sushin rakastajan taivas – fukun lounaalla vedetään navat täyteen

fuku_1.jpg

Jos minun pitäisi valita yksi ruoka, jota söisin koko loppuelämäni, valitsisin sushin.

Siksi en voinutkaan vastustaa kiusausta, kun ystäväni pyysi minua maanantaina kanssaan lounaalle sushibuffettiin Fredrikinkadun ravintola Fukuun.

Itse olen käynyt ainoastaan kerran erään toisen ravintolan sushibuffassa, ja kokemus oli jokseenkin kehno: sushi oli seisonut pöydällä liian kauan, jolloin riisi oli päässyt kuivahtamaan. Ystäväni oli kuitenkin käynyt Fukun lounaalla muutaman kerran, ja tiesi buffetin tarjonnan laadukkaaksi.

Tällä kertaa en joutunut pettymään! Sitä sushin määrää. Ihan päätä huimasi, kun katselin erilaisia maki- ja nigiririvistöjä, jotka tuntuivat jatkuvan loputtomiin. Sitä myötä, kun sushipalat ehtyivät, kannettiin keittiöstä pöytään uusia ja erikoisia herkkuja. Fukun sushibuffa on varsinainen sushin rakastajan taivas!

fuku_2.jpgfuku_3.jpgfuku_4.jpg

Sushipalojen yhteydessä ei lue, minkälaisilla lisukkeilla makit on täytetty. Siksi lounastajan kannattaakin varautua pieniin yllätyksiin. Mielestäni pieni jännitys on kuitenkin aina hauskaa!

Vaikka runsas buffet tarjosi monenlaista sushia, omia suosikkejani olivat lopulta perinteiset lohta, katkarapuja, kurkkua ja avokadoa yhdistelevät makit sekä raa’at ja liekitetyt lohinigirit. Uudeksi suosikiksi nousi levämaki, jollaista tavallisista sushiseteistä harvemmin saa.

Mikäli oletkin kyllästynyt tavallisiin, ketjuista saataviin sushisetteihin, suosittelen ehdottomasti suuntaamaan Fukun buffaan: täällä pääsee maistamaan kaikkea.

fuku_5.jpgfuku_6.jpg

Fukun sushibuffetin hinta on arkisin 13,90 euroa. Se on suorastaan naurettavan halpa, kun ottaa huomioon, kuinka paljon lounaalla on valinnanvaraa, ja kuinka laadukasta ruoka on. Sushin lisäksi lounaaseen sisältyy lämmin ruoka (lämmintä riisiä ja erilaisia kastikkeita), salaatti sekä hedelmiä.

Tänne on pakko päästä uudelleen! Pahin sushi-himoni tuli kuitenkin Fukussa niin hyvin tyydytetyksi, etten tarvitse sushia vähään aikaan.

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään

monday basics

monday_1.jpgMaanantai. Pahimmillaan herätyskello soi seitsemältä aamulla, pomppaan ylös sängystä, säntään suihkuun ja häsellän aamutoimet minuuttiaikataululla. Parhaimmillaan heräilen rauhassa aamusta nauttien, nuuhkin raikasta ilmaa ikkunasta, pukeudun lempivaatteisiini ja suuntaan sushille ystäväni kanssa.

Tänään, luojan kiitos, sain nauttia jälkimmäisestä. Ja mikä parhainta, aamulla oli aikaa valita vaatteet ajatuksella. Sellaiset vaatteet, jotka soveltuvat parhaiten aurinkoiseen kevätpäivään Helsingin kaduilla.

Olen joskus todennut, että rakastan kauniita mutta yksinkertaisia asioita – niin pukeutumisessa kuin elämässä ylipäätään. No, tässä pukeutumistani yksinkertaisimmillaan: siniset perusfarkut ja valkoinen paita, harkiten valikoiduilla asusteilla höystettynä.

Joku toteaisi, että ush, miten boring. Mutta minulla on aina kiva fiilis, kun puen nämä luottofarkut jalkaani. Silloin päivä ei voi alkaa huonosti.

Untitled-1.jpg

paita Calvin Klein // farkut Gina Tricot // kengät Zara // aurinkolasit Gucci // laukku See by Chloé

Kirjoitin helmikuussa sen hetkisistä lemppareistani, nahkaa ja farkkua yhdistelevistä housuista. Auringonvalon lisäännyttyä tummat farkut ovat saaneet jäädä kaappiin, ja olen löytänyt itseni kerta toisensa jälkeen astumasta ulos ovesta Ginan siniset farkut jalassani.

Laatu ei katso hintaa. Nämä housut maksoivat alle viisikymppiä, mutta ne istuvat usean kuukauden käytön jälkeen yhä täydellisesti. Lyhyenä tyttönä löydän harvoin farkkuja, jotka olisivat sopivan mittaiset, eivätkä jää ryttyyn nilkkaan. Siksi olikin ihanaa löytää pitkästä aikaa farkut, jotka istuvat just eikä melkein, ja ovat kuin minulle tehdyt.

monday_4.jpgmonday_5.jpgmonday_3.jpg

Tässä asussa astelen ilomielin kevääseen! Muuten kaappi kaipaisikin hieman päivitystä, kirkkaampia värejä (ei aina sitä mustaa), suloisia minihameita ja hauskoja printtejä. Toivottavasti kaapin näivettyneeseen tilaan saadaan uusia tuulia, kun pääsen kuun lopulla pitkästä aikaa Tukholmaan! Jättefint. ♡

kuvat: Eveliina Linkoheimo

bloglovin / instagram / pinterest

Muoti Oma elämä Päivän tyyli Trendit