Harrastukset ne tiellä pitää!

 

IMG_9922.JPG

Heiiii ihanat!

Hengissä ollaan, tosin puolikuntoisena jo toista viikkoa. Näin kipeenä huomaan miten paljon liikunta antaa energiaa ja hyvää fiilistä päiviin. Liikunta koukuttaa siinä määrin, että siitä on tullut yksi tärkeimmistä asioista elämässäni. Saatan olla kiukkuinen karhuemo, mutta kunnon juoksulenkin jälkeen olen kuin uudestisyntynyt. Murheet puolittuvat ja joskus ihan kokonaan katoavat. Mieli selkenee ja askareisiin on helpompi tarttua.

En kyllä ymmärrä miten ihmisillä ei ole aikaa liikuntaan. Minun päivät täyttyvät vaikka millä ohjelmalla, myös lasten harrastuksilla ja se itseasiassa onkin juuri passeli hetki juoksulenkille tai mille vaan. Jos jäisin sohvan pohjalle olisin entistä väsyneempi. 

Keväällä aloitan taas tauon jälkeen joogan ja mahdollisesti salsa-tunnit, ou jee!

Mitä te harrastatte tai ajattelitte aloittaa nyt alkavalla kevätkaudella? 

Hyvinvointi Liikunta Mieli Terveys

Hyviä hankintoja

Heippa ja hyvää joulun jälkeistä aikaa. Vuosi lähenee loppuaan ja ajattelin listata tähän mitä hyviä hankintoja olen tähän uuteen kotiin tehnyt. 

Ensimmäinen suurin ostokseni oli järjettömän painava Officina marmoripöytä Magis-merkiltä. Se on vankka ja tukeva – tiedän, että tämä pöytä kulkee matkassani mukana vuosikymmeniä. 

4D278C0B-3496-46CB-8695-CA651ACC7B46.jpg

Isäni asensi ruokapöydän ylle toisen hyvän ostoksen. Haaveilin Flosin Fuchsia valaisimesta jo ensimmäiseen kotiini vuonna 2007 ja nyt viimein löysin sen alunnuksesta. Tämäkin tulee varmasti seuraamaan seuraavaan kotiin. 

A6C94A55-FB43-4640-AE9A-CDA7B6E3E34C.jpg

Granitin marmoritarjottimet ovat edelleen lempparini keittiön tasolla. Niihin saa vaikka mausteet, saippuat, korut, kynttilät… mitä vaan. Granit on paikka josta löydän helposti kaikenlaista pientavaraa, kuten tyylikkäitä ruukkuja, kylpyhuone- ja keittiötavaraa.

09A27043-D9E9-49B8-916D-DA9221954EED.jpg

Aika valkoisella linjalla mennään, mutta juttu onkin siinä, että valkoisen yhdistää minun tapauksessani rauhallisiin ja maanläheisiin väreihin. Ripaus mustaa antaa särmää. Tilasin yläkertaan valkoisen sohvan Hakola -merkiltä. Tämä sohva ansaitsee vielä oman postauksensa, mutta klassinen malli ja vuodesohvaominaisuus vieraiden varalta tekee siitä minulle täydellisen. Jännittää jo nyt itse prosessi miten saan muutettua sohvan yläkerrasta seuraavaan kotiin jos ja kun sen aika on. Kodissani kun on muutama tiukka mutka.

img_9514.jpg

Sellainen aikaa kestävä sohvapöytä on vielä hakusessa. Minusta äärimäisen vaikea päätös. Se ei saisi olla liian trendikäs, eikä liian pieni. Ei matala, eikä korkea. Ei rimpulaa, eikä järkälettä. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Hyvät hankinnat kannattavat! Vaikka maksaisi siinä hetkessä paljon, tulee sijoitus hyvään huonekaluun loppukädessä paljon halvemmaksi, kun se kulkee parhaimmassa tapauksessa matkassa mukana koko eliniän. 

Koti Sisustus