Viikko vielä. Viikko!!!

testikuva2.jpg

Se olisi sitten viikko vielä ensimmäiseen alkionsiirtoyritykseen. Viikko!! Eli tasan viikon päästä maanantaina klo 12.45 Portlandin aikaan Jenniferillä on aika varattuna ORM:ssa.

Meidän aikaa se on myöhään illalla ja olemme jo alustavasti sopineet, että hoidamme Skype- tai Facetimeyhteyden ja Jenniferin mies kuvaa ainakin osan toimituksesta (ei siis liian yksityiskohtaisesti!!). Tämä saattaa kuulostaa vähän hassulta, mutta tässä siis voi olla meidän lastemme alku, joten haluamme olla tuossa hetkessä mukana. Ymmärsin sen olevan tärkeää myös Jenniferille, että olemme ”paikalla”.

Muuten asiat ovat edistyneet jouhevasti. Jennifer kävi viime torstaina ultrassa ja verikokeissa ja kaikki näyttää hyvältä alkionsiirtoon. Hänen hormonitasonsa ovat sopivissa raameissa ja myös kohdun limakalvo on kehittynyt kuten odotettua. 

Onneksi työkiireet pitävät ajatukset vahvasti muissa asioissa, etteivät vauvahaaveet ja -pelot ala liikaa pyörimään päässä. Ensi maanantain jälkeen kaikki on sitten korkeammissa käsissä ja me voimme vain odottaa, toivoa ja jännittää.

testikuva.jpg

Kuvat Jenniferin lähettämiä viime viikon testeistä. Ihanaa, että hän pitää meidät ajantasalla täysin omasta aloitteestaan! 

Perhe Raskaus ja synnytys

Niin, että mitäs laitetaan?

Saimme Portlandista meiliä embryologilta. Lyhyesti ja ytimekkäästi meiltä tiedusteltiin näin alkionsiirron lähestyessä, että montako alkiota haluaisimme siirtää ja onko sukupuolella väliä.

Kirjoittelin aikaisemmin täällä (http://www.lily.fi/blogit/matkalla-perheeksi/superalkiot) pakkasessa olevista alkioistamme. Kuten tuossa aiemmassa postauksessa mainitsin, on meillä niitä yhteensä seitsemän, viisi XY ja kaksi XX alkiota. Näistä neljä 5AA, yksi 6AA ja kaksi 6BA laatuista. XY – alkioilla on lisäksi riskinä androgeeni resistenssi, koska se on meillä sukurasitteena siskoni ollessa siis munasolunluovuttajamme.

Eli mitäs sitten laitetaan? Puhuin rakkaan ystäväni kanssa viime viikolla asiasta ja itse olin valmis jo nimeämään alkiomme. Ovathan ne mahdollisesti tulevien lastemme siemenet. Noihin mikroskooppisiin alkioihin on koodattu lähes heidän koko elämä! Heidän ulkonäkö, terveys, iso osa luonnetta, älykkyyttä ja taiteellisuutta. 

Niin kuin jo useamman kerran aikaisemmin, olen kateellinen luomupariskunnille tässä asiassa: hypätään sänkyyn ja annetaan luonnon tehdä kaikki ylläolevan kaltaiset päätökset. ”Herran haltuun”, niin kuin meillä maalla tavattiin sanoa.

Nyt sitten alan naputtamaan meiliä embryologille, että mitäs eroa noilla alkiokoodeilla tarkalleen on? Mikä se androgeeni resistenssi worst case scenario voisi olla? Ja niin edelleen. Ehkä sitten osaan tehdä valinnan Pentti- ja Risto-alkion välillä.

Perhe Raskaus ja synnytys