Ihan paras iltapala

Tämän hetken suosikki-iltapalani on ehdottomasti tämä:

dsc_0041.jpg

Siis (manteli)maitoon tehty kaurapuuro banaanilla. Kuten kerroin, kaurapuuroilut ovat siis siirtyneet aamusta iltaan, ja muutos tuntuu hyvältä. Lämpöinen, pehmoinen puuro maistuu iltaisin erityisen makoisalta ja hiilarit tekevät olosta mukavan uneliaan. Banaani on tietysti herkullisen makeaa, mutta lisäksi sisältää tryptofaania. Tryptofaani muuttuu elimistössä serotoniiniksi, siis unihormoni melatoniinin esiasteeksi. Oivaa iltaherkkua siis, ainakin tällaiselle, jolla on väsymyksestä huolimatta vaikeuksia saada illalla unta. Höysteeksi kanelia, tai jos (kun…) sokerihammasta kolottaa, hiukan hunajaa.

Fazerin Alku-kaurapuuro on muuten melkein sen Vääksyn Myllyn veroista. 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Terveys

K A H V I A.

nayttokuva_2015-1-15_kello_14.37.10.png

Tällaiset fiilikset täällä tänään. Tyttö on nukkunut jo pidempään huonosti (lukuunottamatta paria välissä ollutta parempaa yötä). Ensin oli flunssaa, nyt taitaa tulla hampaita. Mies muistelee, että ennen joulua ja flunssaa nukuttiin hyvin, minun muistikuvieni mukaan ei. Tiedä häntä, pää on nykyisin hapero kuin hattara. 

Keskiviikkoinen pikatreeni jumitti kylki- ja rintalihakseni aivan kivikoviksi eilen, auts. Mutta hyvä niin, olipahan tehokasta. Illalla piti mennä aukomaan kipeytyneitä paikkoja joogaan, mutta muistin aloitusajan väärin ja myöhästyin pahanpäiväisesti. Nöyränä lampsin takaisin kotiin. Vitsi että harmitti, miten osaankin olla välillä pönttö.

Onneksi alkaa viikonloppu!

Suhteet Oma elämä Lapset