Treenipäiväkirja: Mun pakarat on tulessa..

kuva-8.jpg

 

Tänään oli taas jokaviikkoisen jalkatreenin aika. Mä rakastan ja pelkään ko. päivää henkeni edestä, sillä edellisen kerran ohjelmaa päivitettäessä pyysin PT-henkilöltä ”jotain sairaan rankkaa mikä kasvattaa persettä.”

Mun jalat on ylävartaloon verrattuna vahvat, kuten monilla muillakin, ja koska työntöpäivien masentava penkkipunnerrustulos harmittaa vielä päiväkausien päästä, on jalkapäivänä pakko vähän kompensoida ja machoilla.. Tai ainakin yrittää 😉

Yritän valita jalkapäiväksi mieluiten sunnuntain, jolloin salilla on hiljaista ja saan rääkyä ja tehdä outoja liikkeitäni rauhassa. Usein sunnuntait ovat muutenkin kiireettömiä ja voin rauhassa unohtaa itseni salille pariksi tunniksi ja tehdä kaiken omassa tahdissani oikein pitkän kaavan kautta – parasta!

 

kuva-7.jpg

 

Jalkapäivänä hiki virtaa ja sykkeet ovat koko treenin ajan aika koholla, koska työtä tehdään isoilla lihaksilla ja mahdollisimman raskaalla kuormalla. Tänään ohjelmassa oli:

Lämmittely 20min kuntopyörällä

Bulgarian Split Squat 8kg käsipainot käsissä 3 x 8 toistoa / jalka

Jalkaprässi 163kg 3 x 8 toistoa

Selänojennus tavallisessa selkäpenkissä 5kg paino rinnalla 3 x 10 toistoa

Single Leg Hip Thrust 3 x 8 toistoa / jalka 

(Tuon hip thrustin aikana saan aina kyseenalaisia katseita, kun ähkin ja vingun viimeisten toistojen kanssa välillä kuin markkinapossu, jota tungetaan pimeään karsinaan..)

Reverse Hyper-Extensions 2 x 10 toistoa

Takareidet jumppapallolla 2 x 12 toistoa

 

Treeni kulki todella hyvin, mutta kuluneen viikon epäsäännöllisen ruokailun vaikutukset huomasi.. Jokaisessa sarjassa viimeiset kaksi toistoa tulivat lähinnä tahdonvoiman kautta ja miettimällä sitä, miten luuserilta tuntuu, jos en vedä sarjaa loppuun. Hip thrustin viimeisen kierroksen toistot taas aiheuttivat pakaroihin niin kovan poltteen, että kyyneleet meinasivat nousta silmiin.. Niin ja jokaisen sarjan viimeisen toiston jälkeen olo oli kuin milläkin arkipäivän sankarilla – PARAS!

 

kuva-6.jpg

 

Ja niin, jälleen kerran salilta ulos kävellessäni ja palautusjuomaa hörppiessä kaikki tuntui sen hetkellisen tuskan ja puskemisen arvoiselta ja marssinkin tyytyväisenä äitienpäiväpäivälliselle. Ruoka oli herkullista ja jälkkärikakusta nappasin jopa santsikierroksen. Nopeat hiilihydraatit ovat oleellinen osa tehokasta palautumista nääs 😉

Huomenna onkin vuorossa toinen lempitreeni, eli vetopäivä!

 

p.s. Käyn ensi viikolla kunnolla läpi sekä mun oman salitreenin sisällön, että salitreenaamisen hyötyjä yleisesti. Silloin nämäkin jutut varmasti aukeavat kaikille enemmän. Tämä päiväkirja on myös muistilista itselleni, että voin seurata kehittymistäni 🙂

p.p.s. Pahoittelut laimeasta kuvasaldosta, otamme paraikaa selvää kuntosalin kuvausluvista, jotka toivottavasti selkiävät tulevan viikon aikana!

Hyvinvointi Liikunta Terveys Höpsöä

Naisellinen perjantai-ilta lätkämatsissa!

1_1.jpg

Eikös sekin lasketa liikuntablogiin sopivaksi sisällöksi, kun muut liikkuu? Mun mielestä kyllä ja siksipä tässä kuvaryöppy eilisestä Suomi – Kanada -pelistä! More To Loven tytöt kutsuivat mut ja Annan mukaansa katsomaan tätä loppuunmyytyä (ja joidenkin mielestä keveästi ylihinnoiteltua ;)) jännitysnäytelmää. 

Ja jos johonkin hommaan lähdetään, niin lähdetään täysillä!!

 

2_0.jpg

Tavattiin porukalla muutamaa tuntia ennen pelin alkua ja nappasin kasvomaalit mukaan, että saatiin koko poppoo edustuskuntoon. Mimmi myös teki naisen työn ja lainasi mulle Suomi-henkistä JumpIn -haalariaan, koska nappasin itse vaatehuoneesta hädissäni vain Venice Beach -hupparin ja mustat legginsit 😀

 

5_0.jpg

Saatiin siis liput matsiin Veikkaukselta ja piipahdettiin pelipisteellä iskemässä parit tulosvedot jännitystä lisäämään.

 

3_0.jpg

Mulla on yleensä aika hyvä perustietous siitä, miten erilaisia asioita tehdään, mutta tämä oli ensimmäinen kerta, kun ruksin tulosvetolappuun muutakin kuin pikselitaidetta.

Tästä muistuikin mieleeni, että viime syksynä lottosin ensimmäistä kertaa elämässäni ja valitsin jokaisen numeron silmät kiinni henkisesti hyvää kohtaa lapusta tunnustellen 😀

 

4_0.jpg

Mimmi innostui touhusta vähintäänkin yhtä paljon kuin minä ja me oltiinkin se kaksikko, joka käveli matsiin niin, että pelissä oli muutakin kuin kansallisylpeys. 

 

6_0.jpg

10-10 lopputuloksen kerroin oli n. 27 000, eli olihan sitä pakko veikata.. Muut vedot olivatkin sitten aavistuksen verran realistisempia. Mutta hei, ei voi voittaa jos ei yritä!

 

8_0.jpg

9_0.jpg

Katsojia oli paikan päällä aika tarkalleen 13,059! Kanadan kannattajia taisi olla se 59, kuten muutamasta alemmasta kuvasta huomaa 😀

 

10_0.jpg

Sisäänpääsyä odotellessa tytöt suojasivat kasvomaalaukset kivalla telttarakennelmalla. Mua ei tietenkään päästetty sisään… Jotain eläinsuojelulakeja tms.

 

11_0.jpg

Sisällä hallissa kaikkia alkoi oikeasti jo jännittää ja tunnelma oli käytävilläkin käsinkosketeltava!

 

12.jpg

Oltiin ensimmäisten joukossa etsimässä omia paikkojamme ja ne olivat mah-ta-vat! Kun oltiin jo vakuuttuneita siitä, ettei fiilis voi enää parantua, luistelivat Leijonat kentälle.

 

13.jpg

14.jpg

Mulla ei ole mitään henkilökohtaisia lemppareita, mutta Peppi on tainnut tykästyä Filppulaan…

 

16_0.jpg

Ja tässä tätä sinivalkoista loistoa! 

 

17_0.jpg

Viimeiset fiilikset ennen matsia.

 

15_0.jpg

Ja tämän nostatuksen jälkeen kamera unohtuikin taskuun, kunnes näkymä tulostaulussa oli tämä:

 

19.jpg

 

ffffuuuu.jpg

Ei siitä sen enempää.

 

20.jpg

Katsottiin kohteliaat kättelymeiningit ja lähdettiin sitten valumaan kohti keskustaa muun masentuneen kiekkokansan vanavedessä..

 

21.jpg

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin. 

 

p.s. Kävin tänään polkemassa 45min, pysytellen koko ajan sykealueella 130-135. Siitä ei kyllä jäänyt käteen muuta kerrottavaa, kuin että: Älkää katsoko liikuttavia leffoja samalla, kun poljette tai teette muuta aerobista treeniä! Oli todella kyseenalainen tunne pidätellä kyyneleitä ja pitää syke tasaisena 😀

Suhteet Oma elämä Liikunta Uutiset ja yhteiskunta