Kahvin ystävälle

Mikä piristää paremmin synkkää syysiltaa, kuin kupillinen hyvää kahvia? No, ehkä niitä muitakin piristyskeinoja on kuin tuo kahvi, mutta nyt keskitytään siihen kahviin 🙂 

kahvit2.jpg

Viime perjantaina oli Suomessakin kauppoihin tiensä löytänyt Black Friday, musta perjantai. Meidän ei pitänyt mennä siihen lankaan ja lähteä ostoksille, mutta miten kävikään.. Työpäivän jälkeen löysimme itsemme monen muun lisäksi Raision Gigantista. Itselläni ei pahemmin ollut ylimääräistä aikaa, koska illalla oli työpaikan pikkujoulut ja niihinkin piti pikkuisen valmistautua. Onneksi mies oli tehnyt päätöksensä, mitä lähtee sieltä hakemaan, eikä kauppavierailuun mennyt pahasti aikaa. Ikuinen PS-konsolin fani luopui tuosta merkistä ja valitsi itselleen kilpailevan konsolimerkin. Ja koska minut melkein väkisin raahattiin mukaan sinne, piti minunkin sieltä jotain saada mukaan kotiin. 

Koska mies ei suostunut ostamaan mulle uutta MacBook Airia, niin tyydyin kahvikoneeseen. Gigantissa oli tarjouksessa Nescafén Dolce Gusto-keitin ja sen lisäksi oli tarjouksessa kahvikapseleita. Mutta kyllä oli vaikeaa päättää mitä kahvia sitä ostaisi kotiin mukaan. Itse pidän vahvemmasta kahvista, mutta espresso menee jo hieman liian vahvaksi. Mies kuitenkin pitää siitäkin, joten valitsin hänelle paketin espressoa. Minä taas olen cappuccinon ystävä ja sitäkin onneksi oli saatavilla. Näiden molempien suosikkikahvien lisäksi nappasin mukaan pari pakettia eri vahvuisia Zoegan kahveja. Mikään ei ole pahempaa kuin liian laiha kahvi, sellainen joka on väriltään melkein teetä muistuttavaa. 

Ja kyllä vaan maistuu! Ihan joka päivä en viitsi noita kahveja keittää ja aamuisin ennen töihin lähtöä on sen verran kiireistä, että laitan kahvin valumaan ihan vaan Moccamasterin kautta sillä aikaa, kun yritän saada lärviä edustuskuntoon. Viime viikonloppuna kuitenkin aamulla keitettiin erittäin maukkaat kahvit tuolla uudella koneella ja iltapäivällä vielä molemmille omat suosikkikaffet. Mmmm.

kahvit.jpg

Nyt vaan odotan, että pääsen jossain vaiheessa täyttämään kahvivarastoa ja testaamaan vielä lisää makuja. Mitenköhän on, löytyyköhän Roomasta hyvää kahvia kotiin tuotavaksi? Vielä pari viikkoa, niin selviää sekin 🙂

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä

Joulukuu

soutuvene_talvi_2015.jpg

                                       Turussa ei vielä ole lunta, mutta viime talvena oli 🙂

 

Joko on joululahjat hankittuna? Tai edes osa? Mulla ei… Sunnuntaina vietettiin ensimmäistä adventtia ja lauantaina kaivoin esille ihan vähän joulua ja herkuteltiin glögillä ja piparilla. Ihan vielä en ole joulufiilistä saanut itselleni, mutta onneksi mulla on vielä aikaa. Kateellisena olen kuitenkin kuunnellut työkavereiden kehuiluja siitä, miten heillä on jo lähes kaikki lahjat ostettuna. Omalta osalta joulu meneekin muilla mailla. Me noustaan Rooman koneeseen jo jouluviikon alussa eikä palata kotiin ennen kuin vasta joulun pyhien jälkeen. On ihan mielenkiintoista nähdä miten joulua vietetään katolisessa maassa. Lisäksi toivon, että lämpötilat siellä pysyvät tämän hetkisen tasolla, koska ainakin tänään siellä on ollut +18 astetta. Ei täälläkään mikään talvi vielä ole tullut, mutta on niin pimeää ja koleaa. 

Muistaahan kaikki edellisessä kirjoituksessa mainitsemani putkirullan? Sen saa nyt hankittua pukinkonttiin 10% alennuksella tasapeli.fi-sivustolta (adlink), kun käytät tilauksen yhteydessä koodia ”Kehonhuolto”. Tarjous on voimassa koko joulukuun. 

Toorx 3 in 1 foam roller

Mullekin taitaa jäädä entistä enemmän aikaa kehonhuollolle, sillä mun polvi on nyt jostain kiukustunut oikein kunnolla. Aiemmin oli tuo vasen polvi vihoitellut, mutta nyt oikea polvi särkee kunnolla. Se sattuu portaita kävellessä, ei voi taittaa kunnolla eli salilla jäi myös maastavedot tekemättä kuten myös kyykyt luonnollisesti. Ei edes penkkipunnerruksia voi tehdä, kun on kuitenkin otettava tukea jaloilla, jotta saa asennon oikein. Nyt on jo kävely ja pelkkä istuminenkin alkanut sattua siihen. Sen lisäksi että tuo koukistaminen sattuu, sattuu myös kunnolla suoristaminen. Pahin kipu on polvilumpion alla ja ulkoreunalla. Pahaa enteilee… Tänään sitten varasin lääkäriajan sen takia, mutta sain sen vasta perjantaille. Joten nyt lepoa jalalle ainakin sinne saakka. En tykkää yhtään 🙁

Joulukuun alkamisen on muuten huomannut siitäkin, että sähköposti ja Facebookin etusivu täytyy kaikenlaisista joulukalentereista. Itselleni on ainakin tullut jo vastaan 2XU:n, Ikean, Intersportin, oman suosikki vaateliikkeeni Brand Galleryn ja vaikka minkä liikkeiden kalenteriluukkuja. Osassa on jopa todella hyviä tarjouksia. Olen muutenkin miettinyt tätä verkkomarkkinointia. Itse en pahemmin enää lue paperisia ilmaisjakelulehtiä tai niiden välissä tulevia mainoksia. Useimmiten tarjoukset ja uutuudet tarttuvat silmään netissä. Olen ahkera Instagramin, Facebookin ja blogien seuraaja. Lisäksi viimeisimpänä olen tutustunut Snapchatiin, vaikkakin se on omalta osalta jäänyt hyödyntämättä. Seuraamieni henkilöiden juttuja tulee kyllä tarkkailtua päivittäin. Pitäisi varmaan itsekin ryhdistäytyä kaikkien some-kanavien puolella ja olla vähän aktiivisempi. Jotenkin vaan tuntuu siltä, ettei nyt pimeän aikakaudella, siis talvella, jaksa iltaisin tehdä mitään ylimääräistä. Ja sitten on niin hirveen pimeääkin ja kylmä. Mä kaipaan kesää, valoa, lämpöä ja aurinkoa! Onneksi joulun ja vuoden vaihteen jälkeen alkaa pikkuhiljaa päivät pitenemään ja kevät lähestyy hitaasti, mutta varmasti. Kyllä se sieltä taas tulee 🙂

 

Ihanaa joulukuun alkua ja joulun odotusta kaikille! 

 

 

Suhteet Oma elämä Liikunta