36. rv – pitäisiköhän alkaa valmistautumaan?

Tänään on raskausviikkoja kasassa 35+5. Enää reilu viikko, niin pikkuisemme on täysiaikainen. Hän syntyy tulevan viiden-kuuden viikon sisällä. Ehkä jo huomenna, todennäköisemmin joskus reilun kuukauden päästä. Meillä taitaa olla kaikki vauvatavarahankinnat jo tehtynä, kiitos esikoiselta säästettyjen tavaroiden. Lisäksi paljon muitakin valmisteluja on jo tehty – pinnasängyn osat on kaivettu häkkivaraston perimmäisetä nurkasta etummaiseen nurkkaan, vauvanvaatteet on pesty ja lajiteltu, kestovaipat saatu kierrosta takaisin, synnytyksen aikaiset lapsenvahdit sovittu esikoiselle jne.

Tuossa pari päivää sitten keskellä yötä (jep) aloin miettiä, että herranjestas, jos synnytys nyt käynnistyisi, ei minulla olisi sairaalakassia pakattuna. En alkanut pakkaamaan kassia silloin yöllä, vaan tuudittauduin ajatukseen, että mieheni osaisi kyllä kipaista kotoa tarvittavat tavarat, kuten hammasharja, shampoo ja jonkinlaiset kotiinlähtövaatteet minulle ja vauvalle. Itseasiassa kassi ei ole vieläkään pakattuna, mutta siitä heräsi ajatus, että nyt pitäisi ihan oikeasti laittaa tavarat valmiiksi vauvan tuloa varten.

Sen pinnasängyn voisi koota ja järjestellä mahtumaan makuuhuoneeseen, sen sijaan että ne osat lojuvat siellä varastossa.

Vaatteet on pesty ja lajiteltu – joo – mutta sen sijaan että ne lojuvat pusseissa ja nyssäköissä olohuoneen nurkassa, sen vauvanvaatelipaston voisi koota ja viikata ne vaatteet sinne.

Missähän ihmeessä kaikki tuttipullot ovat? Niitä ei välttämättä tarvita, sillä tarkoituksenani on imettää, mutta JOS tarvitaankin, niitä on aika inhottava alkaa etsiä pari päivää vanhan, nälkäänsä itkevän vauvan kanssa. Tai ostaa uusia ja löytää ne esikoisen vanhat päivä sen jälkeen.

Vaippoja voisi hommata paketillisen. Kestovaipat eivät kuulu edes mielikuvissani niihin ekoihin päiviin. Ja niitä superjättikokoisia siteitä, tiedätte kyllä mitä varten.

Kylpyhuoneen hoitopöytänurkkaus on siivottu kissojen nukkumapaikasta takaisin potentiaaliseksi hoitopaikaksi, mutta sekin kaipaa vielä viimeistelyä (eli ne vaipat, harsot, wipesit…)

Ja sen sairaalakassin voisi jo laittaa valmiiksi. Vaikka olen henkisesti varautunut yliaikaiseen raskauteen, ei se mikään kiveen hakattu totuus ole. Pitkä kantoaika on minun geeneilläni todennäköisin, mutta kyllähän tämä tyyppi saattaa päättää haluta maailmaan jo vaikka tällä viikolla.

Kaupat ovat auki vauvan synnyttyäkin, eikä maailma pysähdy yhteen synnytykseen (vaikka se itsestä siltä silloin tuntuukin), mutta uskoisin että saadaan kivempi alku nelihenkisenä perheenä ilman muutaman päivän hätäistä ”osta sitä, osta tätä, älä unohda tuota, kasaa se, siivoa nuo, etsi ne, muista se” -showta, hah!

Aloittakaamme valmistelut siis huomenna!

 

viini.jpg

Tämä sopinee kuvituskuvaksi tähän löperöpäisestä äidistä kertovaan postaukseen. 😉 (kuva Emmi Nuorgam)

Perhe Raskaus ja synnytys

#Momfie-tiimiläiset koossa jälleen

mom3.JPG

mom.JPG

mom2.JPG

mom4.JPG

mom5.JPG

mom6.JPG

mom7.JPG

mom8.JPG

mom9.JPG

momf.JPG

momf2.JPG

momf3.JPG

Olen tainnut kirjoittaa tästä ennenkin, mutta sanonpa sen taas: on tämä Lilyssä bloggaaminen ja muiden bloggaajien kanssa yhteydenpito hauskaa!

