Kaikki tuijottaa mua

Jatketaan hyvin alkanutta liikuntaa liippaavaa kirjoittelua. (Tästähän tulee ihan pelkkä urheilublogi, onneksi näistäkin aiheista voi valittaa. Hahaa!) Mutta siis niin, olen lueskellut yhtä jos toistakin forumia, liittyen joko liikuntaan tai painonhallintaan tai sen semmoiseen.

Hirvittävän (jopa surullisen) moni keskustelu sivuaa tai liittyy siihen, miten ei uskalla/kehtaa/voi liikkua, kun muut tuijottaa. Ja tuijottaa siksi, kun on niin lihava ja miten noin läski täällä viitsii ja miten noin lihava liikkuu ylipäätään. Tiiättekö, mää ymmärrän ton tunteen kyllä. En nimittäin itsekään ollut sieltä salikävijän pienimmästä päästä kun ekan salijäsenyyden ostin. Ja on mullekin joku idiootti huudellut kun olin lenkillä. Tietenkään ei saa huudella, mutta se nyt kertoo enemmän siitä huutelijasta kun lenkkeilijästä. 

2012-09-27_18.22.49.jpg

Mutta kuulkaahan. Kukaan ei tuijota. (Tai no ok, aina voi olla joku yksittäin ääliö, joka tuijottaa.) Kukaan ei tuijota ja samalla ajattele toisista ivallisesti. Sitä katsoo itseään peilistä, tai ottaa vammaisesti kuvia itsestään. Kas näin:

2012-09-27_18.17.19.jpg

Mä oon sellanen tyhjäntuijottaja salilla. Liikettä tehdessä keskityn ja tuijotan tiukasti eteenpäin/peiliin/lattiaan, ja sitten sarjojen tauoilla tuijottelen eteenpäin/peiliin/lattiaan/muita salilla olijoita. Jos multa kysyy salin jälkeen että keitä muita siellä oli, niin saatan ehkä muistaa jonkun joka aina on mun kanssa siellä samaan aikaan. 

Joskus huomaan että tuijotan jotain ihmistä, mutta en varsinaisesti edes katso. Unohdun omiin ajatuksiin enkä ees tajua että tuijotan. Ehkä se ihminen tekee jotain liikettä mikä mullakin on patteristossa ja sitten sitä vaan jää katsomaan että miten se sen tekee, teenkö mää eri tavalla. Tai sitten sillä tyypillä on erityissiisti paita ja mää haluun samanlaisen. Tai sillä on painot, joita mä kadehdin. Mutta en mää jää tuijottelemaan ketään pelkästään sen kropan takia. Ellei se nyt ole supertimmi, jolloin tuijotan puhtaasti kateudesta 😀

Ehkä mää halusin vaan sanoa että musta on hienoa että sinne salille tulee sen ekan kerran. Ja vielä hienompaa on että tulee toisen kerran ja kolmannen ja rikkoo niitä omien mukavuusalueidensa rajoja. Jotain sellasta. Kyllä te tiiätte.

Onko täällä sattumoisin joku joka ahdistuu tuijottajista salilla?

Hyvinvointi Liikunta Ajattelin tänään

Pieruverkkarit vai kaikki Niken uusimmasta mallistosta?

Näin suhteellisen paljon salilla ja jumpissa aikaa viettävänä ihmisenä sitä ehtii aina välillä kiinnittää huomiota omaan ja muidenkin pukeutumiseen. Ihan akateemisella mielenkiinnolla toki, sen enempää ketään arvostelematta. Naisilla on karkeasti arvioituna kaksi eri koulukuntaa. Toiset vetävät yläasteaikaisissa verskahousuissa (tai niissä harmaissa pieruverkkareissa, tiiätte kyllä) ja siinä puuvillaisessa T-paidassa, jota ei ole raaskinut heittää pois kun ”voi sitä käyttää vielä vaikka salilla”. Sitten on se toinen pääty, jotka vetävät ylleen viimeisimmät vermeet ja joilla on aina ekana ne kivoimmat uudet jumppatopit. (Miesten salipukeutumista en sillai erityisesti kyttää, mutta vähän samanlaiset menot sielläkin tuntuu olevan kuin naisillakin.)

2012-09-25_16.20.45_hdr_pieni.jpg

Tämän päivän jumppapukeutumis”tyyliä”. Samat tossut kuin aina, tekninen paita , löysät housut ja iänkaikenvanhasta ”mutku tää on kivan värinen” paidasta leikattu ”no ei tää nätti oo” -hihahärpätin (piilottaa kainaloläskit osittain).

Iltasanomissa kerrotaan, että kuntosaleilla harrastetaan oikein kilpavarustelua vaatteilla ja pohditaan, että miten sinne sitten pukeudutaan oikein.

Kuntosalille voi mennä collegehousuissa ja tavallisessa t-paidassa, koska siellä ei hikoilla niin paljon.

Näin sanoo PT Halme.. Vai että salilla ei tule hiki? Ahahahaha. Tuleepas.

Niinkun noh, kukin toki tavallaan. Itse olen ehkä sitä välikoulukuntaa, että voin ihan hyvin mennä pieruverkkareissa, mutta toisaalta inhoan sitä kun se puuvillainen paita on hiestä märkä ja liiskautuu oikein ihoon kiinni. 

Enemmän ehkä mulla vaikuttaa se että mille tunnille meen. Tanssilliselle tunnille en mene trikoissa ja topissa, mutta steppiin ja pumppiin saatan mennäkin. Tanssitunnille pitää saada se oikea fiilis, niin sitten on kiva että on jotenkin omasta mielestä asiaan kuuluvat kamat. Jos koittaa tanssata streettiä edes jotenkin katu-uskottavasti (jossain omassa haavemaailmassa edes), niin itseltä se ei onnistu jos on kireät trikoot ja kireä toppi. Pitäisi olla hopparihousut ja joku kiva paita. Ja vaikuttaa paljon sekin, että miltä se oma peilikuva sitten näyttää. Onhan se nyt kiva että näyttää omasta mielestään pätevältä jumpparilta, kun että lusmuilisi ylilöysien collegehousujen ja löysän hupparin alla piilossa. Tai siis mun mielestä on kiva.

2012-09-22_17.10.14.jpg

Jotenkin sitä vaan näistä vaatejutuista tehdään sellainen numero, että jos ostat niitä teknisiä ja kivoja treenivaatteita niin tulee kommenttia että ”no mitä sitä nyt, kun näillä verskoilla missä isomummikin salilla kävi niin pärjää ihan hyvin”. Pärjää joo, mutta kun siellä salilla viettää aikaa niin paljon niin voin niihin vaatteisiin rahaakin pistää.

Muita tekstiiliurheilijoita paikalla? Samoilla kamoilla kaikki jumpat läpi, vai vaihdatteko jumppalajin mukaan vermeitä?

Muoti Liikunta Trendit