Puusepän paluu ja biblikaalinen kimppa!

Eilen, ihan puskista, KIK tuuttasi viestiä. Puuseppä.

Kyseli kuulumisia, kertoili omistaan; että on kaukosuhteessa ja että suhde ei oikein toimi välimatkan takia. Ja että töistäkin tuli potkut – mutta että muuten menee kyllä hyvin.

Jotenkin se siinä kierteli ja kaarteli, kunnes lopulta päätyi muistelemaan menneitä. Että kuinka hän ei ole koskaan nauttinut niin paljon; ei sitä ennen eikä sen jälkeen. Ja että miten tosi moni asia muistuttaa häntä edelleen “meidän ajoistamme”.

Nostalgiatrippi teki tehtävänsä, ja minäkin tunsin kehossani tuttua lämmintä väreilyä. Siinä sitten yhdessä haikailtiin, kunnes Puuseppä lopulta kakaisi asiansa suoraan.

“Itseasiassa sen takia otinkin yhteyttä…koska jos kerran meinaan aloittaa suhteen toisen naisen kanssa, haluaisin sen toisen naisen olevan sinä.”

Miljoona ajatusta risteili pääkopassani. Toisaalta tunsin sääliä tyttöystävää kohtaan, toisaalta olin erittäin imarreltu, että Puuseppä vieläkin haluaa minua. Ja sitten tietysti vielä Mosse ja meidän eksklusiivisuussopimuksemme…

Ja sitten muistin.

Se Bändipojan loppuvuoden keikka. Sviitti ja kimppasuunnitelmat. No nyt!

Kysyin Puusepältä, kiinnostaisiko kolmen kimppa; kuulemma kiinnosti. Viestitin Mosselle, että ainakin yksi kandidaatti on löytynyt; ja kysyin, haittaako, että tunnen tyypin jo entuudestaan. Ei kuulemma haitannut, oli itseasiassa ehkä jopa parempi.

Tädää! Uusi Testamentti vastaan Vanha Testamentti – näyttää siltä, että seksifantasiani käy sittenkin toteen!

(Toivottavasti pojat tulevat keskenään toimeen – mutta uskoisin, että tulevat; kumpikin tietävät toistensa taustat, ja ovat molemmat hauskoja, älykkäitä ja teräväkielisiä.)

Jääköhän Puuseppä yöksi? Olisi mieletöntä herätä king-size sängystä kahden miehen välistä…ja jatkaa siitä, mihin yöllä jäätiin…

Voisikohan tästä tehdä pysyvän järjestelyn?

Mun oma biblikaalinen haaremi <3 

biblical.jpg

Suhteet Oma elämä Seksi

”Wants to marry serious marriage”

No niin, tähän on tultu. Lainaan itseäni maanantain postauksesta.

“Siitä en tosin ole vielä ihan varma, mitkä hänen motiivinsa ovat minun kanssani viestittelyyn. Sana dear esiintyy useasti, tähän asti olen ohittanut sen. Olen kuitenkin vahvasti tietoinen siitä, että kasuaali juttelu vastakkaisen sukupuolen kanssa saattaa tarkoittaa joillekin jotain muutakin, kuin kevyttä keskustelua.“

Tuskin olin ennättänyt pukea sanoiksi tämän jossain takaraivossani jäytävän, niskakarvoissa kutittelevan epäilyn, kun lävähti.

proposal_i.jpg

Moodyn* mielestä avoin avioliitto ei ilmeisesti ole katsottavissa vakavaksi avioliitoksi.

Kun luin tämän, ensimmäisenä ajatuksena oli (sen jälkeen kun tajusin, mitä tyyppi oikeasti tarkoittaa – englantinsa on välillä vähän…krhm…haastavaa), että voi ei, mä niin arvasin tämän; mä niin pelkäsin juurikin tätä.

Moody oli jo pidemmän aikaa viljellyt niitä dearejaan ja kertonut, miten odottaa aina keskustelujamme; ja minä oli jääräpäisesti jättänyt ne dearit kommentoimatta ja myötäillyt, että juu juu, on kiva tälleen kavereina välillä vähän jutskailla joo. Nimeän tämän kaiken uhallakin, omasta päästä ja hatusta vetäen, sinisimäiseksi kulttuurisokeudeksi.

Seuraavaksi tulin pelkästään surulliseksi. Siellä puhelimen toisessa päässä on parhaillaan joku oikeasti ihan hyvä tyyppi; hauska, älykäs, komea, elävä ja tunteva ihminen. Joka oikeasti päättää viikon viestittelyn ja muutaman valokuvan perusteella kosia, koska ei halua naimisiin kotimaassaan (muun muassa järjestettyjen avioliittojen takia).

Tulin surulliseksi, koska minun piti sanoa (tietysti) ei, ja pelkäsin loukkaavani hänen tunteitaan. Koko tilanne oli itseasiassa aika paradoksaalinen.

proposal_ii.jpg

Olin tässä vaiheessa edelleen aika pihalla. 

(Ex-kyynikko minussa tietysti jupisee, että mitä väliä, se varmaan kosii keskimäärin viittä tyyppiä päivässä, älä ota vakavasti. Hiljennän kyynikon sanomalla, että nykyinen minä ottaa ihmiset sellaisena kuin he ovat, ja lähtee siitä, että ihmiset eivät ole tällä maapallolla vain kusettaakseen toisiaan; vaan että mukaan mahtuu myös rehellisiä ja aitoja tyyppejä. Mieluummin näin päin, kuin että epäilisi kaikkia ja tulisi siten ajaneensa ne aidotkin tyypit pois suojamuureillaan.) 

Eikä tämä itseasiassa edes ole ensimmäinen kerta, kun minua on “kosittu“.

Lukioaikoinani yksi luokkatoverini vaati koulun ulkopuoleista audienssia kanssani, ja puiston penkillä eväitä syödessämme kysyi, voisinko mennä naimisiin hänen vielä ulkomailla asuvan sukulaisensa kanssa; minun tulisi muuttaa kirjani sukulaiselle varta vasten hankittuun asuntoon, ja saisin könttäsumman (oli muistaakseni 10 000 markkaa) lisäksi myös kuukausittaisen apurahan.

Muutamaa vuotta myöhemmin yksi tyyppi, johon olin tutustunut ollessani moskeijassa töissä (ja jonka kanssa kaveruus oli puhtaasti platonisella tasolla), kertoi, että hänen oleskelulupansa oli lopuillaan, ja kysyi, menisinkö hänen kanssaan naimisiin, jotta hän saisi jäädä Suomeen.

Koska molemmilla kerroilla ajatus paperiavioliitosta ei pahemmin kiehtonut, kieltäydyin.

Molemmilla kerroilla tyypit loukkaantuivat verisesti; ensimmäisen mielestä olin saanut hänet kieltäytymiselläni menettämään kasvonsa koko sukunsa edessä, ja jälkimmäinen syytti minua siitä, etten ollut oikea ystävä, kun en kerran tuommoista pientä palvelusta suostunut tekemään.

Miten reagoi Moody?

proposal_iii.jpg

(Pahoittelut autocorrect-virheestä; pitäisi tietysti olla “honesty”.)

Onkohan periksiantamattomuus tässä tapauksessa laskettava hyveeksi?

Pitäisikö minun nyt suosiolla lopettaa viestittely, vaikka keskustelun jatkuessa teinkin jo täysin selväksi, että hänen sopii haudata avioliittoaikeensa, mitä minuun tulee?

Jos jatkan viestittelyä, annanko vain turhaa toivoa?

Miksi minulle aina käy näin? Olen omasta mielestäni harvinaisen vittumainen, rääväsuinen ja räkänauruinen ämmä, joka tekee vain sen, mikä huvittaa ja haistattaa muulla pitkät. Miten tämä voi kääntyä muiden ihmisten silmissä lempeydeksi, persoonallisuudeksi, hyvällä tavalla erilaisuudeksi ja intohimoksi? 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe