Hiusten kasvattaja hyötyy päänahan tehohoidosta

Postauksen tuotteet ja hiusten tehohoito kampaamossa saatu.

Vein hiukseni eli kesäreuhkani kahdesti kampaajalle pari viikkoa sitten. Jotain tartti todellakin tehdä.

Päädyin pätkäisemään pituuksista reilusti ja lupaamaan jälleen kerran itselleni pyhästi pitää tästedes parempaa huolta hiuksistani. Aloitin prosessin käymällä  Kerasilk Revitalize -tehohoidossa City Hair-kampaamossa, jossa keskustelin kampaaja Nooran kanssa päänahan kunnon merkityksestä hiusten hyvinvointiin.

Ikääntyminen näkyy myös hiusten ja päänahan kunnossa. Tähän asti hoitotuotteissa on keskitytty todella vähän päänahan ongelmiin, vaikka hoitamalla pohjaa saadaan kuten iholla myös hiustenhoidossa parhaat tulokset.

Kerasilk Revitalize on elvyttävä hoitolinja päänahalle ja hiuksille.  Revitalize on paitsi kokonainen kotihoitosarja, myös kampaamoista saatava hoitopalvelu. Sain testata sekä tuotteet että hoidon.

Stressi, saasteet, lämpötilanvaihtelut, käsittelyt, muotoilutuotteiden jäämät ja uv-säteily vaikuttavat kaikki heikentävästi päänahan kuntoon ja ikäännyttävät sitä ennenaikaisesti. En ollut tullut ajatelleeksi noita kaikkia pohtiessani syitä hiusten viimeaikaiseen heikohkoon kuntoon ja käsiteltävyyteen. Päänahka tuntui rasvoittuvan entistä nopeammin, hiukset kuivuivat latvoista ja toisaalta sitten lässähtivät latteiksi pian muotoilun jälkeen. Olin myös huomannut hiusteni ohentuneen merkittävästi muutaman viime vuoden aikana.

 

Ratkaisu löytyy yllättävästä tuotteesta. Päänahan kuorinta on ollut itselleni mullistava löytö! Ennen shampoopesua tehtävä kuorinta syväpuhdistaa päänahan, poistaa ylimääräistä seebumia ja muotoituotteiden jäämiä, elvyttää päänahkaa ja valmistaa hiukset pesua varten.

Ennen kuorinnan löytämistä olen tehnyt shampoolla vaahdotuksen kahdesti saadakseni hiukset kunnolla puhtaiksi. Tämä taas on omalta osaltaan kuivattanut latvoja.

Cityhair-liikkeen Noora kehotti kuorimaan päänahan noin kerran viikossa ja pesemään toisen kerran normaalisti. Hoitorituaalin kolmannen vaiheen, shampoopesun jälkeisen päänahan tasapainottamisen Rebalancing Scalp Foundation-suihkeella skippaan usein kyllä kotona vaikutusajan takia. Sen sijaan olen muistanut käyttää päänahkaa kosteuttavaa Nourishing Serum-seerumia säännöllisesti.

Valitettavasti kampaamohoidossa isossa roolissa olevaa päänahan hierontaa ei ole tarjolla kotispa´ssa.

 

Kauneus Hiukset

Manikyyrissä

Hoito ja tuotteet saatu.

Sain kutsun Aila Airo Kauneushoitolaan ArtDeco -sarjan manikyyriin. Minulla on kädet kovilla, ja ne ovatkin viime aikoina olleet sen näköiset, että jotain pitäisi todellakin tehdä.

Meikkaajan työni vuoksi pesen käsiä jatkuvasti. Kampaajana liotan käsiä vesissä paljon ja käytän kumihanskoja suojaamaan käsiä hiusväreiltä. Kädet hautuvat hanskojen alla ja vesi taas kuivattaa ihoa valtavasti. Kukkasidontapäivien jälkeen ihoni huutaa rasvaa ja kynnet öljyä, ja käteni ovat ehdottomasti kovimmalla koetuksella. Todella harvoin vaan jaksan enää tehdä käsilleni mitään pitkien työpäivien jälkeen. Se mistä pidän kuitenkin  huolen on, että kynsissäni on lakka, sillä se suojaa kynttä ja estää pahimman liuskottumisen.

Manikyyriin kuului kynsien viilaus, kynsinauhojen hoito, aivan ihana kynsien ja käsien kuorinta, sekä tietenkin ne parhaat osuudet, eli hieronta ja kynsien lakkaus.

Rakastan sitä että joku toinen lakkaa kynteni! Se on todellista arjen luksusta, ja voi miten huolella se tulikin tehtyä kaikkine aluslakkoineen, värilakkoineen ja pikakuivattajineen. Kyllä kynsilakan pysyvyyteen voi todellakin vaikuttaa hyvillä tuotteilla.

Valitsin lakan Artdecon syksyn uutuuslakoista. Matta punainen on yleensä aina varma valintani, mutta nyt ajattelin testata muodikasta metallinhohtoista punaista, sävy 910. Väri näyttää mielestäni tosi kauniilta lyhyissä kynsissäni.

Käsihieronta oli ihana ja niin rentouttava. Tuntui että sormeni vetristyivät ja verenkierto parani kertaheitolla. Ja erityisesti mieleni rentoutui!

Sain kotihoitoon mukaan tuotteita ylläpitämään käsien ja kynsien kuntoa. Erityisen innostunut olen saamastani käsikuorinnasta, jota aion alkaa käyttää nyt säännöllisesti.

Manikyyri oli ihana, mieli rentoutui, kädet kiittävät ja mikä parasta, varasin jo seuraavan ajan! Aion ottaa tästä nyt itselleni säännöllisen hoitorutiinin ja antaa itselleni samalla pienen ikioman vapaahetken.

Suosittelen!

Kauneus Iho Suosittelen