Työhuoneella

9F6239CF-0E0E-492E-91B5-830515E35989.jpg

IMG_4863.JPG

Olen muuten vuokrannut itselleni työhuoneen ja vein sinne muutamia kalusteitani. Asunto on kaunis kivitalo ihan Turun keskustassa Puolalanpuiston kupeessa. Samassa kolmiossa on muitakin luovanalan ihmisiä ja tälläinen ympäristö on super inspiroiva.

Tässä muutama kuva sieltä, mitä nyt ehdin ottamaan. Voisin ottaa laajempia kuvia kun taas ennätän mestoille ja järjestelemään. Totta tosiaan olen käynyt huoneellani vain pikaisesti kääntymässä sillä olen hoitanut niin paljon juoksevia asioita mitä tulee uuden kotini rakentamiseen ja käytännönasioihin.

Talon piirustuksia piirretään juuri nyt ja pian on aika hakea rakennuslupaa jonka jälkeen maanrakennustyöt voivat alkaa. Olen onnekas, sillä ystäväpiiristäni löytyy alan ammattilaisia, joilta olen saanut paljon ihan käytännönneuvoja. Löysin tätä kautta myös kokeneen rakennusmestarin, jonka tehtävä on siis pitää huolta, että kaikki menee suunnitelmien mukaan. Talon rakentamisen toteuttaa Designtalo.

Toivon, että projektin loputtua saatte minulta innostusta siihen, että yksinkin pärjää. Vaihtoehtoja on! Toivon, että saatte ihan käytännönneuvoja mitä tulee rakentamiseen ja että pelko pois. Toivon, että tekin osaatte etsiä ratkaisuja muuttuviin elämäntilanteisiin ja löydätte mahdollisuuksia. Asioilla ON tapana järjestyä! Toivon tietysti, että kaikki menee suunnitelmien mukaan, eikä tulisi mitään suuria mutkia matkaan.

Uusia juttuja innolla odottaen. 

<3

Koti Sisustus

Hernepesto

 

IMG_4881.JPG

Tässä eräänä päivänä valmistin hernepestoa, sillä maistelin moista eräällä lounaalla ja heti innostuin. Pesto sopii hyvin esimerkiksi salaatteihin, pastoihin ja leivän päälle – maku on täyteläinen ja samalla raikas.

1 pussi pakasteherneitä (sulatettuna)

1 1/2 dl parmesaania raastettuna

pieni kourallinen manteleita (suolattuja)

1 ruukku minttua

1/2 ruukkua basilikaa

1 dl oliiviöljyä

ripaus suolaa ja mustapippuria

Kaikki ainekset laitetaan tehosekoittimeen tai kulhoon ja surautetaan sauvasekoittimella. Seoksesta voi tehdä ihan tasaista tai siihen voi jättää sattumia, niinkuin minä päädyin tekemään.

Pestoa tehdessäni oli ympärilläni vilinää ja vilskettä. Minä tein pestoani, lapset juoksivat kilpaa ja samalla musta kuono kurkisti vierelläni tuoksujen perässä. Siskoni koira on kasvanut hurjaa vauhtia ja Voitto-koira on sellainen höpönassu, joka on sulattanut meidän kaikkien sydämet. 

Herkullista viikonjatkoa!

Koti Ruoka ja juoma