Alkupala: täytetyt sienet salaattipedillä

Tämä resepti on tarjoiltu ystäväporukan 4 tähden illallisilla 21.4.2012, lue lisää illallisista täältä. Jos ihmettelette hassua julkaisujärjestystä, niin keittiömestarin tervehdyksestä etsin vielä kuvaa ja kasviskeitto on esitelty täällä.

Tästä ruoasta on kaksi eri kuvaa, koska alkuperäinen suunnitelma oli tehdä täytettyjä portobellosieniä illalliselle. Testiateriaan niitä vielä löytyi, mutta varsinaiselle illalliselle enää ei. Todella harmillista!

img_3924.jpg

Yllä ensimmäinen versio alkuapalasta portobellosienellä.

Täytetyt sienet

Portobello/suuria siitakesieniä

jos käytät portobellosieniä riittää 1kpl/syöjä, siitakesieniä saa olla 2kpl/syöjä

1-2 sipulia

1/2 kokonainen valkosipuli

1 prk pehmeää vuohenjuustoa

1 tlk ranskankermaa

tuoretta korianteria

sitruunamehua

ripaus tabascoa

pekonia, rapeaksi paistettuna

img_3968.jpg

Tee sienien täyte vähintään pari tuntia ennen tarjoilua valmiiksi.

Sekoita vuohenjuusto, ranskankerma, pieneksi pilkottu sipuli, raastettu valkosipuli, tuore korianteri, sitruunamehu ja ripaus tabascoa.

Kun tahna on saanut maustua muutaman tunnin jääkaapissa, täytä sienet tahnalla ja laita uuniin 10-15minuutiksi, 200 asteeseen.

Sillä aikaa kun sienet paistuvat uunissa, paista pieniksi paloiksi leikattu pekoni rapeaksi pannulla.

Kun sienet ovat valmiita, ripottele päälle pekonia ja tuoretta korianteria. Tarjoa salaattipedillä.

Omaan salaattiini tuli lollo rossoa, pinaattia, oliiviöljyä sekä sitruunamehua.

img_3969.jpg

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Mieli

4 tähden illallinen

Eräs ystävä keksi viime syksynä, että meidän pitäisi järjestää ystäväporukan kansssa 4 tähden illallisia (kuten TV-sarjassa), aina vuorotellen kunkin pariskunnan toimesta. Pariskuntia tässä kokoonpanossa oli tällä kertaa neljä.

img_3960.jpg

Eilen oli vihdoin meidän vuoromme emännöidä illalliset. Olemme tähän mennessä saaneet nauttia muiden pariskuntien järjestämistä illoista ja suussasulavasta ruoasta sekä runsaasta juomasta. Unohtumattomia iltoja, ruokia ja hetkiä!

Tässä meidän illallisemme menu:

4 tähden illallinen 21.4.2012

MENU

Keittiömestarin tervehdys

(chorizo-makkaraa, kanelista omenaa pannulla paahdettuna sekä salvianlehti)

Alkukeitto

(kaunis kasvissosekeitto)

Alkupala

(täytetyt luomusiitakesienet)

Pääruoka

(ankkaa a’la Anne, maalaisperunoita ja kasviksia)

Jälkiruoka

(isännän tekemä mansikka/raparperi/inkiväärijäätelö kaurakeksillä ja taloussuklaa-raidalla)

img_3965.jpg

Esittelen täällä blogissa yhden ruokalajin kerrallaan, tervetuloa nauttimaan!
 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe