Skumppaa, leivoksia ja synttäriyllätyksiä

Iltaa! Minun viikonloppuni on sujunut perheen kanssa synttäreitä juhlien. Anoppini täytti pyöreitä, joten järjestimme hänelle päivän täyteen pieniä yllätyksiä.

tuula60_007-001.jpg

Aamulla keräännyttiin miehen vanhempien ja veljien perheineen kanssa koko perheen aamupalalle Edeniin, jonka jälkeen lähdimme vatsat täynnä kylpylän puolelle polskuttelemaan (olipa muuten tosi hehkeä olo hotelliaamiaisen hotkaistun jälkeen siirtyä bikineissä ”ihmisten ilmoille!”). Poika oli niin riemua täynnä uimisesta, ettei olisi malttanut lähteä vaikka melkein jo nukahti syliin. <3 Alkoi vähän kaduttaa että ollaan skipattu vauvauinti huonojen aikataulujen (no okei, aamu-unisuuden) vuoksi, mutta onneksi vieläkään ei ole liian myöhäistä ottaa tavaksi mennä vaikka silloin tällöin yhdessä uimahalliin tai johonkin kylpylään. Oltiin varattu anopille vielä hemmotteluhieronta ja tilattu meikkaaja pukutiloihin kaunistamaan hänet uimisen ja porealtaissa lillumisen jälkeen jälkeen päivää varten. 

tuula60_011.jpg

Iltapäiväksi olimme varanneet kabinetin Saludista. Kabinetti oli kyllä ihan huippu vaihtoehto neljä isompaa ja pienempää pikkupoikaa sisältävälle suurehkolle porukallemme. Ei häiritty muita ruokailijoita, vaikka seurueemme olikin lievästi sanoen kovaääninen ja syöttötuoleissa ruokaili pari hiukan suttaavampaa ravintola-asiakasta. 😀 Suljetussa kabinetissa oli myös kätevää päästää lapset lattialle leikkimään kun pöydässä olo alkoi kyllästyttää. Ihan pakko kehua Saludin ruokia ja palvelua, oltiin kaikki tosi tyytyväisiä. 

Minulla loppui tietysti kamerasta akku melkein heti alkuunsa, mutta onneksi kännykälläkin saa nykyään ihan kelpo kuvia. Tarkoituksena oli myös napata kuva mielestäni kivasta juhlamekostani, mutta olen niin amatööri näiden asujuttujen kanssa että koko homma unohtui vahingossa. :/ Sinisillä palloilla ja maksihelmalla olin kuitenkin liikkeellä.

wp_20130518_008.jpg

 

Ruokailun jälkeen miehet siirtyivät katsomaan lasten kanssa jääkiekkoa, ja me miniänplantut napattiin anoppi Stokkan herkun leivososaston kautta skumppapiknikille Arboretumiin. Maisteltiin kertishaarukoilla erilaisia leivoksia ja hihiteltiin/käkätettiin niin että koko puisto kaikui. 

wp_20130518_024.jpg

Päätettiin ex-tempore lähteä koko sakki miehen veljen luo yöksi. Illalla lasten mentyä nukkumaan me tehtiin vielä herkulliset mansikkamargaritat joita siemaillessa kelpasi seurata Euroviisuja. Ei vitsi muuten mikä floppi koko ohjelma! En ole vuosiin katsonut viisuja, mutta en tiennyt että ne kipaleet ihan noin tylsiä ovat! 😀

Oli niin ihanaa olla mukana järjestämässä anopille mukavaa syntymäpäivää. Hän on nainen joka tekee kaikkensa lastensa ja perheen vuoksi, ja on auttanut meitä kaikkia niin monet kerrat ettemme pärjäisi ilman häntä. Taidamme sanoa sen liian harvoin, ja hän jos kuka ansaitsi pientä hemmottelua.  

Palaillaan, toivottavasti teillä on ollut kiva viikonloppu! 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Viikkokatsaus ja ampiaishyökkäys

Tässähän vierähtikin arkiviikko ilman Lilyä, ja voin sanoa että alkoi jo olla vähän vieroitusoireita havaittavissa! 😀 No mutta kaikenlaista on tullut kuitenkin virtuaalielämän puuttumisesta huolimatta puuhailtua. Tähän viikkoon on mahtunut yksi virtuaalitentti (josta vedin vitosen, wuhuu, siitäkin huolimatta että poistuin nettiluokasta melkein itku kurkussa ja burnoutin partaalla!), monta kahvikupillista, aurinkoa, pojan äkillinen parin päivän kuumeflunssa, peruuntuneet kevätjuhlat, pitkiä kävelylenkkejä koiran kanssa alkukesän iltakaupunkia ihaillen, liikuntaa kuukauden tauon jälkeen ja kirjastossa lymyilyä. Ja pirullinen ampiainen.

Jos jotain olen oppinut tämän kevään aikana, niin sen ettei kannata suunnitella liikaa. Tai melkein ollenkaan. Melko ristiriitaista sen suhteen etten ikinä osaisi pyörittää tätä arkea ilman kalenteria. Tilanteet lapsi/opiskeluarjessa muuttuvat hirmuista vauhtia, mutta ei se mitään. Nyt on kesä eikä haittaa jos menee yövalvomisiksi. Avainsana taitaa olla joustavuus. Olen oppinut näiden kevätkuukausien aikana todella taipumaan ja muokkaamaan aikatauluja ja itseäni tilanteiden mukaan. 

2013-05-16_toukokuu_13.jpg

Silittämistä vaille jääneet meidän perheen kevätjuhlavaatteet, jotka menivätkin takaisin kaappiin. Sinisävyjä.

Niin ja tänään meille pörräsi avonaisesta ikkunasta ampiainen sisälle. Sillä taisi olla kevättä rinnassa, sillä aikamoisia kaarteita veteli ympäri olohuonetta, ja minä jouduin tietysti paniikkiin kuten aina suljetussa tilassa (eli sisällä) ötököitä kohdatesani. Kaiken rohkeuteni kerättyäni yritin toimia, mutta tämä pirulainen hyökkäsi juuri silloin minua kohti. Tämän seurauksesta kävi näin:

405609_10151507694339678_660310336_n.jpg

Ei, en yrittänyt heittää ampparia kukkaruukulla. Yritin vain avata ikkunan, mutta sitten jouduinkin paniikkiin ja huitaisin kukkaruukun alas. Tämä jännittävä episodi päättyi imuriletkuun, jonka pisimmän pään kanssa lopulta imuroin ampiaisen. En voinut muutakaan, sillä en voinut ottaa riskiä että se olisi jäänyt lymyilemään johonkin ja pistänyt poikaa tai koiraa.

Huomenna vietetäänkin sitten ihanan anoppini pyöreitä synttäreitä. Ollaan keksitty kaikkea pientä kivaa ohjelmaa hänelle, toivottavasti tykkää! Hän on aina auttamassa ja tekemässä kaikkensa muiden hyväksi, mutta huomenna onkin sitten hänen päivänsä. <3

Heittäkää tekin vapaalle! <3

Ps. Blogini ulkoasu on vielä Lilyn rempan jäljiltä vähän sikin sokin, mutta eiköhän se tästä pian siivoudu. 🙂

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe