Vihersmoothie joka maistui vauvallekin

Surautinpa tässä eräänä päivänä lempeän vihersmoothien, joka maistui (hiukan yllättäen) 11-kuukautisellekin:

2 annosta

  • 1 omena
  • 1 avokado
  • tuoretta ananasta
  • salaattia
  • 1 limen mehu
  • vettä

Jääkaapissa ei tällä kertaa ollut pinaattia tai muita tummanvihreitä, joten väristä ja mausta tuli aika mieto, omenan ja ananaksen ansiosta jopa makea. Istahdin lattialle hörppimään smoothietani ja leikkimään tytön kanssa. Hän kiinnostui kovasti juomastani, joten annoin maistiaisen omasta lasistani. Ilmeisesti oikeasta lasista juominen olikin niin huippuhauskaa, tai smoothien maku niin herkullinen, että tyttö innostui kovasti ja tuli aina leikkien välissä ottamaan lisähörppyä. 

nayttokuva_2015-1-22_kello_11.02.10.png

Tuollaista paksumpaa juomaa oli selkeästi helpompaa juoda lasista kuin vettä, joten tytön mukiharjoittelut taitavatkin alkaa erilaisilla smoothieilla. Trendikäs tyyppi! (Neuvolassahan taidetaan suositella myös piimää samasta syystä.)

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Lapset

Jooga-aah ja -ahaa

Viikko on vasta puolessa, mutta olen jo ehtinyt saada kolme niin ihanaa joogaelämystä, etten malta olla hehkuttamatta. Mistään erityisestä ei ole kyse, lähinnä omista fiiliksistä ja ahaa-elämyksistä (liittyen kehonhuoltoon).

Maanantain astangajoogassa lihakseni olivat viikonlopun yllätyssporttailujen jäljiltä niin kankeat, että menin suosiolla alkeistunnille tekemään lyhyempää sarjaa. Yllättäen isojen lihasten kiristelyt (erityisesti reidet ja pakarat) tuntuivatkin toimivan edukseni: pääsin monessa asanassa vähän aiempaa pidemmälle, tai sain asennon pidettyä aiempaa helpommin. Ehkä jouduin käyttämään tehokkaammin lihaslukkoja, kun nämä isommat työskentelijät olivat osittain pois pelistä? Ja kun ohjaaja vielä lempeästi auttoi muutamassa minulle hankalassa asanassa hiukan pidemmälle, olin tunnin jälkeen mahtavissa fiiliksissä!

Tiistai-iltapäivän kävelylenkillä Lauttasaaren maisemissa ystäväni kertoi tekevänsä iltaisin yin-jooga -harjoituksia nettivideoiden avulla. Yin-joogan lempeät, pitkäkestoiset venytykset ovat kuulemma omiaan rentouttamaan ja auttamaan uneen. Pakkohan sitä oli kokeilla samana iltana!

Löysin Youtubesta sopivan puolituntisen (olen aika kärsimätön kotona tehtävissä harjoituksissa…) videon, laitoin kynttilät palamaan ja rullasin maton lattialle heti tytön nukahdettua. Pakko tunnustaa, että pitkän päivän jälkeen kiusaus lösähtää sohvalle telkkarin ääreen oli todella suuri, mutta ai että miten iloinen olinkaan että uhrasin tuon puolituntisen kehonhuoltoon! ”Ohjaajanani” toimi upean inspiroiva Yogi Nora, johon todella ihastuin kertaheitolla!

https://www.youtube.com/embed/c2hkO5olZAg?feature=player_detailpage” width=”640″>

Eilen illalla en melkein malttanut odottaa yin-harjoitustani, jossa päätin keskittyä yläkroppaan. Videoksi valkkasin tämän puolituntisen:

Hyvinvointi Hyvä olo Liikunta Mieli