Koulutie kutsuu taas

Kalenteriini oli merkattu tälle päivälle eräs luento, jota olen vältellyt kohta neljä vuotta. Ensimmäisenä opiskeluvuonna reputin tuon itseäni yhtään kiinnostamattoman kurssin uusintatentinkin. Traumatisoiduin tuosta kurssista niin, että olen aina vain hypännyt sen yli jälkikäteenkin. Nytkin olisin saanut hyvän syyn jättäytyä taas kurssilta, sillä poikani on edelleen hiukan toipilas emmekä halua viedä häntä päiväkotiin ennen kuin hän on täysin tervehtynyt, mutta äitini astuikin kuvioihin. Niinpä aamu alkoi Rauman-mamin ja poitsun puistoreissulla (totutellaan hiljalleen taas ulkoiluun sairastelun jälkeen), ja minun oli väistämättömästi pakattava kimpsut ja kampsut ja lähdettävä yliopistolle.

img_3984.jpg

Onneksi sentään joululoman jäljiltä oli niin kivoja kimpsuja ja kampsuja, että niitä oli kiva pakata. Harmi ettei itse luento ollut tuon neljän vuoden aikana muuttunut tippaakaan, ja sama on edessä jälleen huomenna. No, ehkä tällä kertaa vedän kurssin läpi, sillä ajankohta ei onneksi ole enää kasilta aamulla enkä minä juhlimisen jäljiltä väsynyt kuten ekana vuonna. 😉

20140109-133641.jpg

Kotona vallitsi päikkärihiljaisuus, ja keitettiin äidin kanssa kahvit. Kuten hyvin tavallista, kahviseuraan liittyi yksi kappale harmaantuneita kääpiösnautsereita. Minua aina naurattaa tuon rakkaan otuksemme hellyydenkipeys, silityksiä, rapsutuksia ja läheisyyttä kun ei vaan voi saada tarpeeksi. Nytkin hän teki itselleen tilaa syliini, ja lopulta vaan köllötteli jalkojeni päällä juttujamme kuunnellen.

img_4015.jpg

Yhtä rentoa olotilaa kuin Pete-karvakasalla teidänkin torstaihin! <3

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Opiskelu

Vähemmän nipo

Vuoden viimeisessä postauksessa kirjoitin, että vuonna 2014 tahdon nipottaa vähemmän. En ole luonteeltani mikään niponipo, ja itse asiassa oma suurpiirteinen luonteeni saa meillä kotona toisen osapuolen välillä hermostumaan. Olen kuitenkin niin pinttynyt toisinaan omiin ajattelu -ja toimintatapoihini, että jouluna huomasin sortuneeni ihan sellaiseen älä/varo -linjaan. Huomasin päästeleväni lauseita, kuten ”ei sitten enää toista karkkia” (hei come on, oli joulu!), ”sitä ei sitten syödä ilman ruokalappua”, ”jaa et vaihtanut hänelle vaatteita” ja marmatin että no nyt menee sitten unirytmit sekaisin ja ja ja.  Laitoin aamulla salaa pojan vaatteet sängylle valmiiksi, että ne olisivat juuri sellaiset minun valitsemani. Olen pitänyt itseäni rentona, mutta eipä tuo kovin rennolta kuulosta. Rajojen asettaminen on toki ihan toinen juttu, mutta niin on nipotuskin.

img_3974_0.jpg

Tänään huomasin että mieheni ja poikani olivat aloittaneet sponttaanin sormiväritaiteilun. Ensimmäiset ajatukseni olivat: Marimekon paidassa, ilman suoja-alustaa tai essua, suoraan purkista! Sitten pysähdyin. Kuinka mälsä olenkaan, jos menen kesken taiteilun riisumaan paidan pojan päältä ja tunkemaan sanomalehtiä papereiden alle. Repäisin itsellenikin palan ruutupaperia (me ei olla vähään aikaan edes sormiväreilty, sillä minun ajatuksissani se ei ole ollut mahdollista kun sormiväripaperi on ollut loppu) ja upotin sormeni väripurkkiin.

Punaisia ja vihreitä paakkuja hiuksissa on ihan jees aloittaa vähemmän nipo eli hauskempi elämä.

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään