Kirjat.

Kirjat.

Kävin eilen Stokkalla etsiskelemässä vauvakirjaa, koska muistelen, että itse tykkäsin selata sitä lapsena. Mulla oli sellainen Kulta-aika lapsuuden -kirja, joka tietenkin nyt tuntuu auttamattomasti vanhanaikaiselta. Lapsen isän kanssa nauroimme jouluna sille, että hänen samanlaisessa kirjassaan oli kyselty kuka lääkäriSETÄ oli hoitanut lasta ja kaikkea muuta hassua. Mutta eipä noista nykyaikaisemmista kirjoistakaan löytynyt kertakäynnillä sopivaa. Kivan […]

Placeholder image

Naiserityisyys.

Kävin tänään synnytyssairaalassa vierailuilla ja se oli ihan jees. Meidän porukalle ei tosin tarjottu mahdollisuutta kokeilla aquarakkuloita tai ilokaasua, niin kuin yhden ystäväni vierailulla oli tehty. Opin myös kuitenkin uuden asian: synnyttämään lähtiessä taksiin saa jonkun Kela-tuen! Muuten kaikki oli oikeastaan aika tuttua oman selvityksen, äitiysjoogan synnytysluennon ja perhevalmennuksen (myönnetään!) takia.  Mua huvitti, että paikalle […]