Hehkua hellävaraisella kuorinnalla

 

Vaikka vasta pääsin sanomasta etten Lumene-tyttö ole, niin kummasti näitä himasta jo alkaa löytyä.
20180705_215251.jpg

Uusinpana meille muutti VALO-sarjan glow reveal peeling mask.

Kirkastavaa c-vitamiinia sekä lakkauutetta sisältävä kuoriva naamio lupaa paljastaa nuorekkaan hehkun joten pakkohan se oli testiin ostaa!

Kyseessä on rakeeton kuorinta ja teho pohjautuukin AHA-,glukoli- sekä maitohappoihin. Itsehän olen happokuorintojen suuri ystävä ja tämä onkin varsin mainio tuote. Ehkä olen tottunut styrkkaan kamaan ja tämä onkin mielestäni todella hellävarainen tuote. Kuorinnan jälkeen ihoa ei kiristä tai se ei tunnu kuivalta, ja lähes poikkeuksetta oma iho reagoi juuri noin naamioihin. 

Naamiolla on 10 min.vaikutusaika ja tosiaankin aika tehokkaisiin happotuotteisiin tottuneena ihmettelin kun ei edes iholla kihelmöinyt. Hyvin miellyttävä siis käyttää. Vaikkakin miellän kihelmöinnin toimivuuteen ja en siitä yleensä huolestu.

Iho kuoriutuu juuri sopivasti tällä ja voi hyvin käyttää pari kertaa viikossa. Kuorinta ei ole liian tuju myöskään meikin alle ja tämä on turvallinen sekä helppo tehdä vaikka juhlameikkiä ennen. Hyvin saa kosteusvoiteet sekä seerumit imeytymään muttei ole pelkoa punotuksesta tai ihoärsytyksestä.

20180705_215219.jpg

Todellakin tällänen joka ihon tuote, sopii varmasti myös iästä riippumatta kaikille. Raikas tuoksu tukee kirkastavaa tunnetta, ja niinä ei niin freeseinä aamuina tällä herättelee hehkun lisäksi mielenkin.

Muuten, tehtiin ystävien kanssa tällä viikolla retki Espooseen Lumenen tehtaanmyymälään. Tottakai ajatuksena oli hyvät alennukset ja annettiin myymälän ovella lupa itsellemme shopata kunnolla. Noh, poistuttiin lähes tyhjin käsin koska hinnat oli samat kuin normikaupoissa, ilman s-etukortti- tai plussatarjouksia. Esimerkiksi tämä naamio oli Emotionissa kesäkuussa useamman euron edullisempi kuin myymälässä. Edes tuotteet joissa oli todella selkeä 2-laadun pakkaus ei ollut mitään mainittavan edullisia vaikkei ne ikinä muihin liikkeisiin ikinä päädykään. Hieman pettymys oli myymälässä piipahtaminen tarjoushaukalle! 

Kauneus Iho Testit

Odotetut Olaplex-uutuudet, shampoo ja hoitoaine

Olaplex on taas kaikkien huulilla, tai no kutreilla ehkä paremminkin! 

Vielä ei Suomessa ole lanseerattu näitä uutuuksia markkinoille ja liikkeisiin ne tulevat viimeistään elokuun aikana. Olenkin niin iloinen että pääsin etukäteen testaamaan, en ehkä olisi malttanut odottaa pidempään! 

Olaplex mullisti hiustenvärjäämisen, sai hetkessä lukuisia kopioita ja sekä mielipiteitä toimivuudesta puolesta että vastaan, puolustetaan kiihkeästi. Toiset kampaajat eivät tee yhtään värjäystä ilman Olaplexiä ja moni asiakas valitsee kampaajan joka osaa Olaplexinsä käyttää.

Osa taas ei näe mitään eroa siinä onko tämä lisäpalvelu ollut mukana väriprosessissa mutta itse olen sitä mieltä että pitkässä juoksussa viimeistään eron huomaa. Erityisesti vaalennusprojekteihin hoitoa suosittelen.

Aiemmin markkinoilta on löytynyt Olaplex hair perfector no.3 joka on ollut jatkumo kampaamossa tehtävälle kaksiosaiselle hoidolle ja nyt on tullut no.4 ja no.5 eli Bond Maintenance shampoo ja hoito.

olaplex7.jpg

Täytyy sanoa että tukkanörtin kädet oikein tärisi jännityksestä kun tätä pakettia availin! Sain siis maahantuojalta shampoon ja hoitoaineen testiin ja kävin ostamassa tuon vanhan tutun kolmosen itse, jotta pääsisin ihan täydelliseen Olaplex-huumaan uudelleen!

