontaa. Nyt tiedän, minne suuntaan, kun irtsarihammasta alkaa seuraavan kerran kolottaa! Sweet.

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään

lempikesäkahvila meren rannassa – birgitta hernesaari

Birgitta_Hernesaari_7.jpg

Ensimmäinen viikko uusissa töissä on kulunut niin vauhdikkaasti, etten ole malttanut istahtaa koneen äärelle enää kotona. Uusien asioiden opettelu vaatii myös aina veronsa, ja olenkin nukahtanut jo aikaisin illalla.

Viime sunnuntaina kahvittelimme pitkään ja hartaasti ihanassa Birgittassa Hernesaarenrannassa. Kävin kesäkahvilassa ensimmäisen kerran viime vuonna, ja ihastuin heti rakennuksen korkeisiin lasiseiniin ja isoon terassiin, jolla kelpaa nauttia auringosta vaikka koko päivä.

Koska tuuli puhalsi navakasti mereltä, päädyimme kuitenkin tällä kertaa sisätiloihin lukemaan kaikessa rauhassa päivän lehdet. Yhdentoista aikoihin Birgittassa oli vielä kohtuullisen hiljaista, eikä jonoa ollut nimeksikään (toisin kuin alla olevassa kuvassa, lähtiessämme muutamaa tuntia myöhemmin).

Birgitta_Hernesaari_1.jpgBirgitta_Hernesaari_4.jpg

Tutustuimme rauhassa vitriiniin, joka suorastaan pursui erilaisia herkkuja: täytettyjä leipiä, kakkuja, keksejä, jogurtteja, pullaa ja muita makeita. Olinkin niin pyörällä päästäni leivonnaistulvan edessä, että unohdin napata niistä teille kuvan.

Poikakaverini päätyi nopeasti kinuskiseen rocky roadiin, ja pyysi reilunkokoisen palan kylkeen vielä jäätelöäkin. Koska epäilin annoskateuden iskevän, valitsin lopulta itsekin samaan – enkä todellakaan joutunut pettymään. Voin kertoa, että makeannälkä tuli täytettyä! Annos oli kokonaisuudessaan niin täydellinen, ettei minun tee vieläkään mieli makeaa.

Saimme hyvän paikan aivan ikkunan vierestä, johon aurinko paistoi makeasti. Ihan kuin olisi istunut ulkona, erona vain se, että tuuli ei vienyt lehtiä mennessään. Eikä tämänkään vilukissan tarvinnut palella.

Birgitta_Hernesaari_5.jpgBirgitta_Hernesaari_2.jpgBirgitta_Hernesaari_3.jpg

Jatkoimme matkaamme Hernesaaresta leppoisalle kävelylle Merisatamaan, kunnes harmaat pilvet täyttivät taivaan. Birgittaan on kuitenkin pakko päästä tänä kesänä vielä ainakin pari kertaa uudelleen – ensi kerralla aion lojua terassilla nojatuolissa, aurinkolasit silmilläni, lämmin lattekuppi sylissäni.

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään