Luovuttaminen ei ole aina epäonnistumista

img_9468.jpg

 

Parissa viikossa voi tapahtua paljon. Vielä hetki sitten suunnitteilla oli kesä Nizzassa, internship paikan hakeminen ja uuden asunnon etsintä. Joskus on kuitenkin parempi katsoa realistisesti kokonaiskuvaa kuin tuudittautua unelmiin ja uskomuksiin, että asioihin tulee muutos. Vaikka elämä Nizzassa on ollut ajoittain ihanaa, on välillä kulttuuri, byrokratia ja kielimuuri iskenyt päin kasvoja. Monen asian summa johti siihen, että irtisanoimme vuokra-asuntomme ja ensi kuussa edessä on uusi seikkailu. Ensimmäisenä mieleen tuli epäonnistuminen- eihän tässä näin pitänyt käydä. Nyt kuitenkin tuntuu, että harteilta on pudonnut suuri paino ja asiat näkee selkeämmin. Joskus luovuttaminen avaakin ovia uusiin ja jopa parempiin mahdollisuuksiin. Tällä kertaa oli parempi luovuttaa ja löytää uusi suunta kuin palaa loppuun henkisesti. Kokemusta rikkaampana palaan lähtöruutuun eli Helsinkiin muutamaksi kuukaudeksi ja alan järjestelemään asioita, jotta muutto uuteen asuinmaahan (tästä lisää myöhemmin) sujuisi mahdollisimman mutkattomasti.

Mulla on viimeaikoina ollut hyvin ristiriitaiset fiilikset Suomesta. Tiedän sisimmissäni, että en sinne tule koskaan pysyvästi palaamaan, mutta tälläisiä hätäratkaisuja tehdessä Suomi tuntuu aina turvalliselta ja helpolta vaihtoehdolta. Jostain syystä kuitenkin tunnen itseni aina ulkopuoliseksi Suomessa käydessä, vaikka mikään ei periaatteessa siellä ole muuttunut. Sitä tunnetta on vaikea selittää, mutta luulen että se kuuluu asiaan, kun Suomessa tulee nykyään käytyä niin harvoin. Kyseessä ei kuitenkaan ole kuin muutama hassu kuukausi ja ihan jännittää, kun mietin mitä kaikkea kivaa onkaan luvassa Suomen reissun jälkeen! 

 

 

Suhteet Oma elämä Matkat Syvällistä

Viikonloppu Pariisissa

Tulee vieläkin hymy huulille, kun mietin edellistä viikonloppua. Juoksin elämäni ensimmäisen puolimaratonin! Ja vielä Pariisissa! 

Maratonia edeltävänä päivänä olin aivan maassa, kun kymmenien kilometrien kävelylenkki Timberlandin kengissä kostautui ja akillekset olivat niin kipeät, että hädin tuskin pystyin niitä edes koskemaan. Maratonipäivänä jo pelkkä käveleminen oli yhtä tuskaa ja harmitti aivan hirveästi, kun olin tuota hetkeä odottanut niin kauan. Tuntia ennen maratonia kuitenkin päätin, että mieluummin yritän ja juoksen vaikka sitten kaksi metriä kuin en yritä ollenkaan. Jätin viime hetkellä tavarat säilytykseen ja tyytyväisenä päätöksestäni suuntasin starttipaikalle. 

Ihmismieli on niin kummallinen, että kivusta huolimatta asioihin pystyy jos tarpeeksi haluaa. Hoin moneen otteeseen miten onnellinen olen, että päätin sittenkin juosta. Kokemus oli aivan mahtava ja tästä motivoituneena alan aivan varmasti treenaamaan seuraavaksi täyteen maratoniin. Niin no sitten kunhan akillekset ovat taas kunnossa.

Yö Pavillon De La Reine-hotellissa kruunasi kaiken. Oli ihana vain syödä, ottaa pitkä vaahtokylpy ja levätä hienossa hotellihuoneessa. Kaiken kaikkiaan onnistunut viikonloppu!

 

3f60c85d-0c52-4ea0-96a2-99b69e90fc66.jpg

34f85c87-36fc-400c-b464-b4f21f73815c_0.jpg

0e899c29-546f-4796-90da-cbca7e035b56_1.jpg

3f67a846-2da8-4b09-8664-8a16c070d608_0.jpg

032d8330-5c1c-4cb9-aaa3-8e67e115eb1d.jpg

e3d15734-8646-4eed-8fc8-7101b7a9c82d_0.jpg

b40387e8-39bc-454d-be46-711da9a9c3c8_0.jpg

Hyvinvointi Liikunta Mieli Matkat