Suutahtamisen anatomia

Minä olen välillä vähän sellainen turhasta suivaantuja. Joskus on tunnetiloja, joissa järki ottaa tunteitten kanssa yhteen, vaikka ensimmäinen tietää, että jälkimmäinen on väärässä; että itse asiassa suutahdan nyt ihan turhasta, mutta en oikein voi sille mitään. 

Käytän tarkoituksella sanaa ”suutahdan” sanan ”suutun” asemesta, sillä tämä tunnetila kestää maksimissaan puoli tuntia – yleensä vähemmänkin. Mikäli konfrontaatio käydään kasvotusten, saatan äsähtää jotain, jota kadun yleensä välittömästi. Tämä toimii myös välittömästi sordiinona; se on triggeri, josta tunnistan, että olen pisteessä, josta ei pysty jatkamaan millään tasolla rakentavasti. 

Onneksi iän myötä (niin – jotain hyvää vanhenemisessakin!) olen oppinut hallitsemaan tunteitani sen verran, että nykyään osaan ensin hengittää muutaman kerran syvään, ja reagoida vasta sitten; ja näitä äsähdyksiä tulee entistä harvemmin. Ja kun sitten reagoin, teen sen rehellisemmin ja loogisemmin kuin ennen; myönnän, että olen suuttunut suutahtanut, ja mikäli suutahtamiseen on ns. oikeasti jotain syytäkin (aina ei ole), pyrin kertomaan, miksi.

Ellei syytä ole, sanon, että olen nyt suuttunut ilman varsinaista syytä, ja että tämä tunnetila menee nopeasti ohi. Tarvitsen yleensä pienen rauhallisen hetken, tai ainakin hetken, jossa ei stimuloida enempää (omasta mielestäni ja siinä hetkessä) negatiivisesti. 

Yleensä pyrin välttämään suutahtamiseni näyttämistä Whatsappissa (lue: Mr. Mossadille), mutta Mr. Mossadilla on ilmeisesti jokin perkeleen kuudes vaisto, jonka avulla hän aistii omasta mielestäni normaaleista vastauksistani, että olen ärsyyntynyt. Ehkä pisteytän eri tavalla, ehkä käytän vähemmän emojeja…en tiedä. Mutta tällä kertaa jäin kiinni. 

whatsapp_iv.jpg

Miten teillä riidellään? 

Suhteet Oma elämä Seksi

Damn you autocorrect!

Eräs ystävättäreni tunnusti hiljattain, että oli lähettää kuvan toosastaan suvun ryhmä-appiin. Oli kuulemma tilanne, jossa säikähti niin pahasti, että huusi ääneen

Näitähän sattuu kaikille; joskus lipsahtaa pomolle väärä emoji, joskus tekstaa jotain väärälle henkilölle ja sitten saa vain toivoa, ettei sekoittanut esimerkiksi Tyyne-tätiä ja uutta treffikumppaniaan; ”tuotko munia” treffikumppanille on tosin huomattavasti lempeämpi moka kuin esimerkiksi ”haluan munaa suuhun” Tyyne-tädille. 

Ja joskus vaan kaikkien sattumien summana autocorrect laittaa sinua hanuriin reippaasti ja kyselemättä.

himmler.jpg

Oikeasti: mikä on todennäköisyys, että sekopääpuhelin korjaa sanalla, jota en ole koskaan edes käyttänyt, keskustellessani juutalaisen rakastajani kanssa. Ja vielä, kun aiheena on mahdollisen kolmannen pyörän rekrytointi viikonloppuaikuisviihteelle. 

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin – mokailuvapaata viikonloppua kaikille!  

Lisää autocorrectiin liittyvää myötähäpeää täältä

Suhteet Oma elämä Höpsöä