Lahjoja puolin ja toisin (Kitarapojan synttärit)

Kuten jo mainitsinkin, Kitarapojalla oli synttärit sinä lauantaina, jolloin hän saapui silmät ristissä luokseni. Hän täytti maagiset kaksikymmentä vuotta.

Jotenkin silloin, kun viime joulukuussa aloimme Messengerin välityksellä juttelemaan, en tajunnut, miten nuori Kitarapoika on. Jotenkin kuvittelin hänen opintopuheistaan, että hän oli jo jossain vaiheessa yliopisto-opintoja; ja voi taivas, kun tajusin, että ranskankielen sana lycée tarkoittaakin saatana lukiota.

Kitarapoika oli siis 19-vuotias, kun hän tunnusti minulle Ystävänpäivänä, että hänellä on little crush minuun; ja edelleen yhdeksäntoistakesäinen, kun se ihastus kasvoi joksikin paljon suuremmaksi.

Jossain vaiheessa lakkasin välittämättä ikäerosta. Jos jumalauta Ranskan presidentti Macronillakin on ns. puumavaimo 25 vuoden ikäerolla, niin miksi minun Kitarapojallani ei saa olla 22 vuotta vanhempaa naisystävää? Onko 64 ja 39 “parempi” ikä olla ikäeroinen pari, vai miksi minun ja Kitarapojan suhde tuntuu joitakin niin kovasti hiertävän?

Noh, en välitä ikäerostamme enää, enkä varsinkaan välitä siitä, mitä muut suhteestamme ajattelevat. En ole pitkään aikaan ollut yhtä…hmmm, rakastunut? 

Mutta takaisin synttäreihin.

Olin ostanut Kitarapojalle rannekorun, sillä olin nähnyt hänen lähettämistään kuvista, että hän tykkäsi käyttää niitä. Lisäksi kutoa ähersin hänelle villasukat – Marokon talvi saattaa lyhykäisyydestään huolimatta olla yllättävänkin kylmä (ihan miinusasteille asti), eikä taloissa ole useinkaan lämmitystä.

villasukat.jpg

Vanha kunnon 7 Veljestä – lanka. Ja juu, päättelin sukat.

Kitarapojan kunniaksi on sanottava, että hän rakasti enemmän itse tekemiäni villasukkia kuin rannekorua (joka oli aika kallis), sillä ensiksi mainitut olivat minun itseni hänelle tekemät. Awww. Mutta tykkäsi hän tietysti rannekorustakin (joka muuten näkyy tämän postauksen kuvassa jo – kuvassa siis on oikeasti Kitarapoika eikä jonku interwebskin randomheebo).

Ja toki syntymäpäivien kunniaksi menimme myös ulos syömään. Päädyimme paikallisten suosiossa olevaan, tajineja tarjoilevaan ravintolaan vieressä olevan, enemmän turistien suosiman eurooppalaisvaikutteisen ravintolan asemesta. Minä sähläsin urhoollisesti sormiruokailun (heh) parissa, Kitarapoika kyyditti lihaa leivänsyrjällä suuhunsa jo varsin tottuneesti. En ihan periaatteestakaan halunnut koskea minulle varta vasten tuotuihin haarukkaan ja veitseen (en perkele ole turisti, osaan syödä oikeaoppisesti käsin nih!). Ruoka oli taivaallista, ja maksoi nelisen euroa per nuppi.

Myöhemmin Kitarapoika tunnusti, kun harmittelin taaperoikäisen taitojani käsiruokailussa, että hänellä puolestaan olisi luultavasti ollut vaikeuksia haarukan ja veitsen käytössä.

Kun menimme illalla nukkumaan, Kitarapoika käpertyi ihan kiinni minuun ja kuiskasi ujosti: I have never slept with a woman before. Tajusin, että hän todellakin tarkoitti konkreettisesti nukkumista, muusta puhumattakaan. Suutelimme ja koskettelimme, mutta kakkospesää pidemmälle emme päätyneet. Ja se oli ihan fine siitäkin huolimatta, että jouduin pistämään peliin koko itsehillintäni, etten olisi repinyt häneltä housuja jalasta ja ottanut, mitä niin kovasti olisin halunnut, semminkin kun hänen huulensa ja kätensä vaeltelivat rinnoillani ja vatsallani haparoiden, mutta niin hyvältä tuntuen.

Jo kotiuduttuani keskustelimme kyseisestä yöstä, ja sanoin suoraan, että olisin halunnut rakastella hänen kanssaan. Facepalm: niin hänkin olisi halunnut, mutta ei vain tiennyt, miten olisi ottanut seuraavan askeleen – ja minä puolestani en halunnut olla hänen ensimmäisellä kerrallaan se aloitteen tekevä osapuoli. Kitarapoika ei siis varsinaisesti halunnutkaan odottaa, kuten oletin; hän vain yksinkertaisesti ei osannut edetä. Daaammmmnnnnn!!!!

