25 lajia vuonna 2015

Lauantaina ladulla suihkiessani (heh heh!) mietin, miten mahtavaa onkaan liikkua niin, ettei oikeastaan edes huomaa liikkuvansa. Tiedättehän, tulee hiki, hengästyttää, syke nousee, mutta siihen ei juurikaan kiinnitä huomiota – tavoite on lykkiä tämän suoran loppuun, seuraavan nousun päälle, päästä viilettämään sitä hurjaa alamäkeä. Haluan lisää tällaista! Treeniä, joka ei tunnu treeniltä.

Tietenkin välillä on ihanaa treenata ihan treenaamisen vuoksi, vaikka keskittyä salilla tuntemaan polte juuri niissä tietyissä lihaksissa, tai hiki päässä rutistaa vatsaa kotona timmimmän keskivartalon toivossa. Mutta tunnetusti vaihtelu virkistää ja itsestäni tiedän, ettei kiinnostus riitä käydä koko vuotta ihan pelkästään esimerkiksi salilla (tai siellä joogassakaan).

Ja koska ihmisellä pitää olla tavoitteita, niin puin nämä ajatukset sellaiseksi: 

25 ERI LIIKUNTALAJIA VUONNA 2015.

nayttokuva_2015-1-8_kello_10.23.05_0.png

Lasketaanko tämä vaihteluksi…?

Tasaisesti vuodelle jaettuna tämä tietysti tarkoittaa suunnilleen yhtä lajia per pari viikkoa. Perustin lajilaskurin tuonne sivupalkkiin ja tässä vaiheessa vuotta olenkin jo ihan hyvässä vauhdissa. Uinti, joogat, kävely, luistelu, hiihto ja salitreeni tekevät 7 lajia tämän vuoden ensimmäisten 7 viikon aikana. Tietysti nämä ovat pitkälti sitä omaa peruskauraani urheilun saralla, joten jatkossa täytyy laajentaa repertuaaria oman mukavuusalueen ulkopuolelle.

Vielä 18 lajia keksittävänä ja kokeiltavana – tästä tulee hauskaa!

Kommentit (10)
  1. Hauska idea 🙂 Itse tavoittelen vain Heiaheian ”20 eri lajia vuonna 2015” -mitalia.

    1. Hei hienoa! Voin sitten tulla kyselemään sulta inspiraatiota jos alkaa omat ideat loppua. 🙂

  2. Elisa / Minä ja Morris
    11.2.2015, 16:13

    Hyvä idea! Ja mä haluun kans lumikenkäilemään. 🙂

    1. Joo! Pääsisiköhän täällä kotipuolessa vielä jossain, lumitilanne kyllä näyttää aika huonolta… 😀

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *