Kuppi teetä ja inkivääriä

Taisin aiemmin jo mainita, saaneeni maistiaisiksi The Ginger Peoplen inkiväärikarkkeja Gin Ginsejä. Nyt, kun nuo namit on tuhottu, on pakko kyllä kehua niitä. Omaksi suosikikseni nousi selkeästi Hot Coffee, jossa inkiväärin lisäksi on ihan selkeä kahvin maku. Se myös hieman pehmentää tuota inkiväärin vahvaa makua. 

Gin Gins

 

Gin Gins

 

Gin Ginseissä on 10% tuoretta inkivääriä, ruokosokeria ja tapiokatärkkelystä. Niissä ei ole käytetty mitään säilöntäaineita tai väriaineita ja kaiken lisäksi ne on gluteenittomia. 

 

Gin Gins

 

Namit on yksittäispakattuina pienten askien sisällä, joten ne on myös helppo kantaa mukana vaikka ihan yksitellen taskussa. Ja sen verran tuo inkivääri niissä maistuu, etten ainakaan itse saa syötyä montaa kerralla, vaan riittää, kun syö 1-2 päivässä. Koostumus on hieman sitkeän toffeemainen, mutta niistä saa helposti myös puraistua palasen kerralla, eikä koko herkkua tarvitse laittaa suuhun kerralla. Toimii todella hyvin pieneen makean nälkään!

 

Gin Gins

 

Suomeen Gin Ginsejä maahantuo Evoke Oy ja niitä on näkynyt ainakin Turun seudulla Citymarketeissa ja pienemmissäkin ruokakaupoissa. Lisäksi niitä saa tilattua Hyvinvoinnin tavaratalosta.

 

pb150240_0.jpg

 

 

Toinen heikkous mulla on tee. En vaan pääse Ruohonjuuresta ulos ilman, että mukaan tarttuu jotain hyvää teetä. Omia suosikkeja on Pukkan ja Clipperin luomuteet. Tällä hetkellä kaapista löytyy Pukkan inkivääriteetä ja night time-teetä, jossa on ruiskukkaa, laventelia, limen kukkaa ja valerianaa. Lisäksi siellä on Clipperin mustikka-mustaherukkateetä ja viimeisimpänä ostoksena appelsiini-kookosteetä. Mun mielestä on niin ihana pimeän syksyn tultua taas istua illalla sohvalle lämmin teekuppi kädessä ja hengittää niitä ihania tuoksuja. Niin ja tietysti ne myös maistuu aivan ihanilta 🙂

 

pb150250_0.jpg

 

 

Ihanaa tiistai-iltaa kaikille!

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Hyvä olo Mieli

Viikon sali- ja juoksutreenit pulkassa

Marraskuun puoliväliin saakka ollaan jo päästy ja ilmat on edelleen aivan alkusyksylle tyypillisiä eikä talven tulosta ole merkkiäkään. Tiistain juoksutreeneissä juteltiin, miten on kaikki syyskauden treenit saatu juosta kuivin jaloin, toisin kuin viime vuonna jolloin usein olisi vaihtovaatteet olleet tarpeen. Lämpötilatkin on edelleen olleet +3 ja +10 välillä. Ei siis valittamista tässä syksyssä. 

Edellisviikon flunssa on tiessään ja treenaamaan on päästy melkein täysillä. Pikkuisen on ollut huomattavissa yleistä väsymystä ja ihan ei voimat ole olleet kohdillaan ja kestävyyskin heikompaa. Silti ei ole syytä luovuttaa tai kevennellä. 