Päädyimme kuitenkin molemmat siihen johtopäätökseen, että oli ehkä puolin ja toisin ihan hyväkin, ettemme harrastaneet seksiä ensitapaamisellamme; nyt ainakin tiesimme, että tunteemme eivät perustuneet pelkkään himoon. Rakastella ehtisimme seuraavallakin tapaamiskerralla, joka on alustavasti sovittu ensi keväälle. Tuskin maltan odottaa – mutta aion odottaa kuten hänkin; niin paljon ehdin hurahtaa häneen sen vuorokauden aikana, jonka saimme viettää yhdessä. 

Aamulla heräilimme verkkaisesti vailla kiirettä; juttelimme, halimme ja suutelimme. Kitarapoika kurottautui ottamaan rannekorunsa yöpöydältä, otti käteni ja pujotti yhden omistaan siihen.

“That suits you really well. Wear it always, will you?”

Olisin muutenkin pitänyt rannekorua aina, sillä joka kerta kun katson sitä, se muistuttaa minua tuosta aamusta, Kitarapojan hymystä, unensikkuraisista silmistä, pörröisistä mustista hiuksista, ranskanvoittoisesta englannin aksentistaan ja pehmeästä äänestään; hänen tuoksustaan ja vahvoista käsivarsistaan ympärilläni. Osa “timanteista” on jo tippunut, mutta tällä hetkellä tämä koru on minulle rakkain ja kallisarvoisin esine ikinä, enkä edes halua ottaa sitä pois.

bracelet.jpg

…Mutta koru on myös niin tiukkaan nyöritetty, etten yksinkertaisesti myöskään saa sitä pois.

Suhteet Oma elämä Rakkaus Seksi

Tapaamisesta

Kitarapoika teki (suuntaansa) kolmentoista tunnin matkan viettääkseen yhden yön kanssani; juuri alkaneet yliopisto-opiskelut eivät valitettavasti mahdollistaneet pidempää yhdessäoloa. Poika hyppäsi yöjunaan ja tuli loput kolme tuntia bussilla. Kävi ilmi, että yhdeksän tuntia oli optimistinen arvio, ja että matka olisi taittunut kyseiseen aikaan vain erittäin nopealla autolla ja teräksisillä hermoilla (Marokon liikenne on aika…krhm…omalaatuista, ja itseasiassa todennäköisin kuolinsyy Marokossa on juuri liikenneonnettomuus).

Poika oli laittanut viestiä illalla kymmenen maissa; olen jo junassa, joten luultavasti sovittua aikaisemmin luonasi. Luin viestin aamulla herättyäni kahdeksan maissa, ja paniikki iski. Piti käydä vielä aamiaistarpeet lähileipomosta, käydä suihkussa, laittaa hiukset ja tietysti ehostaa huolellisesti.

Yhdeltätoista, kun olin käynyt aamun aikana jo toisen kerran suihkussa pesemässä pois koko kehoa kosteuttavat paniikkihiet, Whatsapp piippasi viestin merkiksi.

“I’m downstairs.”

Juoksin – ei, vaan lensin – neljän kerroksen portaat alas kevyessä kesämekossani ja mietin, kuuluvatko varvastossujeni läpsyttelyt kivisillä portailla ulos asti. Avasin oven, ja siinä hän seisoi; reppu selässä ja kitaralaukku kädessä, auringon ruskettamilla kasvoilla ujo hymy, silmät kuitenkin ilosta tuikkien. Unohdin kaikki soveliaisuussäännöt ja kapsahdin välittömästi hänen kaulaansa; onneksi pihalla ei ollut muita ihmisiä. Kitarapoika rutisti minua lujasti takaisin ja minua pidempänä suukotti minua otsalle.

Istuimme sohvalla vierekkäin vastatusten, pidimme toisiamme käsistä ja tuijotimme toisiamme typerästi silmiin. Katselin hänen pitkäripsisiin, ruskeisiin silmiinsä ja huomasin ihastuksekseni, että pojan kasvoille levisi heleä puna, jota edes kesäauringon rusketus ei pystynyt peittämään. Käänsin katseeni pois yrittäen peittää hymyäni.

“I’m blushing aren’t I – I can feel it!”

Myönsin nauraen, ja hän veti minut kainaloonsa, hautasi kasvonsa hiuksiini ja veti niitten tuoksua sisäänsä. Lepuutin päätäni hänen lämmintä rintakehäänsä vasten ja tunsin korvallani hänen sydämensä nopean pamppailun. 

“I was so nervous about meeting you that I couldn’t sleep in the train at all.”

Muutaman minuutin päästä lepäsimme sängyllä pimennysverhojen hämärtämässä makuuhuoneessani, suutelimme – tai itseasiassa pusuttelimme – ja torkahdimme hetkeksi. Herättyämme suutelimme lisää, kietouduimme toisiimme ja vain olimme lähellä ja läsnä, toistemme tuoksua nuuskutellen. Kitarapoika ei käyttänyt mitään tuoksudeodoranttia; hänen tuoksunsa oli hänen omansa; vielä unesta lämmin. Hän kietoi pitkät säärensä ympärilleni ja likisti minua itseään vasten niin, että henkeni oli salpautua.

“This feels so natural, like you are meant to be here with me. You make me so happy.”

Olin pakahtua onnesta.

Suhteet Oma elämä Rakkaus