Kun aikoinaan Olaplex rantautui Suomeen oli hypetys kova, ainakin niiden kampaajien keskuudessa jotka seuraavat sosiaalista mediaa. Hoitoa ei myöskään tarvinnut erikseen myydä asiakkaille koska moni sitä tuli vartavasten kysymään.

olaplex3.jpg

Tokkopa siellä on montaa kuka ei tunnista nimeltä Olaplexiä mutta kertauksen vuoksi nopea briiffi. Kyseessä on joko yksinään tai värjäyksen/permanentin yhteydessä tehtävä hoito, joka korjaa hiuksen rikkisiltoja sekä estää kemiallisten aiheuttamia happivaurioita. Käsittelyn voi tehdä myös hiukseen jota ei ole värjätty tai permanentattu. Hoidon tuloksia ylläpitämään on tarkoitettu kotihoitotuote no.3. Se on tarkoitettu käytettäväksi kerran viikossa tai tarpeen mukaan. Tuotteita voit käyttää myös vaikket olisi ikinä Olaplex-käsittelyssä käynytkään.

Nyt on menty askeleen pidemmälle kotihoidossakin ja uudet tuotteet mahdollistavat kolmivaiheisen hoitokokemuksen.

Olaplex no.3 hair perfector laitetaan kosteaan hiukseen, annetaan vaikuttaa 10-20minuuttia (mielellään pidempään, itse pidän puolisen tuntia) ja huuhdellaan.

(Vinkkinä: itse teen aina niin että laitan kuivat hiukset ponnarille päälaelle, kastelen kiinniolevat hiukset ja laitan Olaplexin niihin. Tämä on helpoin keino saada tuote vain latvoihin ja sen puoltuntisen voi helposti tehdä muita hommia kuin löträtä suihkussa.)

olaplex9.jpg

Järjestys saattaa kuulostaa hassulta mutta vasta tehohoidon jälkeen tulee shampoo!

Olaplex no.4 bond maintenance shampoo vahvistaa hiusta jokaisella pesukerralla. Shampoo korjaa, vahvistaa sekä kosteuttaa hiusta. Pesun jälkeen hius on kiiltävä sekä helppo työstää.

Shampoo on paksua tavaraa ja yllätyksekseni vaahtosi todella hyvin ja pesi napakasti. Ajattelin etukäteen ettei pesuteho olisi näin hyvä. Juuri viikko sitten raidoitettu hiukseni tuntui jo shampoon jälkeen aika hyvältä, ja ensifiilis tästä onkin mainio. 

olaplex.jpg

Shampoopesun jälkeen luonnollisesti tulee hoitoaine.

Olaplex no.5 maintenance conditioner korjaa hiusta mutta ei kuitenkaan litistä tai latista niitä (eikä tunnelmaa).

Hoitoaine myös on paksua tavaraa ja niin sen pitää ollakkin! Koostumus on helposti levittyvää ja paksuuden takia on helppo viedä latvoihin ja pituuksiin.Hoitoaineessa on 3 min. vaikutusaika ja en usko että haittaisi vaikka sen ylittäisi. Sain helposti hiuksista takut pois ihan kädellä haroen ja kostean hiuksenkin harjaaminen oli todella helppoa.

olaplex2.jpg

Päätin että kirjoitan ensimmäisestä pesukokemuksestani vaikka tiedän että paremmat testitulokset saa säännöllisellä käytöllä.

Tuotteet oli helppo ja mutkaton käyttää sekä kuivuttuaan hius tuntui napakalta, jäntevältä ja todella tuuhealta. Mainosteksteissä ei puhuttu tuuheudesta sanallakaan mutta siltä oma karva tuntui. En käyttänyt fööniä koska se muuttaa aina tuntumaa hiuksessa ja halusin fiilistellä mitä nämä omalle hiukselle tekee. Hius oli tyvestä saakka todella puhdas ja freesi (tiedän että siltä pesun jälkeen kuuluu tuntua mutta on tuotteita jotka hoitavat liikaa ja vaikka hius tuntuisi silkkiseltä, ei välttämättä olisi raikas fiilis tyvialueella) ja hius kauttaaltaan tuntui jämäkämmältä. Uskon että omaakin kärsineemmät hiukset tästä löytää avun.

Vaikka odotukset oli kovat niin tavallaan pelkäsin että entä jos petynkin! Onneksi kauhuskenaariolta vältyttiin!

Todella hyvät tuotteet kyseessä ja odotan miltä hiukseni tuntuvat säännöllisen käytön jälkeen!

Tuotteiden suositushinnat ovat no.3 29.90 ja no.4 & no.5 31.90. Kaikki tuotteista on todella riittoisia joten hinta ei ole niin paha. Itseasiassa oletin että nämä uudet 250ml pullot olisi olleet tyyriimmät, joten positiivinen yllätys siinä.

Olaplex on muuten vegaani! 

Kauneus Hiukset Testit