New Year’s goals x10

image-3.png-5.jpeg

 

Tykkään aina kirjoittaa ylös puhelimen muistioon listoja asioista joita haluan tehdä, joista haluan tietää enemmän tai tavoitteita jotka haluan saavuttaa. Mielestäni sana ´lupaus´on ehkä vähän jyrkkä varsinkin, kun monesti tajuaa, että joku asia jota on tavoitellut ei olekaan enää sitä mitä sillä hetkellä oikeasti haluaa. Siksipä tänä vuonna uuden vuoden lupauksien sijaan päätin kirjata ylös kymmenen tavoitetta uudelle vuodelle. 

1. Jättää pois tekosyyt. Liian usein tulee ajateltua, että teen jonkun asian huomenna, ensi viikolla tai sittenkun minulla on aikaa tai rahaa. Ei! Jos sen asian voi tehdä tai kokea heti miksi en sitä tekisi, monesti kadumme niitä hetkiä jolloin jätimme jotain tekemättä sen sijaan että teimme sen. 

2. Oppia kuuntelemaan paremmin ja olla enemmän läsnä hetkessä. Aion yhä enemmän tietoisesti pistää puhelimen pois esimerkiksi syödessä, aamukahvia juodessa ja kävelylenkkiä tehdessä ja oikeasti keskittyä 100% siihen kenen kanssa sen hetken viettää ja mitä sanottavaa sillä toisella on.

 

image-4.png-5.jpeg

 

3. Stressata vähemmän. Usein stressi jonka koemme on meidän itsemme kehittämää. Sen sijaan että miettisin itse stressin tunnetta aion tänä vuonna pyrkiä vielä paremmin keskittymään itse asian ratkaisuun sen voivottelun sijaan. 

4.Vihdoin osallistua koodaus kurssille. Olen halunnut oppia koodauksen alkeet ties kuinka monen vuoden ajan ja NYT aion sen tehdä. Aina löytyy joku tekosyy sille miksi minulla ei ole aikaa panostaa tähän tavoitteeseen ja siksi olen sitä aina siirtänyt eteenpäin.

 

image.png-6.jpeg

 

5. Juosta puolimaratoni. Ilmottauduin viime vuonna Edinburghin puolimaratoniin, mutta muutimme sieltä pois juuri kuukautta ennen tapahtumaa ja en siihen päässytkään osallistumaan. Viikko sitten kuitenkin ilmottauduin Pariisin puolimaratoniin, joka järjestetään jo maaliskuun alussa ja pääsen täyttämään tämän tavoitteen!

6. Uskoa itseeni enemmän. Yhä enemmän olen tajunnut miten suuri merkitys omalla asenteella on asioiden onnistumisen kannalta.

 

image-5.png-3.jpeg

 

7. Opiskella vielä ahkerammin. Joka kerta jakson aina aloittaa innolla, mutta esseiden ja tenttejen kasaantuessa se innostuskin jää jonnekkin puolitiehen.

8. Opetella ranskan alkeet. Olen asunut täällä nyt 4 kk ja osaan vain sanoa muutaman sanan.

 

image-1.png-6.jpeg

 

9. Opetella uusi urheilulaji. Ehkäpä surffaus.

10. Matkustella niin paljon kuin mahdollista. Nyt kun asun täällä päin eurooppaa haluan ehdottomasti ottaa kaiken hyödyn irti lähiseuduista. Ainakin Italian rannikkoseutu kiinnostaa ja junalla sinne tuntuu pääsevän niin kätevästi ja edullisesti, että eihän tuota voi sivuuttaa.

Tätä listaa vois jatkaa loputtomiin, mutta noissa kymmenessä tavoitteessa riittää jo paljon kehitettävää vuodeksi. Toivottavasti saan nuo kaikki toteutumaan. Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Muoti Oma elämä Mieli Trendit

Päivä Alpeilla

Tein pientä googlettelua viime perjantaina sen toivossa, että löytäisin joulunpyhille jotain mukavaa tekemistä ja tuloksena löysin pienen alppikylän nimeltä Valberg noin kahden tunnin ajomatkan päästä Nizzasta. En vieläkään käsitä miten edullisesti täällä voi bussilla matkustaa paikasta toiseen, nimittäin yhdelle henkilölle lippu per suunta oli tälläkin kertaa vain 1,5 €! Niin no kalleimmillaan tuohon alppibussiin lippu olisi ollut 5 €, mutta jos mukana ei ole suksia tietyiltä pysäkeiltä kyytiin nouseminen on edullisempaa. Niinpä rautatieaseman sijasta menimme pysäkille nimeltä Gambetta/Promenade, joka oli aivan yhtä ”pitkän” matkan päästä asunnostamme, kuin tuo rautatieasema ja säästimme useamman euron lipuissa. Bussin numero on 770 vaikka juuri tätä numeroa ei pysäkillä hämmentävästi luekkaan.

 

45de309a-0fb6-4f0f-8c06-4801483fe3b2_0.jpg

f3aed1dd-29cf-48b0-b908-c81beb703782.jpg

 

Olin jo innoissaan pelkästä bussimatkasta, kun ajeltiin vuorenrinteiden välissä upeissa maisemissa, vaikkakin mutkaisella tiellä tuli kärsittyä aikalailla matkapahoinvoinnista. Perillä Valbergissä tarkoitus oli ensin vuokrata lumikengät ja mennä katsastamaan joku reitti, mutta lopulta päädyimme vain kävelemään ympäriinsä tienviertä pitkin. Maisemat oli juuri niin kauniit kuin niiden ajattelinkin olevan ja ei haitannut vaikka lumiaktiviteetit jäikin nyt välistä, sillä nollakeli tuntui melko viileältä Nizzan plus asteiden jälkeen. 

 

ebfd96f4-d3e4-43a4-a2cf-2a9e29358d55.jpg

e9c0b3d0-c18c-4dd4-9b4e-682472977de2.jpg

 

Rakastan vuoristomaisemia ja Alpit ei ikinä ole ollut pettymys vaikka suuntaisikin pienemmille rinteille. Olimme Valbergissä yhteensä neljä tuntia ja otimme bussin takaisin kotiin. Tuollaiset mini reissut on mun mieleen varsinkin, kun haluaa reissata ja silti budjetoida. Olen niin innoissani tammikuusta sillä tiedossa on myös muutama muu matka. Tarkoitus olisi tehdä ainakin road trip Italian rannikolle Cinque Terreen ja ehkäpä pyörähtää taas Alpeilla sekä loppukuusta tehdä viikonloppureissu Florenceen ja poiketa tulomatkalla myös Milanossa. Ei hassumpi vuoden aloitus ainakaan omasta mielestäni!

Lisää reissukuvia löytyy instagramista nimellä @offtowonderland

xx Emmi

 

Suhteet Oma elämä Liikunta Raha