Iltasatuja ilmaiseksi netistä!

iltasatu.jpegTällaisia uutisia on kiva mainostaa (ja huom. tämä ei todellakaan ole minkään sortin yhteistyöjuttu).

Iltasatu.org on nettisivu, jolta voi käydä ilmaiseksi lataamassa suomenkielisiä satukirjoja tabletille, tai sitten lukea ne suoraan selaimella. Sivuston takana on ulkosuomalaisia äitejä, jotka kaipailivat suomenkielisiä satukirjoja lapsilleen. Ja he päättivät tehdä asialle jotain! Huomasin asiasta HS:n sivuilla, löydät sen täältä.

Itsekin olen nähnyt asuinmaani Suomiyhteisön keskusteluissa vanhempien kyselevän ja jakavan suomalaisia lastenkirjoja ja satuja, joten kysyntää tällaiselle palvelulle varmasti on. Olen myös jo miettinyt (kyyyyllä taas hyvin etuajassa), että pitää jossain vaiheessa alkaa opettelemaan suomalaisia satuja ja lastenlauluja. Aika paljon olen unohtanut, käytännössä kaikki. Etenkin suomalaiset tuutilaulu – vinkit otetaan ilolla vastaan. 🙂

Kävin juuri sivustolla katselemassa ja todella helppokäyttöinen, simppeli idea ja toteutus. Hyvä ulkosuomalaiset äidit!

Ps. Tänään on International Day of a Girl Child (”Tyttöjen päivä”)! Miten sinä voit tuota päivää juhlistaa tai tukea, löydät esimerkiksi aikaisemmasta postauksestani täältä: http://www.lily.fi/blogit/matkalla-perheeksi/miten-sina-voit-muuttaa-maailman

Kuva / Picture Source

Perhe Vanhemmuus

We got mail!

img_0500_v2_0.jpg

Tiistai on ollut aina minulle maanantaita pahempi. Siis maanantain jotenkin skarppa mutta sitten tiistaina kaikki menee, jos ei ihan päin mäntyä, niin ainakin vähän. Niin tänäkin tiistaina.

Aamulla herätessäni olin väsähtänyt, oli bad hair day ja se ärsyttävä fiilis, kun mitkään vaatteet eivät vain tunnu hyvältä (vaikka vielä edellisellä viikolla ne istuivat tosi kivasti). Kiireessä pääsin kuin pääsinkin kämpästä ulos vain huomatakseni parin minuutin kävelyn jälkeen, että taivaalta alkoi tihkuttaa vettä ja sateenvarjo jäi toiseen laukkuun. Työpaikan respaan päästyäni huomasin kulkulupani unohtuneen – tietenkin. 

Lounas piti kinuta työkaverilta, kun lompakkokin oli siellä toisessa laukussa. Väsymystä uhmaten päätin vielä korjata päivän vääntäytymällä työpaikan punttisalille. Mutta yllätys yllätys – myös reenikaappini avain oli siellä kuuluisassa toisessa laukussa. Kotimatkan raahustin tihkusateessa (ilman sateenvarjoa) ja puin mielessäni nyrkkiä ja taisin siinä kirosanojakin hokea puoliääneen.

Kotiin päästyäni katsoin postit ja mitä sieltä tulikaan vastaan. Postia Jenniferiltä! Silmät kirkastuivat sadasosasekunnissa!

Jennifer oli lähettänyt tyttärensä piirustuksen, jolla he ilmoittivat positiviisen raskaustestin ja josta kirjoitin täällä http://www.lily.fi/blogit/matkalla-perheeksi/itkuksi-meni. Sekä kuvat ensimmäisestä ultranäänitutkimuksesta, josta kirjoitin täällä http://www.lily.fi/blogit/matkalla-perheeksi/stinkin-cute

 

we_got_mail.png

Tiistai oli pelastettu! Tuossa positiivisuuspuuskassa heitin treenivaatteet niskaan, nappasin kulkuluvan ja treenikaapin avaimen ja juoksin työpaikan salille hikoilemaan.

——

Ps. Tuo Jenniferin tyttären piirtämä ”We’re pregnant” on nyt sitten myös minun blogikuva. Siinä on sellaista suloista, lapsellista positiivisuutta ja yhteisöllisyyttä – sitähän tämä matka myös vaatii.

Perhe Raskaus ja synnytys