Ei tämä vielä ole ohi

Minulta on jo muutaman kerran kysytty sijaissynnytysprosessimme kustannuksista ja milloin oikein summaan ne postaukseksi. Vastaukseksi tulee vielä toistaikseksi ei oota, koska prosessi ei ole vielä ohi.

Tällä hetkellä avoimena on vielä mm. seuraavaa:

  • Lopulliset vakuutuskuviot ja sairaalakustannukset Yhdysvalloissa. Tästä kirjoittelen lyhykäisesti piakkoin.
  • Lopulliset kustannukset, tasaukset, tilinsulkemiset Jenniferin suhteen sijaissynnytystoimiston kanssa. Tämä tietenkin vaikuttaa lopullisiin kokonaiskustannuksiin.
  • Vauvojen kansalaisuuden anominen sekä meidän vanhemmiksi tunnustaminen. Tästäkin kirjoittelen vielä lisää.
  • Ja mitäs vielä…? Muutenkin miten sijaissynnytys vaikuttaa meidän jokapäiväisessä elämässä.

Nuo nyt ainakin ihan päällimmäisenä ja ne ovatkin aika isoja asioita… Eli seuraavissa postauksissa siirrytään vauvakuplasta jälleen enemmän sijaissynnytysaiheisiin. 

 

Sellaiset pienet terveiset vauvakuplasta, että äitini saapui meidän avuksi ja seuraksi tiistaina. Mummo tutustuu lastenlapsiinsa ja toisin päin. Ja mikäs tässä on minullakaan ollessa, kun on kaksi lisäkättä auttelemassa ja seuraa kärrylenkeille. 🙂

Perhe Lapset

Meikäläiset Maikkarin netissä

päät.jpg

Muutamia viikkoja sitten meidän matkasta kirjoitettiin pitkä juttu Hesariin, tuon linkin löydät täältä: blogit/matkalla-perheeksi/meidan-tarina-taman-paivan-hesarissa. Hesarin juttu sai hyvin huomiota tärkeälle asialle ja tämän jälkeen olen parista haastattelupyynnöstä kieltäytynyt.

Kun sitten Maikkarin netistä minuun otettiin yhteyttä viime viikolla äitienpäiväksi tehtävään pieneen juttuun, olin jo kieltäytymässä. En kuitenkaan päässyt yli ajatuksesta, että minun ensimmäinen äitienpäivä huomioitaisiin ihan mediassa saakka. Onhan tämä äitienpäivä minulle noin symbolisesti aika iso juttu. Siis ihan tosi iso juttu! Koen myös edelleen tärkeäksi rummuttaa tästä matkastamme ja sijaissynnytyksestä, joten suostuin haastatteluun.

Juttu tehtiin ja se on nyt luettavissa täällä: 

Äidiksi vieraan sijaissynnyttäjän avulla, munasolu omalta siskolta – ”Välillä pitää ihan nipistää itseään”

DSC00728.JPG

Tällä postauksella haluan toivottaa kaikille äideille oikein hyvää äitienpäivää! Erityisesti omalle rakkaalle äidilleni, joka saapuu ylihuomenna meidän seuraksi! 🙂

 

 

Perhe Lapset