Viimeinen viikko maailmanympärimatkaa

dsc07541.jpg

Juuri niin, yksi viikko. Viikon päästä olen jo valmistautumassa ensimmäiseen työpäivään reilun kolmen kuukauden tauon jälkeen. Käytännössä tämä valmistautuminen tarkoittanee erinäisten laatikoiden availua ja hermojen kiristystä, kun en muista mihin mitäkin on pakattu.

Kolme kuukautta maailmalla on ollut aivan huikea kokemus. Availen kokemuksia tarkemmin vähän myöhemmin, ensiksi tarvitsen hieman normaalia arkea. Jos meillä sellaista nyt edes on. Nyt tunnelmat ovat haikeat. Epämääräiset. En ole varma olenko iloinen, helpottunut, surullinen vai ahdistunut. Jotenkin kaikkea tuota sekaisin.

Osaltaan fiiliksiin vaikuttaa, että emme ole palaamassa kotiimme, vaan matkalaukkuelämä jatkuu vielä vuoden loppuun. Näillä näkymin jatkamme kotimme vuokrausta ja asumme itse halvasti – jossain. Näin säästämme rahaa baby – projektiimme. Alkuun punkkaamme mieheni vanhemmilla ja siitä eteenpäin en vielä tiedä. Reissulta palaaminen olisi varmasti helpompaa, jos pääsisi kaatumaan omaan sänkyyn.

Nonih, nyt valmistautumaan illallistamaan. Olemme tällä hetkellä Balilla, Seminyak-rannalla. Viimeiset reissupostaukset tulevatkin olemaan upeasta Indonesiasta ja hieman myös Thaikuista. Sen jälkeen reissusepustukset hiljenevät ainakin joksikin aikaa. Onneksi itse sijaissynnytysprojektin tiimoilta alkaa tapahtumaan sitäkin enemmän, joten kirjoittamista piisaa. 

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Muisk.

Kuva Ijenin kraaterilta, Itä-Javan saarelta.

Kulttuuri Matkat

Niin innoissani, etten voi istua!

Hyppään hieman asioiden edelle, kun en ole ehtinyt vielä edes itse sijaissynnytyssopimuksesta kirjoittaa. Joka tapauksessa – PROSESSI ON ALKANUT!

Vastasin juuri Jessicalle hänen eilen lähettämäänsä meiliin. Hän kirjoitteli yhteystiedoista ja miten edetään yhteydenpidon kanssa ja niin pois päin. Meidän ensimmäinen kontakti, ensimmäinen askel yhdessä tällä hurjalla matkalla! (Voi muuten olla, että otan nimen pois ja keksin jonkin peitenimen.. sopimuksen mukaan en saisi paljastaa mitään henkilötietoja, ellei erikseen sovittu.)

Ja vielä parempaa – hän oli ehdottanut nopeaa etenemistä ensimmäisen ultran suhteen, koska hänen kiertonsa on siinä vaiheessa, että tutkimukset Portlandissa voitaisiin tehdä juuri nyt ja hänelle löytyikin vapaa aika ja hän sai hommattua lennot ja muut. Normaalisti mitään tutkimusta tai muuta ei tehdä ennen kuin sopparit ovat valmiit ja allekirjoitettu, mutta me olemme ihan viime metreillä (allekirjoitamme ne tänään) ja tämän aikaikkunan missaaminen olisi tarkoittanut, että ensimmäiset tutkimukset voitaisiin tehdä vasta seuraavassa kierrossa kuukauden päästä.

Eli saimme salama-alun ja vieläpä hänen omasta aloitteestaan, josta me olemme erityisen iloisia! Meidän puolestahan tässä voidaan mennä juuri niin nopeaan kuin mahdollista, mutta emme tietenkään halua alkaa painostamaan, joten tämä tilanne on mahtava!

Ja kaikista parasta oli hänen meilinsä viimeinen lausahdus, joka todellakin toi aurinkoisen hymyn näille kasvoille: Here we go! I’m so excited I can’t sit still!

Meillä on ihan samat fiilikset!!!!!!!!!!!

Perhe Raskaus ja synnytys