sunnuntai-illan superhelppo salsa

tuoresalsa.jpg

Vaikka tykkäänkin käydä viikonloppuisin kahviloissa ja ravintoloissa, välillä on hauskaa kokkailla kotona.

Kokeilin muutama viikonloppu sitten Maku.fi -sivustolta löytämäni tomaattisalsan reseptiä. Salsan tekemistä ei oikeastaan voi edes kutsua kokkaamiseksi, sillä käytännössä kyse on muutaman hassun ainesosan pilkkomisesta ja maustamisesta.

Siksi tuoresalsa onkin oivallinen lisuke laiskaan sunnuntai-iltaan. Se on paitsi helppo ja nopea valmistaa, myös sopii yhteen monenlaisten ruokien kanssa – esimerkiksi tortillojen, tacojen, paistetun lohen tai grilliruoan kylkeen.

Itse tein salsaa puolet Maun ohjeen määrästä. Mausteiden suhteen reseptiä ei kannata noudattaa orjallisesti, vaan lisäillä ainesosia oman maun mukaan. Esimerkiksi chilin määrää lisäämällä salsasta saa halutessaan tulisemman.

tuoresalsa_2.jpgTuoresalsa

– 5 tomaattia– ½ tai kokonainen sipuli
– valkosipulia
– tuoretta chiliä
– tuoretta persiljaa silputtuna
– ½ dl sitruunamehua
– loraus ruokaöljyä
– ½ rkl sokeria
– ½-1 rkl suolaa
– mustapippuria
– basilikaa

Paloittele tomaatit pieniksi kuutioiksi kulhoon. Hienonna sipuli ja valkosipuli. Poista chilistä siemenet ja silppua palko. Sekoita kaikki ainekset tomaattikuutioiden joukkoon ja anna maustua jääkaapissa.

tuoresalsa_3.jpgbloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Ajattelin tänään

melkein valmis

hanna_karppa.jpg

Miten ihanan laiska, toimeton, suorastaan rentouttava viikko. 

Olen nauttinut täysillä kesän ainoista lomapäivistäni. Kerännyt pisamia nenänvarteeni, juonut kahvia terassilla myhäillen aurinkolasieni takana, haahuillut pitkin keskustan katuja, tunnelmoinut ystäväni häitä ja tulevia kaason tehtäviäni, kuvaillut ja hölmöillyt toisen ystäväni kanssa, lukenut kirjaa ja lehtiä, ollut tekemättä yhtään mitään.

Samalla olen odottanut. Odottanut. Ja odottanut.

Tänään sain vihdoinkin viimeisen kurssiarviointini ja näin ollen opiskeluni päätökseen. Kaksi viikkoa, ja minulla on kädessäni paperi, jonka saamista olen odottanut kolme vuotta. Paperin, joka todistaa, että kyllä
– minä osaan, minä olen valmis.

Valmis siirtymään eteenpäin. Ensi maanantaina aloitan unelmieni kesäduunin, unelmieni työpaikalla. Olen mielettömän kiitollinen saamastani mahdollisuudesta sekä innoissani tulevasta kesästä ja kaikista ihanista uusista ihmisistä, joihin tulen tutustumaan! Innoissani ja onnellinen kaikista niistä jutuista, joita pääsen kirjoittamaan. Tarinoista, joita pääsen kuulemaan ja kertomaan.

Tosiasiahan on kuitenkin se, että täysin valmista minusta ei tule koskaan. Ja se onkin koko jutun hienous: aina löytyy uutta opiskeltavaa, tutkittavaa, pengottavaa, kirjoitettavaa. Aina löytyy uusia tarinoita, ilmiöitä ja ihmisiä. Aina löytyy uusia tapoja kertoa tarinoita. Aina voi kehittyä, ja tulla paremmaksi.

Haistan kesän, tuoreet mansikat, lasissa kuplivan kuoharin ja mangojäätelön. Ilon, jännityksen, onnen
– uuden alun.

Vitsit, miten vatsanpohjassa kipristelee!

bloglovin / instagram / pinterest

Kuva: Eveliina Linkoheimo

Suhteet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään