Sieniqui..eikun.. kuppi!

Söin muutama viikkon sitten Ravintola Sunnin brunssilla niin herkullisia sieniquicheja että halusin tehdä niitä myös kotona.

Jouduin hetken etsimään mielestä reseptiä (=tarpeeksi helppoa ja yksinkertaista) ja löysin hetken surffailun jälkeen kivan reseptin Mausteinen Manteli-blogista.

img_4241.jpg

Resepti on napattu Sara La Fountainin passion for food-kirjasta.

En tiedä voiko näitä quicheksi kutsua, kupilta ne enemmän näyttivät 🙂 laitankin heti ostoslistalle quichevuoat (ostoslista keittiöön on loputon!)

img_4242.jpg

Noudatin Mausteisen Mantelin blogissa näytettyä reseptiä tunnollisesti, paitsi että käytin sieninä jääkapista löytyineitä suolasieniä. En kyllä jatkossa käytä suolasieniä, koska kupeista tuli hieman liian suolaisia vaikka ahkerasti sieniä huuhtelinkin.

img_4245.jpg

Eli makuelämys ei yltänyt Sunnin quichejen tasolle, mutta teen varmasti vielä uuden yrityksen näiden kanssa eri sienillä 🙂

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli

Ravintola Hoku

Sain ystävältäni vinkin ravintola Hokusta (kiitos Laura!) ja tilaisuus käydä testaamassa ravintolaa tulikin hyvin pian.

Ravintola on saanut useita positiivisia kommentteja Eat.fi-palvelussa ja minulla oli aika kovat odotukset ruoan suhteen, onneksi ne täytettiin illan aikana 🙂

img_4270.jpg

Menu on suppea mutta riittävä, tosin jälkiruokavaihtoehtoja voisi olla edes yksi enemmän.

Annan kuvien puhua ensin puolestaan…

img_4272.jpg

img_4273.jpg

Beef Tataki: Savustettua puoliraakaa naudanlihaa, sipulia, tomaattia, sitrus-soijakastike

img_4274.jpg

Gyoza: Porsaanlihalla täytettyjä kääryleitä, tarjoillaan etikkaisen soijadipin ja chiliöljyn kanssa

img_4279.jpg

Tartar: lohta, siikaa, goma-wakame-merilevää, kurkkua, sitruunaa

img_4278.jpg

img_4282.jpg

Jälkiruoka: HOKUn macadamia-pähkinäkeksi, vaniljajäätelöä, marjoja ja hedelmiä.

img_4280.jpg

Ruoka oli kaunista ja herkullista, oli suuri nautinto saada syödä ruokaa ensin silmillään ja sitten vielä maistaa maut suussa.

Annokset olivat kookkaita, 25€:lla söin kolmea eri alkupalaa sekä jälkiruoan ja olin aivan ähkyssä ruokailun päätteeksi. Hinta-laatusuhde on yksi Helsingin parhaista!

Vaikka tarjoilija aluksi unohtikin tuoda tilatut juomat, korvasi hänen ystävällisyytensä ja ruoka tämän pienen virheen ruokailun alussa.

Tänne on pakko palata uudelleen, haluan maistaa kaikkea ruokalistalta ja syödä näitä herkkuja uudelleen.

ps. vinkkejä Kööpenhaminan ja Umbrian ravintoloista ja ruoasta otetaan vastaan täällä 🙂 kiitos jo etukäteen!

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Suosittelen