40th Street Hike

 

20140112_084337.jpg

Sunnuntaiaamun voi aloittaa monella tavalla. Esimerkiksi nukkumalla pitkään ja tekemällä pitkän kaavan mukaisen aamiaisen, nautiskellen aamutakki päällä kaikessa rauhassa Starbucksin kahvista. Tai vaikka heräämällä ennen auringonnousua, jotta ehtisi haikkaamaan vuoren huipulle ja todistaa auringonnousua sen laelta. (Voitte varmaan arvata, kumpaan ryhmään yleensä kuulun…) Anopin houkuttelemana lähdin siis tavoittelemaan huipulle pääsyä. Neljän kilsan lenkki puolen kilometrin korkeuteen ei kuulosta kovin pahalta, mutta loppupään jyrkän nousun kohdalla viimeistään tulee miettineeksi, mihin sitä on taas ryhdytty… Päätin kuitenkin, että jos nämä kuusikymppiset paahtavat täällä menemään, pakkohan se on pysyä perässä.

One can start a Sunday morning in many ways. For example, sleeping in and making a good breakfast, wandering around in PJ´s and sipping on freshly brewed Starbucks. Or, waking up before sunrise, so that you could hike up a mountain and witness the sunrise from there. (You might guess in which group I normally belong…) My mother-in-law managed to convince me to take on the challenge (= waking up). A 2,5 mile hike to 1800 feet doesn´t sound too bad, but the last steep stretch really made me question what I had gotten myself into… Looking at these determined 60-year-olds kept me going on thinking, if they can do it, I for sure can. 

 

 

20140112_084402.jpg

20140112_084416.jpg

Tämä reitti on helpoimpia haikkausmaastoja, mutta silti ihan tarpeeksi haastava haikkaamiseen tottumattomalle. Maasto ei todellakaan ole mitään nätisti ylläpidettyä hiekkapolkua, vaan täynnä isoja kiviä ja soramurskaa. Ilman asiaankuuluvia kenkiä maaston vaikeus korostuu entisestään, sillä sora on todella liukasta ja kaatumisvaara erittäin todennäköinen. 

This path is one of the easiest ones to hike, yet challenging enough for someone who´s not used to hiking. This route is definitely not a well-maintained fine gravel path but full of big rocks. Without proper hiking boots the difficulty of the path is even emphasized because the gravel is really slippery and tripping is more than a likely scenario. 

 

20140112_084503.jpg

20140112_084650.jpg

Huipulle päästiin! Edellisellä kerralla pari vuotta sitten en päässyt huipulle asti, joten tällä kertaa olin todella ylpeä itsestäni. Harrastan paljon lihaskuntoa mutta valitettavan vähän cardiota, joten tämä haikkaus saa sykkeet nousemaan tappiin. Mietin hetken, viitsinkö julkaista tätä kuvaa täällä, sillä laihduttajan itsetunto ei tänään kyllä ole ihan kympissä. Salilla sain kehuja isoja painojani hämmästelleeltä papparaiselta, joka oli sitä mieltä että vauvastani tulee painonnostaja. Joo kiitos ja muuten hyvä, mutta en ole raskaana. Kilot näköjään lähtevät kaikkialta muualta kuin sieltä, josta niiden oikeasti haluaisi lähtevän… Projekti siis vielä kesken! Välillä tulee vaan vähän hölmö olo: ihan kuin minun pitäisi laihduttaa oman hyvinvointini lisäksi myös sitä varten, etten tuottaisi noloja tilanteita kanssaihmisille. Totuushan on kuitenkin se, että ihmisten pitäisi oikeasti opetella hienotunteisuutta näiden asioiden kanssa. Oma nyrkkisääntöni on se, etten kommentoi kenenkään masua ellei hän itse tuo asiaa esille.

Yay, made it to the top! The last time (2 years ago) I didn´t make it even close to the top, so this time I was definitely proud of myself. I do a lot of weight lifting and strength but not near as much cardio as I should, so this hiking business definitely gets my heart rate to high numbers. I was debating whether I should publish this picture, because today my self-confidence isn´t exactly very high. Today at the gym, some old guy was admiring my big weights and he told me that my baby is going to be a weight-lifter. Yeah well, thanks a lot, but actually:  I´m not pregnant. The pounds seem to go from anywhere besides my belly. So this project is still on-going! Sometimes I feel kind of stupid though: as if I should start losing weight because I might cause an awkward situation when someone thinks I´m pregnant. Bottom line is, people should really learn to be discreet about these matters. My rule of thumb is not to comment on anyone´s belly unless they bring it up.

20140112_083831.jpg

20140112_084941.jpg

20140112_085651.jpg

20140112_090340.jpg

Tästä paikasta on useampikin kuva vuosien takaa, tosin silloin vasemmanpuoleinen kaktuskin oli vielä elinvoimainen…

I have several pictures of this place from years ago, although the cactus on the left was still in better condition…

20140112_091350.jpg

20140112_091953.jpg

Alas päästyämme aurinko alkoi vihdoin paistaa. Ovat nämä maisemat kyllä lyömättömän kauniit, siitä ei pääse mihinkään. Olen etuoikeutettu, kun saan tehdä aamulenkkiä tällaisessa säässä! 

The sun was finally shining when we made it back down. This landscape it just unbeatable, there´s no doubt about that. I am so privileged to be able to hike in this weather!

20140112_092007.jpg

 

x Hanne

Hyvinvointi Liikunta

#Denim week Day 1.

