Täpinät

DSC08853.JPG

DSC08854.JPG

Tervetuloa eeppiselle matlalle halki evoluution, maailmamme historian etc. Kävimme Elinan ja Aleksin kanssa Helsingin Luonnontieteellisessä museossa, ja olin täpinöissäni kuin viisivuotias. Selässäni reppu ja kaulassa kamera, japanilaisturistin ainekset aika kasassa. Otin ihan hirveästi kuvia, mutta visuaalinen natsiuteni karsi ison osan pois tästä postauksesta ja vieläkin tuntuu, että niitä on liikaa. Suosittelen kaikille lämpimästi tuolla käymistä, opiskelijalta ne veloittavat viisi vaivaista euroa (normaalihinta 10) ja kolmesta kerroksesta löytyy ihan hitosti ihmeteltävää!

DSC08847.JPG

DSC08869.JPG

DSC08871.JPG

DSC08875.JPG

Dinot. Niistä taisin olla kaikista eniten innoissani, vaikka yritänkin tuossa yhteiskuvassa ovelasti kätkeä sitä masentuneeseen ilmeeseen. Huomatkaa kuitenkin, että katseeni hakeutuu dinojen juo! Rex oli siisti ja oli ne muutkin, Elinakin oli ilmeisen innostunut eikä malttanut pysyä poissa kuvasta, urpo. 

DSC08884.JPG

DSC08890.JPG

Intresseistäni kertoo jotain se, että dinosauruskerroksesta julkaisen kuusi kuvaa ja kahdesta alemmasta vain kaksi. Olisihan siellä ollut tiikereitä sun muita, mutta rajoitan alempien kerrosten esittelyn hurmaavaan jääkarhuun ja Afrikan yöhön. Suurin osa jääkarhun kavereista oli samalla tavalla lasiseinän takana, eikä kuvat siksikään olisi niin kivan näköisiä, kuin nuo dinojen luurangot. Siistejä olivat kuitenkin myös nuo alemmat kerrokset, varsinkin se keskimmäinen, mistä löytyi kai melkein kaikki maailman eläimet. Upea paikka, en muuta sano!

DSC08908.JPG

Loppuun vielä välitön arvio reissusta: SUPERJEES. Sen jälkeen suuntasimme jätskeille, mutta ne kuvat saatte omana postauksenaan, koska no kuten sanoin, olen järkyttävää kuvamäärää vastaan. Pohdimme myös erästä kysymystä: 

millä eläimellä ratsastaisit, jos saisit valita?

Itse valitsin tällä hetkellä elävistä karhun, Elina tiikerin ja Aleksi hirven, mites työ?

-Vilma K.

Muoti Ystävät ja perhe Höpsöä Päivän tyyli

Laura Fiume

DSC08839.JPG

DSC08836.JPG

DSC08822.JPG

Kirpputorilöytöjä part yks. Bongasin jo alkuviikosta kirpparilta silmääni miellyttävän taulun. Se on oikeastaan kai juliste, joka on laitettu hyviin kehyksiin, alkuperäisenä ostopaikkana melkein paikallinen lempparini, lappeenrantalainen MajArt. Taiteilijasta en tiedä mitään, mutta sillä nyt ei tuota ostaessa ollutkaan mitään väliä: viisi euroa ei ole ollenkaan paha hinta silmänilosta. Juliste pitäisi pingottaa uudelleen, mutta keskityn siihen, kunhan saan sen turvallisesti takaisin Helsinkiin. Taulun sijoituspaikka voi olla pieni ongelma, sillä soluhuoneessani ei oikeastaan ole sille paikkaa, mutta toivon ja uskon että pienellä fiksailulla saan sen johonkin lappeelleen, jee jee ! 

-Vilma K.

Kulttuuri Sisustus Suosittelen Ajattelin tänään