Proteiinin lähteet

IMG_1983.JPG

What the Health-dokkarin ja sen jälkimainingeissa käytyjen proteiininlähde-keskustelujen jälkeen päätin ihan mielenkiinnosta listata minkälaisia proteiinimääriä on kasviperäisissä proteiininlähteissä tarjolla. Usein nimittäin ensimmäinen kysymys minkä kuulee kun tulee puhe kasvisruoka/vegaaniruokavaliosta on: Mites se proteiinin saanti?

Toki esimerkiksi linssit tuntuu aluksi työläämmiltä valmistaa kuin esim poksauttaa raejuustopurkki auki, mutta kaikkeen tottuu.

LINSSIT 18 g / 1 kuppi

PAVUT 15 g / kuppi

OLUTHIIVA 12 g / 3 rkl

HAMPUNSIEMENET 10 g / 3 rkl

PÄHKINÄT 7-9 g / puoli kupillista 

KVINOA 7-9 g / puoli kupillista (keitetty)

HERNEET 8 g / kuppi

SPIRULINA 8 g/ 2 rkl

CHIASIEMENET 4 g / 2 rkl 

PERUNA 4 g / 1 kpl 

PINAATTI 3 g / puoli kupillista

PARSA 2 g / puoli kupilllista ( keitetty)

Hyvin pitkälle tässä(kin) on ainakin kyse ajattelutavan muutoksesta. Siitä että ei tankkaa proteiinia enempää kun oikeasti tarvitsee ja oppii koostamaan sen eri lähteistä.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *