s u n n u n t a i

 

DSC_0001_2.JPGDSC_0011.JPG

Terveisiä sairastuvan hiljaisuudesta. Lapsi nukkuu päiväuniaan, mies on ulkona nauttimassa upeasta kevätsäästä, minä makaan sängyssä. Flunssa saa olon tukkoiseksi ja hitaaksi. Onneksi on sunnuntai, saa käydä hitaalla.

Tämän kurjan taudin takia jouduimme eilen illalla kieltäytymään tarjotusta lapsenvahtiavusta (!!!) ja perumaan suunnitelmamme mennä testaamaan kulman taakse Vuorimiehenkadulle auennut uusi meksikolainen. Harmitti ihan vietävästi, mutta oli pakko taipua tosiasioiden edessä: en vaan olisi jaksanut.

Tänä aamuna otimme hiukan vahinkoa takaisin pikkuisen paremman aamupalan merkeissä. Croissantit lähi-Fazerilta (sanoinko jo, että asumme sadan metrin säteellä kahdesta leipomon myyntipisteestä…), pensasmustikoita, itsepuristettua appelsiinimehua. Jospa näillä eväillä pääsisin pikkuhiljaa voiton puolelle tästä flunssasta.

Appelsiinimehusta puheen ollen – ostin eilen maailman parhaan sitruspuristimen. Se pääsi välittömästi elintärkeiden keittiöturhakkeiden top 2 -listalleni meloninkovertimen kanssa. Pakko ehkä hehkuttaa tuota puristinta vielä lisää myöhemmin…

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Hyvä olo

Vihreä voimajuoma

DSC_0014.JPG

Voihan vappu! Jos olotila on juhlinnan jälkeen jotain muuta kuin ruusuinen, voi vitamiini- ja antioksidanttitankkaus tehdä terää. Tämä pirteä vihersmoothie sisältää paljon kaikkea tervellistä, kuten pinaatin rautaa ja foolihappoa, omenan flavonoideja ja kuituja sekä avokadon hyviä rasvahappoja. Mikä parasta, se myös maistuu hyvältä – tämä onkin vakkari vihersmoothiereseptini. 

Vihreä voimajuoma

2 annosta

  • 1 avokado
  • 1 omena kuorineen
  • 1 limen mehu
  • reilu kourallinen tuoretta babypinaattia
  • 10 sentin pätkä kurkkua
  • 2 dl vettä
  • (1-2 sentin pätkä inkivääriä raastettuna)

​Pilko avokado, pesty omena sekä kurkku. Huuhtele pinaatin lehdet huolellisesti. (Kuori ja raasta inkivääri.) Heitä kaikki ainekset blenderiin ja surruttele muutama minuutti, kunnes seos on tasaista.

DSC_0009.JPGDSC_0021.JPG

Itse karkotin tällä kertaa flunssaa, jonka olen onnistunut jostain nappaamaan, enkä suinkaan vappu-uupumusta. Meidän juhlintamme sujui nimittäin rauhallisesti tytön heiluessa vappuhumussa mukana. Aaton ja vappupäivän kaava oli kuitenkin sama kuin jo monena aiempanakin vuonna, samoin juhlaseura – rakas ja tiivis ystäväporukkamme, johon nykyisin kuuluu jo muutamia meitä lapsellisiakin.

Vappuaattoa juhlistimme yhden ystävämme kotona hyvän ruoan merkeissä jo iltapäivästä alkaen, joten ehdin nauttia seurasta pitkään vaikka poistuinkin jo aikaisin illalla lapsen nukutuspuuhiin kotiin. Eilistä vappupäivää taas vietimme niin ikään perinteiseen tapaamme Ullanlinnanmäellä, tyttö nukkui päiväuniaan rattaissa kun me aikuiset nautimme aurinkoisesta (vaikkakin viileästä) kevätsäästä sekä makkaroista ja letuista – tänä vuonna emme saaneet aikaiseksi yhteisbrunssia, joten olimme myyntikojujen tarjonnan varassa. Myöhemmin palasimme vielä porukalla meille ruoanlaittoon ja lätkämatsin kisakatsomoon – näiden kisojen aloitus ei kyllä Suomen osalta ollut kovin tunnelmaanostattava…

Mikä ihaninta, nyt on vielä kokonainen viikonloppu edessä ennen paluuta arkeen.

Reipasta lauantaita!

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Terveys