Mitä ainakin otan mukaan pyörätreeniviikolle Mallorcalle

Tämän kuun lopussa lähdemme porukalla Mallorcalle pyöräilemään viikoksi. Olemme viime vuosina käyneet Mallorcalla pyöräilemässä joka kevät. Milloin milläkin porukalla, pari kertaa kolmen hengen porukalla ja tänä vuonna sama homma kuin viime vuonna eli meitä lähtee PUHTI triathlonryhmäläisiä ja muutama muu, reilu 10 henkilöä.

Tulee olemaan hieno viikko, ainahan ne ovat. Pyöräillään varmasti aika paljon ja samalla nautitaan lämpimämmästä ulkoilmasta ja kauniista maisemista.

On tosi mukava päästä  pyöräilemään Mallorcan maastoihin, pitää kunnon pyörätreenileiri. Härre on suunnitellut meille pyöräilyreitit joka päivälle. Viime kuukaudet olen kytännyt Mallorcan säätä ja näyttää siltä, että ensi viikon jälkeen siellä lämpenee, olisipa mahtavaa jos kelit olisivat niin lämpimät, että lyhythihaisissa pääsisi pyöräilemään. Tällä hetkellä siellä ei ole kovin lämmintä ja aurinkoista.

Määhän ruokailen vegaanisesti ja kun siellä pyörälenkin tauoilla pysähdytään jonnekin kahvilaan niin siellä ei ole mulle kertakaikkiaan mitään, ei yhtään mitään. No, ehkä joku mehujää ja juotavaa tietenkin, mutta sillä ei pitkälle pötkitä.

Vaikka kahvipaikoissa ei oo mitään niin Mallorcan ruokakaupoissa on jo hyvin tarjontaa ja sieltä saan hankittua kaiken tarpeellisen mitä tarvitsen meidän mökkeröisellä ruuan laittoon. Olemme vuokranneet ison talon tälle porukalle ja siellä ainakin joinain päivinä teen mulle ja härrelle sapuskaa, joskus varmasti käydään syömässä muualla.

Niin, kotoa otan mukaan juttuja sen takia, että se helpottaa Mallorcalla olemista eikä tarvitse heti kaupasta yrittää ettiä sopivia syötäviä tuotteita. Mää myös haluan syödä hyvin ja terveellisesti, kaikenlainen mähkiminen ei kiitos, ei tee mieli. Vähän namia tai jos on vegaanista jäätelöä niin saattaa mennä suusta alas, mutta perusruoka pitää olla terveellistä ja ravitsevaa.

Patukoita:

Foodinin patukoita jotka ovat hyviä eväitä pitkiin pyöräilypäiviin. Aion tehdä myös muuta evästä pyöräreissulle mukaan, viime vuonna mulla oli aina taskussa hummuksella ym. emmeillä täytetty leipä. Ostin nyt patukoita kolmea eri makua ja sen verran paljon, että riittää mulle sekä härrelle.
”Foodinin Granola Barit ovat terveellisempiä välipalapatukoita, ne sisältävät runsaasti hyviä rasvoja pähkinöistä ja siemenistä sekä annoksen vihreää nokkosesta ja pinaatista. Granola barit ovat myös vähäsokerisimpia ja makeutettu ainoastaan maailman kestävämmäksi makeuttajaksi tituleeratulla kookosnektarilla. Foodinin granola bar on mainio koko perheen välipala.”

Patukat ovat siis tosi hyviä joten enemmän kuin mielelläni pyöräilyn tauolla tuollaista syön.

Annospuuro:

Mää otan täältä mukaan myös meidän aamupuurot vaikka eniten tykkäänkin isoista hiutaleista itse keitetystä kaurapuurosta aamuisin. Nyt kuitenkin Mallorcalla syödään viikon ajan puuro joka tulee Pirkka-annospussista ja siihen vesi keitetään vedenkeittimellä ja kaadetaan hiutaleitten päälle. Se ei ole niin hyvää kuin hartaudella keitetty puuro, mutta meitä on paikalla tosi monta ja kaikki tekevät aamupalaansa enkä tiedä millainen häslinki köökissä on joten helpotan omaa aamuhässäkkääni tällaisella tavalla. Puuron kanssa sitten paikan päältä kaupasta ostettua milloin mitäkin, ehkä hedelmää, leipää, soijajogurttia (paitsi, että en ole vielä löytänyt sokeroimatonta jogurttia Mallorcalta) ja mitä nyt mieli sattuu tekemään. Mutta puuro tulee kotoa ja on merkiltään Pirkka, siihen ei ole lisätty sokeria.

Kauppalista ja reseptit:

Minä haluan ennakoida asioita jotta elämä on sujuvaa ja esimerkiksi teen jo kotona valmiiksi kauppalistan ruokakauppaan. Mallorcalle saapumispäivänä käydään ruokakaupassa ja tykkään, että tiedän jo valmiiksi mitä ostan sillä mikään ei ole kamalampaa kuin pyöriä kaupassa  ja miettiä, että mitähän sitä seuraavina päivinä söisi. Myös mietin valmiiksi muutamat ruuat jotka siellä mulle ja härrelle teen. Tai ainakin mulle, en tiiä sitten jos härrellä on taas suunnitelmia muista ruuista. Viime kerralla hän taisi kokkailla toisen herran kanssa ihan omia sapuskoitansa aika paljon.

Tässä yksi mukaan lähtevä resepti Vegevallankumous-blogista:

5 raaka-aineen curry

Energiageelit:

Energiageelejä riittävästi mukaan. Pyöräily on pitkää ja osittain raskastakin ja siitä on huolehdittava, että energiaa saa sillä muuten tulee hyytyminen. Energiageeli on hyvä ottaa 30–45min välein pyöräillessä ja näin aion tehdä. Tykkään nykyään GU-merkkisistä geeleistä, niillä on tosi hyviä kahvimakuja ja vaikka mitä muita makuja niissä geeleissänsä. Esim. caramel macciato, salted caramel, espresso love. GU-geelit ovat laadukkaita ja hyvin siedettyjä, koostumus on myös mun makuun, se on vähän enemmän tatinaa kuin jotkut muut energiageelit.

Kuvakaappaus maahantuojan sivuilta. www.endurancesports.fi

Tässä on ne tärkeimmät syötävät asiat jotka otan matkalaukkuuni. Paikan päältä voin sitten katsoa kaiken muun.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *