Romaani sisustustavaroiden haalimisesta

collage4.jpg

hehe.jpgcollage3.jpg

Heiheiheii! Täällä taas. Vietin sunnuntai-maanantai välisen yön Heinolassa ja siihenkin pieneen aikaväliin ehti sattua kaikkea kivaa. Ensinnäkin, että ne puut ja se ruska on vaan niin paljon nätinpää päälle 100km pohjoisempana. Lähin kävelylle heti sunnuntai-iltana ja kävelin ympäriinsä hullun hymy huulilla ja koitin saada tallennettua kännykän kameraan joikaisen puun sävyjä. Lopulta luovutin, koska kaikki värit kaikkos heti, kun niitä katto kännykän ruudulla. Niimpä päädyin istumaan joen varrelle, puiselle penkille oranssin koivun alle, joka anto mulle kauniin lehtisateen. Siinä hämärän laskeutuessa tyynen joen pintaan, mietin kuinka onnellinen ja kiitollinen sitä voi pieni ihminen olla. Ihania ihmisiä ympärillä ja kaikki hyvin.No mitäs ne muut mukavat jutut sitten oli, kuin oranssi lehtisade iltahämärässä? No sunnuntai aamuna sain soitin oudosta numerosta, johon en ollut vastannut koska olen pieni unikeko ja kännykkä oli äänettömällä. Lähdin samaiselle kävelylenkille auringon paistaessa (ne värit. Auringossa. Tarviiko sanoa muuta?) ja soitin takaisin ja s eoikin työhaastattelupyyntö! Voiton tanssi tähän väliin. Oon  nyt siis tosiaan välivuodella ja koitan kerätä rahaa opiskeluihin ja tuleviin asumiskustannuksiin. No mistäs keräät, kuin töitä ei ole sanonpahan vaan. Se piristi päivää mukavasti, vaikka haastatteluhan se vasta  on. Nyt siis sormet ja varpaat ristiin!Ennen kuin olin soittanut jännittävän puheluni, olin käyny yhessä mielenkiintosen näkösessä kaupassa, jonka ikkunassa oli kaupan nimi pahviin kirjoitettuna. Ei siis mikään sellainen, että siinä kauan tulisi seisomaan. Noh, se osoittautu aikamoiseksi sisustustaivaaksi. Ensikäynnillä sain pidettyä itteni kurissa ja päätin että säästän pennosenki huomisen Viron reissun takia. No se puheu nostatti mielialat niin korkealle, että päätin juhlia asiaa palaamalla sisustustaivaaseen. Oon tositosiTOSI kauan himoinnut erilaisia tyynyjä sängylleni, mutta pihiys on iskeny yleensä ennen kun ne kassalle oon ehtinyt kiikuttaa. Tässä kyseisessä kaupassa sen sijaan oli kaikista sisustustuotteista -50% alennus, joka ei suoraan sanottuna houkutellu astumaan tyhjin käsin kaupasta, VAIKKA olin siinä kerran onnistunut. No noi kolme tyynyä, jotka keskimmäisessä kuvassa näkyy, lähti mukaan yhteensä 25 eurolla. Ei paha, kun ajattelee että yksi karvatyyny olis maksanu normaalisti parikymppiä. Maanantain (ja joka päivän ostohetkestä eteenpäin) oon vaan tuijotellut sänkyäni ihastuksen vallassa. Mut hei, ei tää vielä tähän loppunu. Näin siellä kaupassa sellasen vanhan näköseks tehdyn matkalaukun, joka on samaa kuosia kun toi sahalaita tyyny. No sitä en saanut mukaan samala reissulla, mutta se jäi kaihertaa mieltä niin paljon, että kun auton nokka kohti Espoota kääntyi sanoin, että mähän haen sen mukaan tai kadun verisesti. Eli long story short, leveä hymy naamalla sain maailman ihanimpia sisustusjuttuja, lähden huomenna viroon ja jännitän työnsaamista…

 

Muoti Sisustus Meikki Ostokset

Lemppari

 

En oo todellakaan niitä, jotka osaa poseerata asukuvissa edustavasti ja joiden hiukset hulmuaa täydellisesti tuulen mukana. Mä olen niitä, jotka miettii kuvia läpi käydessään, että omaako sittenkään yhtään asusilmää ja pohtii, onko mun hiukset ihan oikeasti noin kamalan väriset ja oliko pakko syödä se toinen kakkupala eilen (tämä osuus tietysti johtuu siitä kameran tuomasta viidestä lisäkilosta. Kakusta ei tingitä.)jeps.jpg

juu.jpg

Yllä mainituista syistä johtuen tässäkään postauksessa ei nähdä yhtäkään koko kuvaa, vaikka mulla oli jalassa yhdet housut, joille voisin kirjoittaa oman ylistyspostauksen. Siis oikeesti, kuinkahan monia vahapintahousuja oon kaupassa taas tänä syksynä kokeillut, eikä yhetkään oo istunu, ei niin yhtään. Tottakai, niinkun yleensä, kävelin sisään kaapelin kirpparille ja löysin sieltä jonkun kasasta yhdet täydelliset yksilöt, jotka kiikutin kokeilematta kotiin viidellä eurolla. Kappas vaan, ihan täydelliset jalassa. Viime vuonna kävi täysin sama juttu mun edellisten vahapintahousujen kanssa. Ne vaan petti mut, kun pesussa se vahapinta kului pois. Nää on alunperin Nellystä ja vaikuttaa ihan pintansa pitäviltä, joten so far so good!

Toi neule on myös löytö edelliseltä kirppiskierrokselta. Täydellisen pehmeä lumipalloneule lähti mukaan vaivaisella kolmella eurolla. En vois olla tyytyväisempi, että mulla käy vaan hyvä tuuri kirpparilla, kaupassa ei sitten onnista niinkään. En valita. Niin paitsi otsikkoon viitaten, tuo lempparihuivi on peräisin Monkista ja ostin sen pitkän pohdinnan jälkeen itelleni synttärilahjaksi. Alunperin sen kahdenkympin hinta oli ainut syy jättää se takaraivoon kummittelemaan. Se oli virhe, koska takaisin mennessäni sydän hyppäsi kurkkuun, kun ei niitä enää ollutkaan missään näkyvillä. Olin varma, että missasin taas jahkaillessani yhden sydämen vieneistä vaatekappaleista ja se on poistunut/loppunut jo. Mut en luovuttanu ja pengoin vähän sellasta huivilaaria ja sieltä pohjalta se ilmeisty. Ihan täydellinen väri ja yli kahden metrin pituus oli mulle tarpeeksi muhkea. Rakkautta.

Muoti Päivän tyyli