Raumani, rakkaani

elokuu2013_001.jpg

Tänään poukkoiltiin Vanhaa Raumaan ristiin rastiin häätouhujen merkeissä. Oli kakunmaistelua, kampauskeskustelua, askartelutarpeiden metsästystä karkkibuffettiin, sekä siinä sivussa istuskeltiin torin laidalla popsimassa mansikoita. Ja siinä suu täynnä mansikoita minä päätin, että haluan muuttaa asumaan yhteen Vanhan Rauman puutaloista. Miksi en nähnyt Raumalla asuessani kaupungin kauneutta ja ihanuutta!

elokuu2013_002.jpg

Miksi en silloin pysähtynyt kuuntelemaan kauniisti viulua soittavaa, kenkänsä riisunutta katusoittajaa?

elokuu2013_034.jpg

Olinko muka niin tottunut Kontion pihakahvilan vaniljamunkkien houkuttelevaan tuoksuun, että minulla oli varaa kävellä ohi vaan ja toitottaa, kuinka mä haluun johonkin isompaan kaupunkiin?

elokuu2013_003-001.jpg

2013-08-006.jpg

Koko kaupunkihan on täynnä toinen toistaan suloisempia yksityiskohtia!

En ole ennen huomannut tällaista ihanaa pikkuputiikkia Taruliinaa, tuolla oli vaikka mitä ihanaa lastenvaatteista luonnonkosmetiikkaan, ekosaippuasta koruihin.

2013-08-05_elokuu20131.jpg

Niin ja no, siinä kierrellessähän tuli nälkä… Ja niinpä tulikin sunnuntain kaveriksi pizzamaanantai! Tämä on jo vähän noloa. Puolustuksekseni sanon kuitenkin, että syötiin vain La Bamban (eli juuri sen Rivieran kilpailukumppanin) buffetissa, enkä syönyt kuin muutaman pienen slaissin…

elokuu2013_042.jpg

Okei myönnän, viime tingassa aloittamani ns. morsiusdieetti alkaa olla vähän vitsi.

Pizzakaloreita yritettiin tuhota pelaamalla illalla eräänlaista freestyle-jalkapalloa jalkapalloa. 😉

elokuu2013_047-001.jpg

Rentoa maanantai-iltaa! <3

 

Suhteet Sisustus Oma elämä

Pizzasunnuntai

Täällä oli eilen käynnissä taas hääaskartelupaja. Tänään onkin otettu sitten rennosti, käytiin Rauman Rivierassa pizzalla. Raumalaisethan jakaantuvat näissä pizza-asioissa La Bamban ja Rivieran välille, ja minä olen kasvanut ehdottomassa Riviera-perheessä. En kuitenkaan ole itse ihan varma kumpaan puolueeseen kuulun, mutta se ehkä sallittakoon tamperelaistumiseni jälkeen. Molempien pizzat ovat aivan tajuttoman herkullisia (tai minä aina aivan tajuttoman nälkäinen pizzaa himoitessani)!

elokuu2013_040.jpg

Voi miten minulla olikaan ollut ikävä tuota Rivieran omaa kaalisalaattia! Siitä tulee niin lapsuus mieleen.

elokuu2013_041.jpg

Pizzeriassa oli lapsille tosi kätevä pieni leikkinurkka, jossa poika viihtyi hienosti. Pizzojen saavuttua eräs viikari hyökkäsikin sitten reunojen kimppuun!

elokuu2013_033-001.jpg

elokuu2013_039.jpg

En tiedä, onkohan muissa kaupungeissa samanlaisia pizzajengejä. Tampereella ei toki ole epäilystäkään parhaan pizzapaikan tittelistä, sillä se menee ehdottomasti Napolille (uskaltaako joku väittää muka vastaan? ;). Turussa taas olen syönyt aivan ihanaa pizzaa Sergio`sissa, mutta enpä tiedä löytyykö sille haastajia.

Niinpä kysynkin tärkeän kysymyksen: mistä saa teidän mielestä parasta pizzaa?

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Ystävät ja perhe