Korkeasaaressa

DSC08951.JPG

DSC08955.JPG

DSC08950.JPG

DSC08966.JPG

Hiphei, arvatkaa missä oltiin? No korkeasaaressa tietty. Arvasitte ehkä jo otsikostakin… Kaksi ihan huipputyyppiä busseilivat perjantaina Helsinkiin, tai HESAAN, kuten tykkään helsinkiläisiä provosoidakseni sanoa, ja lauantain vietimme saarta kierrellen, sohvalla makoillen, syöden (tehtiin ellun kanssa huipputortillapöperöt) ja lautapeliä pelaten. Korkeasaaressa oli vähän kylmä, koska tuuli kävi pahasti napapaitani alle, mutta kestin sen kuin nainen. Eläimet olivat söpöjä, mutta kauhean surullinen näky: eihän niillä ole oikein ollenkaan tarpeeksi tilaa. Lapsena siihen ei oikeastaan kiinnittänyt huomiota, mutta nyt aikuisena tuli melkein tippa linssiin. ”Hei leijonaaaaa, onks hyvä päivä?” huusi pieni poika vittuilevaan äänensävyyn. Veikkaappa.

DSC08962.JPG

DSC08968.JPG

Hurmaavin kaverikuva ikinä: ilmeistä ei uskoisi, että se olin minä jonka päätä ja kroppaa jyskytti krapula ja about neljän tunnin yöunet. Kestin senkin kuin nainen ja muut kestivät meikittömän olemukseni, selviytyjiä me kaikki!

DSC08971.JPG

DSC08970.JPG

 Tiedättekö mistä muuten tunnistaa ne parhaat ystävät? Korkeasaarikeissin jälkeen raahauduimme Elinalle ja Akselille, rojahdimme olohuoneeseen kuka minnekin nurkkaan, katselimme televisiota puolihuolimattomasti, joimme kahvia ja olimme vain hiljaa, koska kaikkia väsytti. Just siitä. Siitä että saa olla ihan just niinkun tuntuu, eikä tarvitse esittää seurallista/energistä/hyvinvoivaa, mitä noita nyt on. Nyt vaan peukkuja pystyyn sen puolesta, että nämä ”turut” pääsevät tallaamaan Helsingin katuja ihan vakituisesti jo ensi vuonna!

PUS!

-Vilma K.

Suhteet Ystävät ja perhe Suosittelen Höpsöä

Jännittävää

New.jpg

 

Irtisanoin tänään soluhuoneeni. Huomenna maksan liian ison takuuvuokran tulevasta yksiöstäni ja sen jälkeen alan maksamaan liian suurta vuokraa omasta kodistani. Pyörin viimeyön ahdistuksissani, mietin rahaa ja tulevaisuutta, sitä olenko yksiössä liian yksin ja mitä jos en saa töitä. Kaikesta huolimatta mielessäni ei käynyt se vaihtoehto, että jäisin tähän soluhuoneeseen, ei ollenkaan. Oikeastaan tiesin jo heti kun sain HOASilta viestin asuntotarjouksesta, että haluan sen. Piti käydä istumaan yliopiston portaille ihan silkasta onnensekaisesta hämmennyksestä. Ihan sama mitä maksaa ja millainen muovimatto siellä on. Ja siellä on kiva muovimatto, jos muovimatosta nyt voi niin sanoa.

On hämmentävää ajatella, että välikausi on kohta ohi. Tietynlainen kodittomuus on kohta ohi. En malta odottaa omaa keittiötäni, kylpyhuoneen viemäriritilää ilman takertuneita pitkiä hiuksia, käyttökunnossa olevaa pakastinta, biojätettä, sitä että voin käydä vessassa ilman paitaa ja puhua vieraitteni kanssa normaaliin ääneen vaikka kello olisi yli puolenyön. 

 

Kevät on tosiaan aika ihmeellistä aikaa. 

 

-Vilma K. (kuva on muuten weheartit.comista, ihan tiedox, kun se pitää kait aina mainita)

Suhteet Sisustus Oma elämä Ajattelin tänään