Outfits of the year 2013

Vuosi 2013 alkaa olla lopuillaan, ja blogit vilisevät vuosikoosteita ja kollaaseja. Minäkin ajattelin koota oman pienen yhteenvetoni vuoden asuista. Koska blogini on vasta muutaman kuukauden vanha, asut mahtuvat kätevästi kollaasimuodossa yhteen postaukseen. Tässäpä siis hieman tunnelmia lyhyeltä blogitaipaleeltani.

The year 2013 is almost over and blogs are full of collages. I decided to summarize my outfits into one post as well. As you know, my blog is fairly young, so my outfits easily fit into one most. Here´s some picks from my short blogger career.

Asukuvat1.jpg

Aloitin asupostaukset loppukesällä kotoisasti sinivalkoisessa asussa, hopeisilla yksityiskohdilla.

I begun my outfit posts at the end of the summer, comfortably in blue and white with silver details.

Asukuvat.jpg

Syyskuussa pääsin todistamaan ihanaa ja mielenpainuvan erilaista hääjuhlaa. Asuni koostui arjessakin paljon käytetyistä vaatteista: kesällä usein käyttämäni mustavalkoinen polka dot -mekko, Last Chancesta impulssiostoksena löydetty valkoinen liivi sekä Holly&Whyten suosikkilaukku.

In September, I got to witness a lovely and memorable wedding. The outfit consisted of pieces that I wore a lot: a black&white polka dot dress, a white vest which definitely was an impulsive purchase from Last Chance, and my favorite bag by Holly&Whyte.

Asukuvat2.jpg

Liikuin myös pois omalta mukavuusalueeltani yhdistelemällä samassa asussa eläinprinttiä, paljetteja, burgundya ja liivin. (Kaikki näistä siis omia inhokkejani.) Pidin lopputuloksesta todella paljon, ja jokainen näistä löydöistä jäi vaatekaappiani piristämään.

I stepped out of my comfort zone by mixing animal prints, sequins, burgyndy color and a vest in the same outfit. (All of these being something that I´ve always hated on myself.) I liked the end result a lot, and all these pieces found their place in my closet as little spices to my outfits.

Asukuvat3.jpg

Esittelin toistamiseen jo samaa mekkoa, eri asusteilla vain. Häissä käyttämäni mekko arkipäiväistyy vaihtamalla korot ballerinoihin ja pitämällä asusteet muutenkin leikkisinä.

I showed the polka dot dress in my blog for the second time, only with different accessories. The wedding outfit is easy to downgrade by changing the heels into comfortable flats and keeping the accessories playful.

Asukuvat4.jpg

Ilmojen viiletessä sortsiasu sai uutta puhtia mintun värisestä neuleesta. Tämäkin asu olisi muuttunut vaikka jo kengät vaihtamalla paljon rennommaksi, mutta tällä kertaa päätin jättää Conssit kotiin ja nauttia tyttömäisestä lookista ballerinat jalassa. Holly&Whyten suosikkilaukku on taas turvallisesti asustamassa.

As the weather got colder, my everyday shorts got a new friend from this minty cardigan. This outfit would have been a lot different had I chosen different shoes, but this time I decided to leave my Converses home and enjoy the girly look with ballerinas. My favorite Holly&Whyte bag is a trustworthy accessory, again!

Asukuvat6.jpg

Rennoista sortseista asiallisempaan Calvin Kleiniin… Olenko jo sanonut, etten pidä tyylien lokeroinnista? Sunnuntaiasuni on yleensä vähän tavallista formaalimpi, tässä erään sunnuntain tunnelmia.

From casual shorts to more formal Calvin Klein… Have I told you I don´t like categorizing people´s styles? My Sunday outfit is usually a little bit more formal than otherwise, here´s some picks from a sunny Sunday.

Asukuvat7.jpg

Syksyn asuissa nähtiin sekä hihattomia toppeja ja hameita että pitkähihaisia paitoja, saappaat ja nahkatakki.

In the fall, I was able wear almost everything from sleeveless tops and skirts to longsleeves, boots and a leather jacket.

Asukuvat8.jpg

Kiitospäivän kunniaksi pukeuduin vanhahtavasti nahkaisiin herrainkenkiin ja kotiopettajattaren univormua muistuttavaan mekkoon liiveineen ja sukkahousuineen.

I honored the Thanksgiving tradition by dressing in an oldfashioned outfit: the leather gentlemen´s shoes, the governess´s dress with a lace vest and tights definitely brings me back a couple centuries. 