Tänään oli team momfielaisten kevätpippalot Norppaemon luona, ja paikalle saapui alkuperäisjengiläisten lisäksi myös muutama uusi kasvo. Kiva oli nähdä jälleen sekä vanhoja tuttuja, että tavata näitä uusia tyyppejä. Se on aina niin hassua nähdä livenä ihmisiä, jotka ovat virtuaalisesti tuttuja ja tuntuvat jo vähän kavereilta, vaikkei oltaisi koskaan aikaisemmin oikeasti nähty.

Matkaseuraksi sain erään Lätkävaimon, ja automatkat mennen tullen sujuivat oikein rattoisasti. Mitä nyt parkkipaikalta kävellessä innostuin puhumaan äänestämisestä niin kiihkeästi, että kävelin ensin väärään rappuun. Eli joo, eksyminen onnistuu vaikka olisi kuinka navigaattorit käytössä ja tuttu kyläpaikka.

Sattuneesta syystä vietin iltaa ilman alkoholia, mutta alkon tädin suosittelema alkoholiton skumppa yllätti positiivisesti. Se oli oikeasti paljon lähempänä skumppaa kuin limpparia. Tosin kuplat taitavat kilahtaa päähän ihan yhtä lailla oli mukana alkoholia tai ei, ainakin jos sattuu vahingossa nappamaan käteensä väärän lasin, ja luulee juovansa kuplat prosenteilla eikä ilman, hik! Ruoka oli jälleen kerran niin hyvää, että takaisin lähtiessä piti siirtää penkkiä pykälä taaksepäin, vaikka menomatkalla vatsa oli vielä mahtunut ratin ja penkin väliin. 

Näissä bileissä vieraili myös vaate-esittelijä Papun malliston kanssa, ja mukaani lähti lastenvaatteiden sijaan raitalegginssit aikuisten koossa. Valitan lapseni, alan näköjään pukea meitä samiksiksi. Ihan mielettömän kivan näköisiä vaatteita, ja kätevien kääntöresorien ym. ansiosta käytössä erittäin pitkäikäisiä. Mutta ei mitään pinkkiä eikä lilaa eikä kimaltelevaa, joten enpä uskaltanut suoriltaan ostaa mitään meidän pikkuneidille.

Muut jäivät vielä pelailemaan Aliasta minun lyllertäessäni autolle ja kotiin. Kiva olisi ollut jäädä jatkamaan iltaa, ja jäädä vaikka yöksikin (minun pituudellani divaanipaikka ei olisi ollut ongelma), mutta lapsenvahdit odottelivat jo kotiinpääsyä. Ja ihan suoraan sanottuna alkaa se oma sänky jo houkutella aika voimakkaasti. Huomenna pitäisi jaksaa vielä bilettämään lapsimessuille pikkuneidin kanssa – siinä otetaan mittaa 36. raskausviikon kisakunnosta.

Ainiin, ja koska tämä oli kuitenkin meidän tyyli(ttömyys)bloggaajien tapaaminen, niin loppuun vielä vilaus päivän asusta. Lemppareihini kuuluva mekko, Nansolta tottakai. Olen esitellyt sen aiemmin #Momfie-blogissa täällä. Tällä kertaa vain hyvin paljon muhkeammalla etupallo(i)lla varustettuna, heh.

momf4.jpg

P.s. Monilla pienten lasten äideillä on joskus vaikeuksia lähteä omiin rientoihin, koska lapset aavistavat sen, ja kostavat äidin poissaolon kiukuttelemalla ja temppuilemalla mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla joko ennen lähtöä tai viimeistään äidin palatessa. No meillä ne huomionhakuiset kiusantekijät ovat kissat. Voi luoja, että ne osaavat temppuilla ja tahallaan ärsyttää niin hermoon käyvästi! Mutta se hyvä puoli kissoissa on esim. vauvaan verrattuna, että ne voi heittää kylpyhuoneeseen ja vetää oven perässään kiinni, ja itse painella kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa omaan sänkyyn nukkumaan. Rakas kehräävä kiljukaula, lupaan että pääset syliin huomenna.

Suhteet Ystävät ja perhe Vanhemmuus Trendit