 

 

IMG_0752.JPG

Mitä tapahtuu, kun mies ei jaksa lähteä vaimonsa kanssa lenkille?

Vaimo lähtee yksin lenkille, ja eksyy pienen mutkan kautta Guessin alennusmyynteihin… 

What happens, when a man doesn´t feel like going running with his wife?

She goes running by herself, gets lost and ends up at Guess Sale…

 

IMG_0750.JPG

Ahkeran saliharrastuksen vuoksi aloin olla kipeästi uusien farkkujen tarpeessa, ja miehelle suivaantuneena päätin sitten repäistä ja käyttää joululahjarahoja hyvään tarkoitukseen. Nämä helmifarkut irtosivat neljäsosahinnalla normaalista, joten ei onneksi kirpaissut kovin paljoa, varsinkin kun maksoin euroissa. Hyvälaatuiset farkut ovat hyvä investointikohde, eikö vaan? 😉 Uudet farkut pääsivät tänään heti päälle, ja Lilyn farkkuviikon kunniaksi päätin vähän taas tsempata tämän asukuvauksen suhteen. Siispä valjastin sekä mieheni että hänen pikkusiskonsa kuvausavuksi. (Kiitos taas, C, pitää varmaan kohta alkaa maksaa sinulle palkkaa!) Olen viihtynyt viime aikoina erityisen hyvin noissa H&M:n rytkytennareissa, ja ne sopivat värimaailmaltaan oikein kivasti tähän pastellisen tyttömäiseen farkkuasuun. Jännä, miten monet lempparivaatteet eivät todellakaan ole mitään high-end -kamaa: kenkien lisäksi tuo harmaa pitsikoristeltu huivi on alun perin Gina Tricotin, ja itse löysin sen 50 sentillä kirpparilta. 

Because of my hardcore workout phase, I was in a serious need of new jeans. Being so irritated with my hubby, I decided to spend my Christmas present money on something really awesome. These beaded jeans were one fourth of their regular price, so it didn´t end up being ridiculously expensive after all, especially because I paid in euros. Good quality jeans are a legitimate investment, aren´t they? 😉 I wanted to wear my new jeans right away, and I wanted to step up with these outfit posts since it´s Lily´s Denim week. So, I convinced my husband and his sister to assist me a little bit. (Thank you C, I might have to start paying you pretty soon…) Lately I´ve been living in these cheap H&M shoes, which go very well with this girly, pastel denim outfit. It´s funny how so many of my favorite clothes are far away from high-end fashion: in addition to the shoes, that grey scarf with lace details is originally from Gina Tricot, and I managed to find it at a flea market for 50 cents!

IMG_0754.JPG

IMG_0762.JPG

TOP Current Affair JEANS Guess SHOES h&m PURSE nine west SCARF gina tricot

Totuus näidenkin kuvien takana: asukuvaajan hillittömän huono huumori (= Matt Damon -vitsit) jaksaa aina naurattaa. Tulos? Tärähtäneet kuvat (no pun intended)…

The truth behind these pictures: me busting my guts at my photographer´s really bad sense of humour (= Matt Damon jokes). The result? Blurry pictures.

 

IMG_0764.JPG

Löysin tämän simppelin nudelaukkukaunottaren loppukesällä lempioutletistäni. Jotenkin silmäni kiinnittyy aina sattumalta tiettyihin merkkeihin, ja klassisen kaunis Nine West on yksi niistä. Olen varmaan tulossa vanhaksi, kun Guessin blingilaukut jäivät kakkoseksi tälle minimalistisen tyylikkäälle laukulle… Kaupassa tämä laukku näytti enemmän vaaleanpunaiselta, mutta nyt käytössä se on selkeästi nuden värinen. 

I found this simple nude purse at the end of the summer from my favorite outlet. Somehow my eye is always fixated on the same brands, and the classic and beautiful Nine West is one of them. I must be getting old since the blingy Guess purses just didn´t quite do it for me next to this minimalistic beauty… At the store the color looked more pink, but now I think it´s definitely nude.

IMG_0773.JPG

Asusteiden kanssa saa olla välillä luova: tämä ”kaulakoru” on oikeasti hiuspanta, jota olen käyttänyt valitettavan vähän. Näiden helmifarkkujen pariksi tämä koru kävi oikein passelisti, vaikka asusteena olikin tietysti vähän itseään toistava.

Sometimes it´s okay to be creative with accessories: this ”necklace” is actually a headband that I haven´t been able to use very much. It went pretty well with these pearl jeans, although it was kind of matchy-matchy…

 

IMG_0749.JPG

Sain mukaani myös suloisen linssiluden pikkuassistentin… Tämä neiti Päivänsäde on näköjään tulevaisuuden fashion-bloggaaja: pitäähän se nyt pientenkin garderobia vähän esitellä! Hän on pukeutunut kirjaimellisesti päästä varpaisiin Old Navyn vaatteisiin. 🙂 Joulupukki taisi olla tämän asukokonaisuuden takana… Pysykääpä kanavilla, tällä viikolla on tulossa lisää farkkupostauksia! 

I got a cute little photo assistant too… This Little Miss Sunshine seems to be a future fashion blogger: I guess she wanted to show off her outfit as well! She´s dressed in Old Navy, literally from head to toe. 🙂 Santa may have helped with this outfit a little… Stay tuned, there´s more Denim posts to come this week!

 

x Hanne

Muoti Ostokset Päivän tyyli