kuolleen ihon pelastus: huumaava kookoskuorinta

thursdaytreats.jpg

Thaimaan reissu oli kaikkinensa täydellisen rentouttava, ja etelän suoma valohoito tuli enemmän kuin tarpeeseen.

Yksi miinupuoli jatkuvasta auringossa loikoilusta tosin aiheutui: ihoni pääsi kärähtämään, ja nyt se kuoriutuu, etenkin kyljistä ja korvalehdiltä. Not so hot!

Kävin tänään tutustumassa eettisiä ja ekologisia lifestyle-tuotteita edustavan pr-toimisto Sugar Helsingin valikoimaan. Tapaamisen sivussa puheeksi tuli Thaimaan matkani, kuten myös kärsinyt ihoni.

Kuin tilauksesta, suomalaisen luomukosmetiikkamerkki Flow kosmetiikan valikoimasta löytyi kolme mainiota, kuolleen ihon pelastavaa kuorintavoidetta: piparminttu, vanilja-appelsiini ja kookos & sitruuna.

Jokaisen purnukan sisältö tuoksui niin syötävän hyvältä, että mieleni olisi tehnyt kaapia massaa suoraan suuhuni! Piparminttu tuoksui puhtaalta ja virkistävältä, vanilja puolestaan pehmeältä ja makealta. Päädyin kuitenkin lopulta kookos & sitruuna -kuorintaan, sillä rakastan kookoksen eksoottisen lempeää tuoksua ja sitruunan raikkautta.

flow_kosmetiikka.jpg

Kokeilin kuorintavoidetta illalla löylyjen lämmössä. Kävin aluksi suihkussa, istahdin saunanlauteelle ja hieroin voidetta kostealle iholle.

Kuorintavoiteen rakenne oli miellyttävän öljyinen, mikä sopii oivallisesti etenkin kuivalle iholle. Itse joudun etenkin talvella jatkuvasti rasvaamaan ihoani, joten öljyinen koostumus sopi täydellisesti ihotyypilleni. Himalajansuolarakeet puolestaan hoitivat itse kuorinnan ja sulivat lämmössä iholle.

Kookos & sitruuna -kuorintavoiteen tuoksu oli suorastaan huumaava. Parasta oli kuitenkin se, että ihana tuoksu säilyi iholla pitkään saunomisen jälkeenkin! Iho jäi pehmeäksi kuin vauvan pylly, ja kuollut moska oli tiessään. Yleensä ihoni kiristelee aina saunan jälkeen, mutta tämän kuorinnan jälkeen en edes kaivannut lisäkosteutusta. Täydellisintä olisi tosin ollut, jos ihon olisi voinut kuorinnan jälkeen rasvata samantuoksuisella vartalovoiteella.

Tiedoksi niille, jotka asiaa mielessään pohtivat: huumaavasta tuoksustaan huolimatta voidetta ei kannata syödä. Kuorin hellävaraisesti huuleni, ja maku oli karkean suolainen. No, ainakin kuorintavoide pääsee oikeaan käyttötarkoitukseensa!

bloglovin / instagram / pinterest

Yhteistyössä Sugar Helsingin kanssa

Kauneus Oma elämä Mieli Testit

paluu arkeen, paluu helsinkiin

IMG_3091.JPG

Kun kävelin eilen illalla Kallion harmaita ja tuulisia katuja pitkin, mieleni valtasi matkan jälkeinen masennus: mitä hittoa oikein teen täällä?

Oire on varsin ymärrettävä, etenkin, kun palaa 30 plusasteen ja palmujen katveesta takaisin talven keskelle. Koneesta ulos astuessa teki lähinnä mieli juosta takaisin koneeseen. Viekää minut takaisin!

Kun kahdenkymmenen tunnin valveilla olon jälkeen saa taas unta, tilanne kuitenkin normalisoituu. Sitä palaa järkiinsä.

Ihanaa olla kotona! Ihanaa olla Helsingissä!

Heräsin aamulla kello 5:35 täydellisen pirteänä. Are you f**king kidding me? Yritin saada uudelleen unen päästä kiinni, mutta puolisen tuntia sängyssä pyörittyäni nousin ylös, napsautin teevedenkeittimen päälle ja aloin selata uutisia.

Avasin ranskalaisen parvekkeen oven ja katselin uuteen päivään heräävää kaupunkia. Päivät ovat jo pidentyneet, aamut ja illat ovat valoisampia. Ystävä kertoi, että aurinkokin on paistanut jo useana päivänä menneellä viikolla.

Mieleni karkaa jo kesään, valmistumiseen, uusiin töihin ja seikkailuihin. Sitä ennen pitää kuitenkin jaksaa tehdä töitä, asettaa tavoitteita, ja hylätä sosiaalinen elämä hetkeksi. Se ei tule olemaan helppoa, mutta kyseessä on vain pari hassua kuukautta.

Eli ei muuta kuin D-vitamiinia naamaan, lenkkarit kassiin ja salille – aamuliikunnan jälkeen on hyvä aloittaa tulevan päivän työt.

Bring it on!

bloglovin / instagram / pinterest

Suhteet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään