Vauva muuttui taaperoksi

Tuo ihana tyttöseni täytti juuri 11 kuukautta. Vaikka vauvavuotta on vielä vuosi jäljellä, alkaa se ihan vauva-vauva-aika olla muisto vain (kuinka monta kertaa sanan vauva saa mahtumaan yhteen lauseeseen?). Meillä kävellään jo oikein mallikkaasti, puhua pulputetaan omalla kielellä, tahdotaan (tai paremminkin ei tahdota) voimakkaasti ja keksitään paljon omia, hauskoja leikkejä.

nayttokuva_2015-1-14_kello_11.08.58.png

Pieni taapertaja Kampin leikkihuoneessa.

Voi että! Ehkä kliseistä, mutta totta: aika vaan menee niin nopeasti. Toisaalta hirvittää, mutta toisaalta ihanaakin. Niin paljon hauskaa edessä! Eilen annoin tytölle ekaa kertaa ihan tavallista maitoa, ja iltaruoalla hän ei millään suostunut syömään omaa pöperöään vaan osoitteli kohti meikäläisen lautasta vaativasti äännähdellen. Tein sitten hänelle oman pikku annoksen omasta ruoastani (pasta bolognese) ja sehän maistui. Ai että, odotan kovasti että päästään kokonaan samoihin pöperöihin koko porukka.

Suhteet Oma elämä Lapset Ajattelin tänään

Mitä tuli tehtyä? Viikko 3.

Katsaus viime viikkoon, lähinnä liikkumiseen.

  • Maanantai: No se pepputreeni
  • Tiistai: Pikainen yleistreeni
  • Keskiviikko: 1h kävelyä rattaiden kanssa
  • Torstai: 2h kävelyä + pepputreeni (ja se epäonnistunut yritys päästä joogaan)
  • Perjantai: Laiskottelua Lepoa
  • Lauantai: Astangajooga
  • Sunnuntai: Lepo

nayttokuva_2015-1-20_kello_10.03.56.png

Väsynyt mamma lenkillä. Ai miten niin tummat silmänaluset?

Havainnot:

  • Voisin vähän tsempata noissa kärrykävelyissä – joka päivä käytiin ulkona, mutta maanantaina, tiistaina ja perjantaina kärryttely oli lähinnä hidasta maleksimista ”asioilla” eli kaupoissa. Näistä saisi niiiin helposti vaikka puolenkin tunnin hikipyrähdyksen ihan jokaiseen päivään.
  • Kannattaa tarkistaa joogasalin aikataulut ennen kuin paukkaa paikalle, torstaina olin auttamatta myöhässä ja harmitti vietävästi kääntyä ovella takaisin!
  • Olen pedikyyrin tarpeessa (lauantain onnistuneemmalla joogatunnilla huomattua).
  • Tuo pepputreeni ja 20 minuutin kokonaisvaltaisempi treeni tuntuivat ihan toimivilta nyt tähän hetkeen. Näillä mennään siis ainakin toistaiseksi, kunnes kyllästyn ja keksin jotain uutta!
Suhteet Oma elämä Liikunta