Starlight Blogger Award

starlight_blogger.jpg

Sain tällaisen kivan tunnustuksen ja haasteen AnotherStory -blogista, kiitos Taru! Tarkoituksena on siis vastata kolmeen kysymykseen ja välittää haaste eteenpäin. Tässä vastaukset kysymyksiin:

1. Mistä olet kiitollinen juuri nyt?

Aiemmin tänä vuonna listasin jonkin aikaa ylös asioita, joista olen kiitollinen ja huomasin, kuinka paljon on asioita, joita on pitänyt ihan itsestäänselvyyksinä. Tällä hetkellä olen kiitollinen läheisistä ihmisistä, kodista ja kasvattavasta vuodesta. Olen kiitollinen myös siitä, että tammikuusta toukokuuhun saan opiskella rakastamaani asiaa valokuvausta. Ja siitä, että saan asua maassa, jossa on näin kaunis ja monipuolinen luonto, ja jossa hanasta tulee juomakelpoista vettä. Noin niinkuin esimerkiksi! Lisäksi on tietysti paljon pieniä juttuja, joista olla kiitollinen.

IMG_6340.jpg

2. Minkä valinnan tai asian haluaisit muuttaa elämässäsi, jos pystyisit?

Hmm, en kyllä osaa nyt sanoa, haluaisinko muuttaa mitään valintaa, jonka olen tehnyt. Ajattelen, että minun on pitänyt kokea elämässäni tapahtuneet asiat tullakseni siksi, joka olen nyt. Jos en olisi kohdannut vaikeita aikoja, miltä ne valoisat ajat tuntuisivat? Mutta jos nyt saisin muuttaa jotain tässä ja nyt, toivoisin voivani kokea olevani pitkästä aikaa täysin terve ja taloudellisesti riippumaton.

IMG_6342.jpg

3. Mikä on sinun mielestäsi elämän tarkoitus?

Tähän on helppo vastata: rakkaus. Tarkoitan tällä sellaista universaalia rakkautta ja yhteydentunnetta omaa maatamme, kaikkia muita maita, Maata, maailmankaikkeutta, luontoa, omaa itseä ja kaikkia muita ihmisiä kohtaan. Hieman yksilöllisemmin ajateltuna mielestäni on tärkeää löytää se oma tapa olla ja elää, jotta voi hyvin ollakseen hyvä myös muille niin lähellä kuin kaukana, niin ihmisille kuin luonnollekin.

 

Olen nyt todella tylsä enkä haasta ketään, mutta jos sinä joka luet tämän haluaisit vastata näihin kysymyksiin, niin vastaile ihmeessä!

 

 

Hyvinvointi Mieli Ajattelin tänään Syvällistä

Joulukuun ensimmäinen ja joululaululista

IMG_7091.jpg

Niin vain vuoden viimeinen kuukausi taas alkoi. Taas siksi, että tuntuu kuin joulukuu olisi vasta ollut. Viime joulukuu oli varmasti tähänastisen elämäni vaikein kuukausi ja siksi tuntuukin oudolta, että siitä on jo vuosi. Joulu itsekin meni vähän sumussa, ja siksi odotankin joulua nyt paljon! Toivoisin valkoista maata, kauneimpien joululaulujen kuuntelemista kirkossa (joinakin vuosina on tullut käytyä, ja kyllähän se nostattaa joulutunnelmaa -paitsi jos penkit ovat niin täyteen ahdatut, että on sellainen kuin sillit suolassa -olo) ja yleisesti sellaista joulun taikaa. Joulun taika muodostuu mielestäni eri aistien kautta koettavista asioista ja tietyistä perinteisistä jutuista. Joulupukin kuumalinja, Lumiukko, ehkäpä vielä Joulupukki ja noitarumpu.. Riisipuuro, joulukuusi ja joulupukin virkaa toimittava pikkuveli! Ja mitä näitä nyt kaikkia onkaan. Minusta on ihanaa kun ulkona näkee jo valoja ripustettuna ikkunoihin, puihin ja pensaisiin. Vaikka pidänkin väreistä, niin (moni)värillisistä valoista en kuitenkaan innostu. Paras ja tunnelmallisin on perinteinen, lämpimän keltainen valo. Sellainen kynttilän liekin värinen.

IMG_6924.jpg

Joululauluja olen kuunnellut jo jonkin aikaa, ja ne kuulostavat nyt jotenkin tosi kivoilta. Jo lokakuun lopulla päässäni alkoi soimaan it’s beginning to look a lot like Christmas.. Silloin en ihan vielä alkanut niitä kuuntelemaan kuitenkaan. Nyt muokkasin viimevuotisesta Spotify-listasta vähän lyhyemmän version -sellaisen, jonka kaikista lauluista pidän syystä tai toisesta. Lisäsin pari ”uuttakin” kappaletta listaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin lista löytyy tämän linkin takaa. Tai ainakin pitäisi löytyä, jos osasin tehdä tämän oikein! Kenties se päivittyy jatkossakin, kun vastaan tulee kivan kuuloisia lauluja.

IMG_7256.jpg

Suklaakalenteria minulla ei ole tainnut olla useampaan vuoteen, ja päätin tänäkin vuonna hankkia tällaisen postikortin kokoisen pienen kalenterin. Siinä oli niin kaunis kuvakin vielä!

Hyvää joulun odotusta kaikille jouluihmisille!<3

Kulttuuri Musiikki Ajattelin tänään