Hengähdystauko kiireen keskellä

6b2dc0ed-d2bb-42a1-987f-8da8f2ea793f.jpg

Tänä syksynä työn, koulun ja vapaa-ajan tasapainon ylläpitäminen on ollut jostain syystä todella haastavaa, mikä on alkanut näkymään väsymyksenä ja unettomina öinä. Eilen otin tauon kaiken koulukiireen keskeltä ja suuntasin kaverin kanssa kohti Holyrood parkin lenkkipolkuja. Päädyttiin kiipeämään ylös Arthur’s seatille asti, sillä pitkästä aikaa täälläkin näyttäytyi aurinko.

Asun aivan Holyrood parkin vieressä ja noissa upeissa maisemissa on tullut käveltyä lukemattomia kertoja. Luulen aina muistavani sen helpoimman reitin ylös huipulle, mutta jostain syystä päädyn silti aina niille haastavimmille poluille. Eilen kirjaimellisesti jouduttiin kiipeilemään parin metrin korkuinen kallion seinämä ylös, vaikka olin alussa varma että nyt mennään sitä oikeaa reittiä, hups. Ehkä vielä joskus opin.

3741fca5-b58e-4b93-a8a9-1d6ce4f3b136_0.jpge7883946-6b87-4a4e-a1c7-d13602e9dec1.jpgfe8506da-79d0-4ead-8abe-b7e8880c795e_0.jpgabed5733-cf71-4e5b-aa33-50184ee783b7.jpgRaitis ilma teki hyvää ja maisemat sai koulustressin hieman taka-alalle. Onneksi enää muutama essee ja tentti jäljellä, kunnes tämä jakso olisi paketissa. Tein itselleni lupauksen, että ensi jaksossa keskityn enemmän balanssin löytämiseen. Jaksaa paljon paremmin tehdä kaikkea, kun muistaa välillä hengähtää.
 

Muoti Mieli Matkat Päivän tyyli

Yksin reissussa

image-21.png-2.jpeg

 

Viimeiset kuukaudet on opettanut mulle kuinka tärkeää omaan hyvinvointiin panostaminen on. Pistin hetkeksi kaiken muun tekemisen syrjään ja pysähdyin todenteolla miettimään mitkä mun haaveet ja tavoitteet tässä elämässä on. Olen onnekas miten paljon ihania ihmisiä mulla on ympärilläni ja tajunnut miten kliseeltä se kuulostaakin niin asioilla on aina tapana järjestyä -Ja monesti vielä parempaan suuntaan. Muutin muutama kuukausi sitten alkuperäisistä suunnitelmista poiketen takaisin Edinburghiin ja tällä hetkellä tuntuu, että elämä on taas asuntoa, koulua ja työpaikkaa myöten enemmän kuin kohdillaan.

Näistä ajatuksista inspiroiteuneena aloin selailemaan edullisia lentoja Eurooppaan ja päätin tällä kertaa lähteä reissuun yksin. Vaikka ajatus yksin matkustamisesta tuntui hassulle, samaan aikaan olin innoissani tulevasta seikkailusta ja mahdollisuudesta ottaa aikaa itselleen. Palasin hetki sitten takaisin Edinburghiin vietettyäni viikon Portugalissa ja tämä reissu oli yksi elämäni ikimuistoisimmista. Tapasin matkan varrella upeita ihmisiä, joilta opin paljon ja näin paikkoja, joiden olemassa olosta en tiennyt. 

 

image-11.png.jpeg

image-15.png.jpeg

image-19.png-2.jpeg

 

Vaikka lähdin reissuun yksin päädyin lopulta reissamaan toisena päivänä tapaamani Korealaisen tytön kanssa yli viikon ajan Portugalissa, Edinburghissa ja Lontoossa. Uskon, että jotkut ihmiset poikkeavat tarkoituksella elämässämme. Nimittäin millä todennäköisyydellä kaksi toisilleen tuntematonta ihmistä sattumalta suunnittelee reissuaikataulut aivan samalla tavalla, samoilla lentoaikatauluilla ja vielä neljään eri kaupunkiin! 

 

image-20.png-2.jpeg

image-14.png.jpeg

image-18.png-2.jpeg

 

Aloitin lomani Portosta, josta jatkoin junalla Lissaboniin ja Sintraan. Porto oli kohteista mieluisin sen edullisuuden ja kauneuden takia ja Lissabon tuntui pettymykseltä tämän upean kaupungin jälkeen. Enkä ollut ainoa, joka sanoi samaa, Porton tunnelma vaan on voittamaton! Säät suosi loman ajan ja oli ihanaa pukea taas kesävaatteet hetkeksi päälle. Olin tässä suhteessa onnekas, sillä lämpötila laski roimasti reissun viimeisenä päivänä ja jouduin suuntaamaan takkiostoksille, sillä olin pakannut mukaan vain kevyttä vaatetta.

 

image-9.png.jpeg

image-10.png.jpeg

image-17.png.jpeg

image-13.png.jpeg

 

Parhaat reissut on sellaisia, joista jää pitkäksi aikaa energinen ja inspiroitunut olo ja mulla ei tällaista fiilista ole tullut pitkään aikaan ennen Portugalia. Portoon ehdottomasti tahdon vielä joskus palata uudelleen, sillä tuo kaupunki vei palan sydämestäni. Kuitenkin ennen sitä suunnitteilla on reissu  lähitulevaisuudessa Koreaan tapaamaan uutta ystävääni, sillä sain kutsun hänen perheeltään tulla kylään. Korean kulttuuri kiinnostaa ja en tiedä parempaa tapaa tutustua siihen kuin paikallisten joukossa!

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat