Oho, se on kai syksy

Ilmeisesti se syksynpirulainen on nyt täällä. Missä hitossa on se ”intiaanikesä”, mitä viikko sitten lupailtiin joka sääohjelmassa ja iltapäivälehden kannessa? Ei oo näkynyt ei. Rahat takaisin!

2012-09-14_15.23.05.jpg

Syksyn merkkeinä voidaan (ah niin taiteellisesti ja siksi että en osaa ottaa mitään päivän nasu -kuvia, eikä keskellä kylää ole peilejä, eikä mulla ole kavereita ottamassa kuvia) kuvasta huomata villasukat, mustat pitkät kalsarit (jotkut käyttävät myös termiä leggings). Varustelekasta hommattu huivi (jokohan kohta saisin jotain sponssia sieltä) ja poncho. Pipokin oli päässä, se on kivan sini-valkoraidakas ja siinä on tupsu. Lisäksi syksyn merkkinä voidaan pitää sitä että oli pakko ostaa kahvi salilta lähtiessä, koska hanskat jäivät aamulla kotiin ja muuten olivat näpit jäätyneet. 

Syksyn merkkinä olkoot myös se, että Rajaportin saunakausi on taas avattu meidän porukalla. Aiaiaia, niiiiiin oli makoisat löylyt! Eikä nyt edes kolota jalkalihaksia, vaikka tein salilla väkipakolla ohjelmassa olleet askelkyykyt 15kg kiekko sylissä (edellä mainitusta kaverisyystä, tuostakaan tapahtumasta ei tule ikinä olemaan kuvallisia todisteita).

2012-09-14_19.28.01.jpg

Määkin haluun pitsiverhot. Tai no en, mutta haluaisin kovasti Rajaportin saunan omaksi. Pitäisi vissiin lotota tai jotain.

2012-09-14_19.08.31.jpg

Menkää menkää oi menkää Rajaportille saunomaan. Sitten saunotte hyvin, ja menette sen jälkeen Pispalan Pulteriin syömään. Syötte superpihviä joko 150, 200 tai 300 gramman verran (kermakastikkeella superkastikkeen sijaan) ja otatte sen kaveriksi sipulia, herkkusieniä ja kasviksia. Ehkä vähän paistettuja perunoita. 

Sitten tulette kotiin, ja avaatte liikuntakeskuksenne sivut ja alatte etsimään että milläs lauantain tunnilla sen kermakastikkeen saisi edes osittain kulutettua. Krhm.

Suhteet Oma elämä Mieli

Mitä voimme oppia tiikereistä? (Ja miksi tiikerit ovat vain niin bad ass)

1. Tiikerit pystyvät kertomaan virtsajälkien perusteella onko jäljenjättäjä minkä ikäinen, kumpaa sukupuolta ja voiko se saada poikasia vai ei.

Ihan tätä taitoa tavallinen toimistonkuluttaja ei tarvitse, mutta joskus voisi olla hyödyllistä pystyä päättelemään henkilön neuvotteluhuoneeseen tuoman kahvikupin perusteella että mikä on henkilön päätösvalta yrityksessä, onko henkilöllä pahat aikeet ja voiko henkilöltä saada helposti lisää liksaa.

2. Jokaisella tiikerillä on yksilölliset raidat. Jos ajelet tiikerin kaljuksi (ja miksipä et ajelisi), niin ne samat raidat löytyvät tiikerin nahasta. 

Kahvikuppiraidat ovat erilaiset jokaisen toimistolaisen kahvikupissa. Joten tässä kohtaa ollaan tosi samiksia tiikereiden kanssa.

3. Tiikerin otsassa olevat merkit muistuttavat Kiinan kirjoitusmerkkiä ”kuningas”. 

Toimistotyöntekijän poskessa olevat näppäimistön jäljet muistuttavat kiinalaista kirjoitusmerkkiä ”syysväsymys”.

4. Tiikerit hyökkäävät mielummin väijyksistä. Jos tuijotat tiikeriä silmiin, on epätodennäköisempää että tiikeri tulee ja hyökkää kimppuusi. Tästä syystä Intiassa  käytetään naamiota pään takana, tiikerin hämäykseksi. Yllätyselementti on menetetty nimittäin.

Tässä kohtaa toimistotyöntekijä voi ottaa oppia. Silmiintuijottamista voi hyödyntää esimerkiksi työkavereihinsa. Inhottavat pikkutyötehtävät jaetaan yleensä yllätyksenomaisesti juuri siinä palaverissa, jossa et ole paikalla. Tuijottamalla varmuuden vuoksi kaikkia aina tiukasti silmiin voit lannistaa nakkeja jakavan pomon kuten hyökkäävän tiikerinkin. 

5.  Tiikerit osaavat matkia muiden elämien ääniä houkutellakseen saaliseläimiä paikalle.

Toimistotyöntekijät ovat ehkä huomanneet, että pomoilla on hieno kyky houkutella sinut jos jonninmoiseen palaveriin vain esittämällä, että palaverissa on pullaa. Varo tätä ansaa!

Ei tällä listalla ollut muuta pointtia, kuin että tiikerit ovat melkoisen oossomeita (awesome)!

50 faktaa tiikereistä täällä.

Puheenaiheet Ajattelin tänään