Poika syntyi ja varasti sydämemme

image.jpeg

Juhannuksemme muuttui lauantaina kertaheitolla jännemmäksi, kun lapsivesien meno sai meidät lähtemään sairaalaan. Kahden vuorokauden osastolla odottelun jälkeen jatkettiin käynnistyksellä eteenpäin, ja poikamme syntyi tiistai-iltana.

Elämän muuttanutta iloa ja onnea on kuitenkin alusta asti varjostanut huoli bebestä, sillä hänet kiidätettiin suoraan vastasyntyneiden teho-osastolle hoitoon. Alun keuhko-ongelmien selvittyä huolta aiheuttaa tulehdus, joka pitää pientä vielä otteessaan. Me tuoreet isi ja äiti käymme poikaamme ihailemassa varovasti vieressä, ja olemme yhtä mieltä siitä, ettei sen ihanempaa ja söpömpää lasta ole olemassakaan.

Toivomme kovasti, että nyt näköpiirissä oleva voinnin parantuminen jatkuu, ja saisimme oman rakkaamme ensin edes syliin ja toivottavasti pian myös kotiin. Olen itsekin vielä osastolla parantelemassa oloani, ja kova ikävä on muutaman kerroksen päässä olevaa rakasta, joka on kyllä hyvässä hoidossa. <3

 

 

 

 

Kuva: The Baby Show.

Suhteet Oma elämä Raskaus ja synnytys

Beben baby shower eli vauvajuhlat

image_2.jpeg

Viime viikon lauantaina meidän bebelle järjestettiin vauvajuhlat eli baby shower! Ystäväni olivat varmasti yrittäneet pitää tapahtuman ja sen ajankohdan salassa, mutta yhden viattoman kömmähdyksen ja aviomieheni piinaamisen ansiosta en ollut aivan täysin yllättynyt lauantai-iltapäiväisestä ovikellon soitosta. Vaikka itse juhlat eivät säilyneet minulle yllätyksenä (kuten eivät polttarinikaan), oli iltapäivä ihanan rento ja mukava.

Kesäviikonlopun kiireisyyden johdosta moni lukiokavereistani ja uudemmista ystävistäni ei päässyt paikalle, mutta juhlimassa olivat kuitenkin järjestäjinä toimineet kaasoni, sekä mieheni molemmat siskot. Lisäksi juhlimassa oli äitini ja pieni veljentyttöni, jotka olivat sopivasti Turussa viettämässä tyttöjen viikonloppua. Saimme kaikilta ihania lahjoja, joita olikin sitten mahtavaa hypistellä ja ihastella seuraavina päivinä! (toisen kälyni tekemiä ompeluksia voi käydä ihastelemassa hänen käsityöblogissaan!)

image_3.jpeg

Suurin osa iltapäivästä kului ihanan rennosti yleisen jutustelun merkeissä, mistä valtaosan vei luonnollisesti erilaiset vauvajutut. Minulta kyseltiin voinnistani ja tulevasta vauvasta, ja kaikki paikallaolijat kertoivat joko omista raskauksistaan tai hauskoista tuttavilleen sattuneista asioista. Myös perinteistä vauva-aiheista ohjelmaa oli juhlissa, ja yllä olevassa kuvassa minun piti laittaa vaippa nukkevauvalle. Ilmeisesti olin hommassa liian hyvä, sillä pettyneet äänet täyttivät asunnon! Onneksi mieheni sattui palaamaan kotiin juuri sopivasti oman osuuteni loputtua, joten laitoimme hänet tekemään saman askareen. Yllättävän hyvin vähän vauvojen kanssa ollut mieheni suoriutui vaipan laittamisesta, ja voimmekin molemmat hyvillä mielin odottaa oman sinappikoneemme saapumista!

image_4.jpeg

Kaikki juhliin osallistujat olivat tyytyväisiä iltapäivän antiin viimeistään silloin, kun pääsimme käsiksi ruokaan! Yllä olevassa kuvassa oli vain murto-osa tarjottavista, ja pääsimme herkuttelemaan salaatilla, fetapinaattipiirakalla, mutakakulla, croissanteilla, pasteijoilla ja mustikkapiirakalla. Juotavien puolella oli yllätyksekseni aivan mahtava alkoholiton Freixenetin kuohuviini. Niin monesti olen tässä viime kuukausina ravintoloissa juonut glorifioitua omenamehua kuplilla, joten kuoharilta maistuva kuplajuoma oli ihana yllätys!

image_5.jpeg

Kaikki paikalle kutsutut juhlijat tekivät omat veikkauksensa lapsen sukupuolesta ja syntymäkoosta, ja tämä söpö purkki odottaa nyt beben sängyn yläpuolella hyllyssä syntymää ja veikkauksien läpikäyntiä. Itse syntymäajankohdasta on sekä käyty veikkauksia että annettu suoranaisia toiveita, ja mielenkiinnolla odotamme, kenen toive tai arvaus käy toteen!

Kiitos kaikille ihanan vauvajuhlan juhlijoille! Meidän beben on nyt hyvä tulla maailmaan. <3

 

 

 

 

 

Kuvat: The Baby Show.

Suhteet Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys