Ajatuksia 30-neliön asunnossa

IMG_0093.JPG

Täällä sitä nyt sitten asutaan. Kolmekymmentä neliötä tilaa elää, rakastaa, surra, iloita.

IMG_0095.jpg

Minä muutin viime keskiviikkona ja mieheni viikonlopun aikana, kun saimme asuntoon sängyn (lue 140cm patjan). Olen tässä päivitellyt meidän hulluutta, että pitää nyt vielä tässä iässä jotain tällaista tehdä. Mutta sitäkin enemmän olen ollut iloinen tästä päätöksestä. Ja innoissani! Me molemmat suhtaudumme tähän kuin ihmiskokeeseen. Onnellisuus ei vaadi pariasataa neliötä, kuten miehelleni eilen mainitsin.

Tämän kaaoksen, vaatesekamelskan ja keskeneräisen kalustuksen keskellä minua on hymyilyttänyt. Ei pelkästään se, että puolentoista tunnin päivittäisen autolla ajamisen sijaan minulla menee nyt alle vartti päivässä kävellen työmatkoihin, vaan koska olemme tässä tilanteessa vauvaprojektimme takia. Tämä kämppä on osaltaan viemässä meitä kohti unelmaamme, joten meillä molemmilla on tässä positiivinen meininki. Me haluamme tämän onnistuvan.

IMG_0091.jpg

Me luulimme, että seikkailumme päättyy kotimaahamme laskeuduttuamme, mutta se vain jatkuu. Nämä kaikki muutot, järjestelyt, pakkaamiset ja säätämiset ovat omalta osaltaan mitanneet meidän kärsivällisyyttä ja joustokykyä ja toistaiseksi rajat eivät ole onneksemme tulleet vastaan. Ainakaan pahasti, sillä ei tämä pelkkää ilotulitusta ole ollut. Nytkin on kuukauden verran jojoiltu siellä täällä ja se kyllä rassaa, kun koskaan ei voi olla varma, että tuliko hammasharja tai puhtaat sukat mukaan. Nyt sentään kaikki tärkeimmät tavarat ovat suunnilleen yhdessä paikassa. Mahtavaa!

Tässä sitä nyt ollaan kolmenkymmenen neliön sisässä, ainakin vuoden loppuun. Jos kaikki menee täydellisesti, niin alkuvuodesta palaamme kotiimme ja alamme muuttamaan vierashuonettamme… lasten huoneeksi.

Perhe Raskaus ja synnytys

Ensimmäinen alkionsiirto kalenterissa

Blogissa on vietetty vähän hiljaisempaa tahtia – pahoittelut siitä. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei vauvaprojekti etenisi omaa tasaista tahtiaan ja jännitys koko ajan myös tasaisesti kasvaisi.

Jennifer on viime viikkoon saakka käyttänyt estolääke Lupronia alentaakseen hormonitasonsa. Hänen oma hormonitoimintansa on siis hetkeksi laitettu ”jäähylle”, että kiertoa voidaan kontrolloida tarkasti. Hän kävi viime viikolla verikokeissa ja kaikki näytti hyvältä – hormonit olivat alhaalla. Nyt hän on alkanut piikittää naishormonia, että kroppa ja kohtu alkaa valmistautumaan alkionsiirtoon. 

Ensimmäinen alkionsiirto on varattu heinäkuun 20. päivälle, eli se on jo kolmen viikon kuluttua! Alkionsiirrosta yhdeksän päivän jälkeen tehdään ensimmäinen raskaustesti ja kaksi päivää myöhemmin vielä varmistava testi. 

Eli kuukauden kuluttua tiedämme jo, olemmeko raskaana vai emme. Aika hurjaa, ei tätä vielä osaa edes käsittää. No, kaikkeni yritän pitää ajatukset kurissa ja pään pois pilvistä, ettei tule mitään musertavaa pettymystä. Tämähän on vasta aivan ihka ensimmäinen yritys. 

Mutta aika hurja ajatus se on silti! 

On on!!

Perhe Raskaus ja synnytys