Minun tiistai

Tiistai, ihan tavallinen päivä. Palkkatyöstä vapaapäivä, mutta PUHTI valmennuksen töitä jonkin verran.

Aamulla heräsin kuuden aikoihin, keittelin kaurapuuron ja söin sen marjojen kanssa. Samalla valmistin smoothien odottamaan. Smoothieen tuli tuoretta ananasta, avokadoa, banaania, riisiproteiinijauhetta, kurkkua ja lusikallinen jotain smoothiesekoitusta jossa on kaikenlaista vihreää. Appelsiinimehua ja vettä vielä ja sekaisin surrauttaminen. Tein kaksi smoothieta, toinen mulle ja toinen härrelle.

Pötköllä on yläkerrassa kaksi petiä. Täkki ja sitten tämä Fatboy jossa pitää olla kippurassa, että ei valu reunojen yli. Aamuyöstä siirtyy aina tähän petiin.

Pötkö-koiran kanssa lenkille puoli kasin maissa, menimme mettässä ja menimme tiellä, lenkki kesti lähes tunnin. Pötkö on nyt reilu 7 kk ja on hienosti oppinut käyttäytymään, toki vielä on pentumaisuutta ja yllättäviä käänteitä lenkillä kuin lenkillä, mutta hyvin sujuu kuitenkin. Mulle on tosi tärkeää, että saan Pötköstä opetettua hyvän remmissäkävelijän ja hyvän muiden ihmisten ja eläinten ohittelijan.

Koiralle ruoka 8.50.

Sitten aloinkin valmistelemaan omaa treeniäni jonka suunnittelin tekeväni aamupäivästä. Pyörä + juoksu. Triathlonpyörä autoon, vettä mukaan, yksi energiageeli, sopivat vaatteet sekä pyöräilyyn että juoksuun. Meillä on PUHTI triathlonryhmän kanssa yleensä treeni ti-iltaisin ja me valmentajat treenaamme siellä mukana silloin kun se hyvin onnistuu. Tänään kuitenkin mun pitää olla illalla vahtimassa triathlonryhmäläisiä joten treeniäni  en porukan mukana pysty tekemään joten siksi oma treeni pitää hoitaa aamupäivästä.

Minä ja triathlonpyöräni valmiina aamun treeniin.

Auto parkkiin ja kamppeet pihalle. Pyörän päälle ja alkulämmittely käyntiin. Tein sellaisen 15min alkulämmittelyn jonka jälkeen ajoin 10,5 km tosi kovaa, 5,2 km yhteen suuntaan ja 5,2 km samaa reittiä takaisin ja loppujäähdyttely lähtöpaikalle auton luokse viitisentoista minuttia. Pyörä kulki tänään 32,8 km/h. Mennessä vastatuuli ja tullessa myötätuuli. En oikein odottanut mitään, tämä oli kesän ensimmäinen tempoajo ja nyt on pohjat laitettu johon sitten verrata tulevissa vastaavissa treeneissä, mikäli sellaisia tulee.

Tästä iso mäki alas heti ekana, tarkoittaa sitä, että iso mäki ylös sitten viimeisenä.

Pyöräilykypärä ja -kengät pois, lippis päähän ja lenkkitossut jalkaan, energiageeli nassuun ja juoksemaan aiemmin määrittelemälläni vauhdilla 5 x 8min 2 min hölkkäpalautuksella. Olin määritellyt vauhdin 5´25 jolla jokaisen 8 min vedon juoksisin. Aiemmissa vähän vastaavissa treeneissämme olen juossut nopeampaa 5´10 kilometrivauhtia, mutta tänään juoksu piti tehdä hieman rauhallisemmalla vauhdilla.

Miten sitten meni? Olipas takkuista noin kovaa ajetun pyörän jälkeen. Ei meinannut kulkea kunnolla ja kellokin tuntui näyttävän mitä sattuu vauhteja, syke pysyi paljon pk:lla välillä ja treenin lopussa mennen hieman vk:lle. Kyllä se taisi ohjeen mukaan mennä se juoksu, mutta tunnelma ei ollut niin hieno kuin aiemmissa treeneissä joissa olen ylläpitänyt määrättyä (5´10) vauhtia.

Mulla on upouudet lenkkitossut, toivon, että ne ovat hyvät kisatossut kesän triathlonkisoihin. Nyt ne pääsivät ensimmäistä kertaa tositoimiin, aiemmin olen vain kävellyt niillä hieman. Tossut ovat valkoiset ja olen välttänyt laittamasta niitä sateella tai sellaisella kelillä kun on vaarassa kuran roiskua ja siksi en ole päässyt niillä juoksemaan kuin vasta tänään.

Mieliväriset New Balancen juoksutossut.

Valkoiset mieliväriset New Balancet. Jostain ulkomaan nettikaupasta 60 € edullisemmin kuin Suomesta ja tämä on niin iso ero, että ei tarvinnut miettiä ostaako Suomesta vai Suomen ulkopuolelta. Härrellä on samanlaiset ja hän tykkää tossuista.

Ruuaksi söin kahden maissa linssikeittoa ja ruisleipää. Sen jälkeen aloin suunnitella PUHTI treeniryhmän treeniä, viimeinen ulkotreeniryhmän treeni tänään. Kesäryhmät alkavat ensi viikolla, katto: puhtivalmennus.com.

Mietin pitkään, laitanko ulkotreeniryhmäläiset tekemään kunnon setin burpeita vai en. Ovat kehittyneet hienosti tässä kahdentoista treenikerran aikana ja mukana on monentasoista. Osa harrastaa aktiivisesti liikuntaa osa vähemmän aktiivisesti ja hyvin sopivat kaikki samaan ryhmään. Treeniryhmässä kukin tekee oman kuntotasonsa mukaan.

Treenien suunnittelua ja netissä surffailua. Rooiboksen juomista ja Pötkön rapsuttelua ja siinä ohessa treenistä palautumista.

Pötkön kanssa lenkille mukavaan säähän. On tosi kiva ilma, ei kylmä ja ei sada.

Treeniryhmän treenin vetoon Pirkkalan keskustaan Vähäjärven ympäristöön. Porukkaa tulee mukavasti paikalle, on ollut sellainen ryhmä, että suurin osa on aina paikalla ja vielä viimeisellä kerrallakin, se on mukavaa.

PUHTI ulkotreeniryhmä.

Treeniryhmän jälkeen on vielä PUHTI triathlonryhmän yhteistreeni jonne menen pönöttämään pyörätempon kääntöpaikalle ja sitten vahtimaan triathlonistien pyöriä kun lähtevät pikapikaa pyörän jälkeen juoksemaan. Siis sama treeni kuin mulla aamulla, toki osalle porukasta sopivaksi muunneltuna nimittäin kekä ei ehdi olemaan treenin loppuun asti ja kekä palauttelee viikonlopun kovasta kisasta ym.

PUHTI triathlonryhmän tempo.

Sitten onkin nukkumaanmenon aika meikäläisellä. Öitä.

hyvinvointi liikunta
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *