Eilen ja nyt

IMG_20140114_152212.jpg

Otsikkokin sen kertoo, eli mitä on ollut päällimmäisenä mielessä pari päivää. Tällainen postaus on hyvä aloittaa kaljakuvalla, varsinkin kun se kaljakuva on otettu noin kolmelta päivällä. Tähän on kuitenkin hyvä syy, koska piti juoda kaverille läksiäiskaljat, se nimittäin päätti ottaa ja lähteä seilaamaan Karibian meriä reiluksi kuukaudeksi. Okei okei, ei ehkä ihan karibialle, mutta merelle kuitenkin. Kaljat juotiin suhteellisen hienossa olutravintolassa ja oli niillä hintaakin, melkein hirvittäisi taloudellisen pärjäämiseni puolesta, jos olisin joutunut itse maksamaan

IMG_20140115_133139.jpg

Olen varmaan kolme päivää kuunnellut toistolla Samuli Putron ”Mitäpä jos”-biisiä, kun se on niin hitsin hyvä. Kysymys on syöpynyt aivoihini ja kirjoitin sen myös vessan seinään. MITÄPÄ JOS? Oikeasti, kuinka paljon elämästä menee hukkaan, koska jokaisen asian kohdalla kysellään, että mitäs sitten jos? Mitäpä jos sä pelkäät turhaan? Asiat tapahtuu, pelkää niitä tai ei, joten miksi pilata onni pelkäämisellä.  Teen sitä itsekin, aina kun olen yhtään tavallista onnellisempi sanon, että ”kohta romahtaa, kohta sattuu, kohta se loppuu”. Se vie ihan kamalasti energiaa. Ja onni on sellainen juttu, että se saattaa tulla ihan äkkiarvaamatta ja lähteä ihan yhtä salakavalasti, siitä pitää vain ottaa kaikki irti. Enkä nyt puhu siitä, että muulloin olisi onneton, vaan haen nyt niitä hämmentäviä jättimäisiä onnen aaltoja, joita aina välillä rantautuu elämään. Seuraavan kerran yritän itse muistaa sanoa, että olen onnellinen, ihan ilman pelkoja.

IMG_20140115_214559.jpg

Mitäpä jos sun talvikengät menee rikki ja toiset ovat Imatralla? Niin no sitten kuljetaan tennareissa ja villasukissa, eihän siinä muu auta. Ei kannattaisi koskaan maksaa kengistä kolmeakymppiä, se on vaan ihan liian vähän. Saat vastinetta rahallesi juuri ja juuri about kolmen kuukauden ajan, sitten pamahtaa vetskari rikki. Oho, hups ja voi ei. 

-Vilma K.

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään Höpsöä

Kaiken jälkeen

”Minä tahdon ponin ja kuusi kaljaa, siinä kaikki.”

 

//www.youtube.com/embed/7kwM_AXWnNw

 On yksi yksi ensirakkaus jonka mahtavuuteen ja voimakkuuteen uskon todella vahvasti. Musiikillinen ensirakkaus.

Kun Spotify eilen ehdotti sivupalkissaan minulle Olavi Uusivirtaa, sydämeni hypähti. ”Rakas.” Siitä on kauan, kun olin viimeeksi kuunnellut kyseistä miestä, ja kun avasin ensimmäisen kappaleen sain pienen pienet kyyneleet silmiini. Tyttö on muuttunut ja niin on musiikkikin, mutta kaiken jälkeen se yhä istuu ja uppoaa paremmin, kuin mikään ikinä on, tai tulee ikinä tekemään. Jokainen kappale on täynnä sitä fiilistä, mikä minulla oli seitsemän vuotta sitten, kun pyöräilin kotikaupunkini kaduilla ja pyörittelin unelmaelämää päässäni. Parasta siinä on, että tämä musiikki ei tuo minulle muistoja kenestäkään muusta kuin itsestäni. Se on aina ollut vain minun, ja siinä on vain hyviä muistoja. Ei aina hilpeitä ja kevyitä, vaan kasvattavia ja toiveikkaita. Mikään musiikki ei varmaan ikinä pääse niin syvälle, eikä ole tarviskaan.

Oletteko te jo löytäneet elämänne musiikillisen rakkauden, sen ainoan oikean? Hyviä ja huonoja musalinkkejä otetaan ilolla vastaan!

-Vilma K.

Suhteet Oma elämä Musiikki Ajattelin tänään