Leikisti hotellissa ja muita ihania asioita

lokakuu2013_019_0.jpg

Meillä vietettiin tänään poikkeuksellista perjantaiaamua, sillä otimme kaikki varaslähdön viikonloppuun ja vietimme vapaapäivää. Koska suunnitelmissamme oli viettää viikonloppu anoppilassa, emme täydentäneet enää torstaina jääkaappia, ja saimme tästä mahtavan tekosyyn lähteä hotelli Ilvekseen aamiaiselle. Olemme mieheni kanssa molemmat aivan persoja hotelliaamiaisille, ja koska tähän intohimoiseen aamupalasuhtautumiseen nähden yövymme harmittavan harvoin hotelleissa, lähdemme silloin tällöin testaamaan hotellien aamiaisia. Saatiin matkalla nauttia aivan upeasta syysaamusta, ja minäkin koin hetkellisesti olevani sekä aamu -että syysihminen, harvinaista! 😉 

2013-10-11_lokakuu2013.jpg

Poika alkaa olla siinä iässä, että pitää olla tarkkana mitä hänelle puhuu, sillä hän ymmärtää lähes kaiken. Matkalla aamiaiselle juteltiin, että voidaankin mennä sitten syötyämme leikkipuistoon. Niinpä parin jogurttilusikallisen jälkeen alkoikin jo innokas ”puistoon, puistoon!” Nälkäinen vanhempi ne keinot keksii, eli tällä kertaa muumeja youtubesta kännykällä. 

Minulla on ollut koko päivän vähäksi jääneistä yöunista huolimatta hymy herkässä, sillä Kävikö pahasti? -kampanja on saanut aivan ihanan lämpimän vastaanoton. Olen niin kiitollinen kaikille bloggareille, jotka ovat jo tarttuneet aiheeseen blogissaan, ja kaikille jotka ovat osallistuneet kampanjaan facebookissa. Kävin äsken kurkkaamassa kampanjan facebook-sivuja, ja tähän mennessä jo 148 on painanut tykkää-nappia. Tarinoiden tuoma kiukku ja turhautuneisuus ihmisiä kohtaan onkin muuttunut sellaiseksi vau, täältä löytyy oikeesti välittäviäkin ihmisiä –fiilikseksi. Kiitos kaikille. <3

lokakuu2013_026.jpg

Aamiaisen jälkeen toki pidimme lupauksemme, ja menimme upouuteen remontoituun Pikkukakkosen leikkipuistoon (niin oli muuten ihan pari muutakin ajatellut tulla leikkimään sinne näin nättinä päivänä, mutta ihan hyvin kaikki mahduttiin silti!). Puistosta olisi löytynyt vaikka minkälaista härveliä, mutta ylläoleva kuva kertoo kaiken. Kaivuri oli puiston paras juttu, ja arvaatte varmaan mitä poika tuumasi kun kaivuri jätettiinkiin puistoon eikä otettu mukaan kotiin. 

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! <3

Ps. Jatkakaa Kävikö pahasti? -kampanjan hyvää sanomaa edelleen! 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Ajattelin tänään

Kävikö pahasti? -kampanja

Kirjoitettuani viimeksi tänne blogiin minut pysäyttäneestä kokemuksesta bussimatkalla, myös toiset bloggaajat ja lukijani jakoivat kommenttiboksissa omat tarinansa vastaavanlaisista tilanteista. Anna Karin kertoi kuinka hän oli joutunut todistamaan ihmisten välinpitämättömyyttä vaikka tiellä makasi loukkaantunut moottoripyöräilijä, nimimerkki mamamamaaa kertoi kuinka hänen ystävänsä oli kaatunut rattaiden kanssa eikä kukaan kiirehtinyt auttamaan edes rattaista lentänyttä lasta, Ronja Rövardotter kertoi tapauksesta jossa ohikulkijat olisivat jättäneet miehen makaamaan pyörätuolinsa alle jäiselle bussipysäkille.

Olin näitä kommentteja lukiessani ensin aivan raivoissani, sitten surullinen, sitten minut valtasi aivan todella vahva ”jotain on tehtävä” -olotila, joka ei ole antanut minulle rauhaa koko päivänä. Niinpä tuolla blogini fb-sivun puolella käydyssä keskustelussa virisi ajatus, ettei puolihuolimattomasti heittämäni ”Kävikö pahasti?” -kampanja olisikaan ihan hölmö idea. Oli ihanaa huomata, kuinka tämä aihe tuntui oikeasti liikuttavan ihmisiä: monet ovat jo jakaneet juttuani eteenpäin (kiitos <3 ), ja esimerkiksi phocahispida, MinEna ja Iksu olivat heti mukana juonessa. Phocahispida taiteili jopa logon kampanjaa varten, ja ryhtyi ylläpitämään kanssani kampanjan facebooksivuja! Laitoinko jo sydämen, no ihan sama, <3<3<3

1391600_10202004088292132_1082222461_n.jpg

Eli aloitetaan yhdessä taistelu välinpitämättömyyttä vastaan. Kampanjan sanomana on välittää viestiä, että me yhä avaamme ovet pyörätuolissa istuvalle tai rattaiden kanssa kulkevalle, autamme kaatuneen pystyyn ja keräämme tämän tavarat maasta, kysymme kävikö pahasti. Soitamme ambulanssin jos yhtään epäilemme jonkun sitä tarvitsevan, ja jäämme odottamaan että se löytää perille. Tämän kampanjan tarkoituksena on leivittää sitä ihmisyyttä, mikä jokaiselta kuuluisi tulla refleksinomaisesti selkärangasta tällaisissa tilanteissa. Käyttäydytään me niin, että meidän lapset eläisivät maailmassa jossa bussin lattialle makaamaan jätetyt vanhukset olisivat täysin absurdia ajatus. 

Osallistu mukaan kampanjaan postaamalla ”Kävikö pahasti?” -logo blogiisi ja vaikka ylläoleva tekstipätkä tai tiivistä asia omin sanoin: tyyli on vapaa, asia tärkeä.  Voit linkittää alkuperäisen tarinan ja kommentit, tai kertoa postauksessa myös omia kokemuksiasi auttamistilanteista tai törmäämistäsi auttamatta jättämis-tilanteista, tarkoitus on herättää ajatuksia ja keskustelua. Jos sinuakin kiukuttaa ihmisten välinpitämättömyys, niin sinulla ei tarvitse olla blogia osallistuaksesi, sillä voit jakaa kampanjan viestiä eteenpäin myös sen facebook-sivujen kautta.

 

Huh, nyt saan ehkä yön ajaksi rauhan tältä ajatukselta, kun olen saanut pyöräytettyä kampanjan liikkeelle. Edeltävään postaukseen tuli kyllä myös aivan ihaniakin auttamistarinoita, jotka muistuttivat etteivät kaikki täällä sentään kulje laput silmillä, ja kuinka sydämellisiäkin ihmisiä yhä vaan löytyy. 

Puheenaiheet Ajattelin tänään Uutiset ja yhteiskunta