Asukuvat9.jpg

Talvella nautin wedgejen mukavuudesta, sekä citylenkkareissa että nilkkureissa. Alan selvästi himoita myös vihreää omaan vaatekaappiini. Onneksi nämä löydöt eivät verottaneet kukkaroa pahemmin, sillä myrkynvihreän peplum-paidan sain anopilta, ja armeijanvihreän tunikan löysin vitosella outletistä. 

In winter, I enjoyed the comfort of wedges, both in city sneakers and booties. I must secretly crave the green color into my closet… Fortunately these finds didn´t get too expensive: I got the teal peplum top from my mother-in-law and found the army green tunic from an outlet for a couple bucks.

– – – – 

Tästä on hyvä siirtyä uuteen vuoteen, paremmalla kameralla ja tiukan inventaarion läpikäyneellä vaatekaapilla! Onnellista Uutta Vuotta 2014!

Now it is a good time to start a new year, with a better camera and a closet that underwent a strict inventory! Happy New Year 2014!

 

x Hanne

Muoti Päivän tyyli

Loving my Canon

 

IMG_0487.JPG

Uuden kameran omistajan on helppo hymyillä! Hyvästi vaan rakeiset ja tummat asukuvat sekä loputon, epätoivoinen kuvanmuokkaus. Armas mieheni yllätti minut jouluaattona kyllä ihan totaalisesti latomalla eteeni kolme nättiä pakettia, joista paljastui Canonin EOS Rebel, kakkoslinssi ja kameralaukku. Appivanhemmat olivat sponssanneet sen paremman linssin, josta olin kyllä ihan otettu. En ajatellut, että paremman kameran hankkiminen olisi vielä mitenkään realistista, mutta toisaalta, eipä sen hankkimiselle kai koskaan ole täydellistä saumaa. En edes yritä uskotella itselleni, että paremmalla kalustolla tulisi automaattisesti täydellisiä kuvia, sillä opeteltavaa riittää ja rutkasti. Bloggaaminen on onneksi täydellinen tapa totutella kameran käyttöön, sillä tässä hommassa kamera ei todellakaan jää komeroon pölyttymään!

It´s easy to smile, as a proud owner of a brand-new Canon! Goodbye all those grainy and dark outift pictures, and the endless, desperate photo editing. My lovely husband completely surprised me on Christmas Eve, when we loaded three beautifully wrapped presents onto my lap. They contained a Canon EOS Rebel, a second (better) lens and a camera bag. My parents-in-law had sponsored the lens, which was really cool! I didn´t think that it would be even realistic to buy a nicer camera at the moment, but on the other hand, it´s impossible to find the perfect time for these kind of purchases. I´m not going to assume that one automatically gets perfect pictures with just the nice equipment, because I have lots and lots to learn. Fortunately blogging is the perfect way to make use out of the camera: I am positive that this gift won´t sit in my closet!

 

 

IMG_0497.JPG

 

JEANS gina tricot TOP&SCARF nordstrom PURSE&SHOES h&m SILVER NECKLACE gift from my husband

 

IMG_0512.JPG

Vaikka tämä sieltä Suomesta käsin saattaa kuulostaa vähän hullulta, niin kyllä täällä ikuisen kesän osavaltiossakin tuskaillaan päivänvalon puutteen kanssa. Tai kyllähän sitä kuvausvaloa päivällä riittää (vähän liiankin kanssa), mutta töistä kotiin tullessa on hyvin rajallinen aika kuvata, ennen kuin tulee pimeää. Tämän kuvan kohdalla illan hämärtyminen alkaa jo ikävästi haitata kuvanlaatua. Toki varmasti paljon selittyy myös meidän kuvaajien kokemattomuudella. 🙂 Olen kyllä nyt niin innoissani tästä uudesta ”lelusta”, mitä kaikkea se mahdollistaakaan! Tuntuu, että pää suorastaan pullistelee postausideoita, ja tietokoneen muistikin alkaa uhkaavasti täyttyä…

This might sound crazy from the dark Scandinavia, but we are also fighting against the lack of daylight here in the Sunshine State. Or, we actually do have plenty of light during the day, but only a limited amount of daylight after getting home from work. The darkness is definitely bothering me in some of the pictures we took… Although, it´s probably also our lack of experience too. 😉 Nevertheless, I am so excited about my new toy and all the possibilities it will bring! I feel like my head is about to explode with ideas – just like the memory card of my computer…

 

IMG_0515.JPG

IMG_0518.JPG

Täällä vietetään vuodenaikojen puolesta syksyä: ruska on ohi ja lehdet maassa. Sain onneksi nauttia tästäkin, vaikkakin vähän myöhässä… 

Here we are living a late fall: the colors are gone and the leaves on the ground. I´m so happy I got to experience this too, even if it´s a little late…

 

x Hanne

________________________________________________________

Pictures: Emma

Muoti Päivän tyyli