                                                               Pimeässä heijastutaan

juoksu 10.11..jpg

                                            Palkkaria mukana

Evoke 10.11..JPG

Maanantaina käytiin tutustumassa uuteen saliin, tai siis meille uuteen. Itse siirryn sinne vasta ensi vuoden alussa, mutta mies jo hieman aiemmin. Nyt, kun meillä on juoksutreenit eri päivinä, on  myös salitreenit väkisin eri päivinä paitsi viikonloppuna. Se taas on tuonut meille logistisia hankaluuksia, koska kuljemme työmatkatkin sama matkaa yhdellä autolla. Vanha sali olisi kyllä sopivasti työmatkan varrella, mutta jos mulla on juoksutreenit, pitäisi miehen ensin viedä mut töistä kotiin, ajaa takaisin salille ja tehdä treeni todella ripeästi, jotta ehdin autolla juoksutreeneihin. Työmatkaa mulla on 12 kilometriä, sieltä salille 4 kilometriä, mutta kun mennään kotiin ensin, tulee salireissulle matkaa 8 km/suunta. Siihen treeniaika vielä lisäksi. Juoksutreeneihin on myös tuo 12 km, koska juoksukoulu on melkein mun työpaikan naapurissa, mutta kun työpäivä päättyy jo neljältä ja juoksutreenit alkaa vasta puoli kahdeksalta, ei kannata ajatellakaan menevänsä suoraan töistä juoksemaan. Sama toistuisi miehen juokstreenipäivinä. Eli tuollaista säntäilyä olisi kaikkina muina päivinä paitsi keskiviikkona ja viikonloppuna. Päätettiin sitten laittaa sali vaihtoon ja nyt salille voi vaikka kävellä, koska matkaa on noin puolitoista kilsaa. 

Mitäs mä sitten tällä viikolla oon treeneissä tehnyt? Eilen sain ainakin tehtyä penkkipunnerruksessa paino/määräsuhteessa lähes ennätyksiä. En siis tuolla 32,5 kg:n painomäärällä ole aiemmin saanut tehtyä samanlaista 5×5 toiston sarjaa. Jee!! Jotain on tullut tehytä oikein, kun tulostakin on saanut aikaiseksi 🙂

Maanantai, lepopäivä

Tiistai, juoksu, vetotreenejä

  • 7.44km/0:53:34 h
  • keskinopeus 7.11min/km
  • nopein km, 4.43min/km
  • keskisyke 149bpm/max syke 184 bpm
  • kulutus 345 kcal/pte 3.3

Keskiviikko, salitreeni

  • kyykyt, 5×5/60kg
  • maastaveto, 1×65 kg
  • pystypunnerrus, 5×5/20 kg
  • lankut 3 x max (aikaa en saanut, koska ei ollut kelloa mukana)

Torstai, juoksu, vetotreenejä

  • 10,8km/1:20:48 h
  • keskinopeus 7.28 min/km
  • nopein km, 4.47 min/km
  • keskisyke 153 bpm/max syke 185 bpm
  • kulutus 516 kcal/pte 3.6

Perjantai, kehonhuoltoa/venyttelyä

Lauantai, salitreeni

  • tempaus, 5×5/8 kg
  • kulmasoutu, 5×5/27,5 kg
  • penkkipunnerrus, 5×5/32,5 kg
  • vatsat TRX-naruilla, 3×10
  • vatsat, linkkari, 6/6/5

Sunnuntai, juoksu

  • 10,9km/1:18:05 h
  • keskinopeus 7.10 min/km
  • nopein km, 6.55 min/km
  • keskisyke 132 bpm/ max syke 150 bpm
  • kulutus 375 kcal / pte 2.1

 

Sali 14.11..jpg

Sali2 14.11..jpg

Nuo tiistain ja torstain vetotreenien vauhdit ei oikein anna oikeaa kuvaa treeneistä, sillä en koskaan muista juoksutreeneissä laittaa sykemittaria tauolle, kun vetojen välissä hengähdetään, vaan  mittari laskee mukaan nuo kävelyt ja hölköttelytkin. Pitää varmaan yrittää parantaa tapaa 🙂 Tänään nimittäin juostiin kevyttä pk-lenkkiä ja keskinopeus näyttää samaa kuin muissa treeneissä. Viikonloppuisin yritetään päästä juoksemaan valoisan aikaan, koska viikolla tuo aika istutaan töissä neljän seinän sisällä eikä valosta pääse nauttimaan lainkaan. 

Nyt meillä menee myös saliohjelma vaihtoon. Yritetään saada mukaan enemmän liikkuvuustreeniä kuin aiemmin ja samalla myös räjähtävyyttä. Uudesta ohjelmasta lisää myöhemmin. 

Siinä tämän viikon treenit.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

 

This week I’ve been running in dark and making some new pb:s at gym. It’s middle of November, but still no sign of winther in Southern Finland and Turku.

 

Suhteet Oma elämä Liikunta Mieli