Sisustusinspiraatiota

Heräsin aamulla sellaiseen fyysiseen väsymykseen, etten muista moista hetkeen kokeneeni. Tältä siis fyysisen työn tekeminen tuntuu. Olemme joulusta asti rempanneet tulevaa kotia kaiken muun ajan, paitsi sen kun on pitänyt käydä oikeissa töissä, ja se alkaa todella tuntua. Eilen illalla kun siinä klo 21.16 vedin viimeisen maalinvedon totesin, että nyt tää sais vähitellen kyllä valmistua. Aloitin siis aamun muistelemalla, että miksi tätä tehtiinkään. Ainiin! Siksi että saataisiin ihana koti.

Olen jo pitkään ihastellut turkulaisen Less is More -sisustus/stailaus/remontointifirman uskomattoman ihania sisustusratkaisuja, ja päädyinkin taas aamulla selailemaan heidän sivujaan. Olen ammentanut heidän referenssitöistään inspiraatiota omiin suunnitelmiini ja joitain ideoita suoranaisesti varastanut. Aivan ihana tunnelma näissä heidän kohteissaan ja mitkä kuvat, wau!

  

c6f5ac_f75d37f9a844456bbc1f1031d614c80f.jpg_srz_p_482_723_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

c6f5ac_64bae597e4544c799e9bbb898155178f.jpg_srz_p_493_739_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

c6f5ac_a2b03d3a60eb414ebe1008088bb043bc.jpg_srz_p_493_739_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

c6f5ac_9e8b433bc5120c68ccd66e574fc24585.jpg_srz_p_1085_723_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

c6f5ac_8f1382caecdd3b1509d2cb280ef63282.jpg_srz_p_945_595_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

c6f5ac_e8a46c67b05cf95cb5b66d5d4fcd21c7.jpg_srz_p_1085_723_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

c6f5ac_8d9bfe7c2d1db3bb76370c360ad7021b.jpg_srz_p_698_723_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Ihania koteja! Toki fantastiset huonekalut tekevät paljon, mutta heillä on myös paljon helposti toteutettavia ideoita, jotka eivät vaadi suurta rahallista panostusta. Jatkan siis inspiraatiofiilistelyä ja näen päiväunia valmiista kodistamme. 

Mukavaa alkanutta viikkoa muruset!

P.S. Huomasin, että Less is Moren omistajat ovat perustaneet myös kiinteistönvälitystoimiston hiljattain! Ainakin nettisivujen perusteella ei olisi epäselvää, kenelle antaisin asuntoni välitettäväksi jos vain asuisin edelleen Turussa! Katsokaapa itse täältä: www.bolkv.fi/

Suhteet Sisustus Oma elämä

Bestmanien asut

bestmanit_-_mennaan_vaan.jpg

Tadaa! Kyllä meillä oli komeita poikia häissä! Tytöt pukeutuivat tummansiniseen, joten päätimme, että myös bestmaneille tulisi tummansiniset puvut. Osalla pojista olisi ollut siniset puvut omasta takaa, mutta kaikki olivat myötämielisiä vuokrapuvuille – näin ei tarvinnut itse huolehtia puvun ja paidan siisteydestä ja mätsäämisestä.

Seuraava haaste olikin löytää vuokrattavat tummansiniset puvut. Ei muuten helppo homma voin kertoa! Melkein kaikissa pukuvuokraamoissa on vain mustia ja harmaita pukuja vuokrattavana, selvästi sininen ei ole vielä vakiinnuttanut asemaansa juhlapukuna samalla tavalla. Noh, siniset puvut me halusimme (minä halusin…), joten soitin melkein jokaiseen vuokraamoon Helsingissä kunnes Pukuvuokraamo Gasell GP:ssä tärppäsi. Menimme paikalle sulhasen kanssa, sillä harkitsimme ensin vuokraavamme myös hänen pukunsa. Gasellilla oli tavallisia tummansinisiä pukuja ja tällaisia ”trendi-pukuja”, joissa on ”hienostunut kiilto”. Valitsimme ensin bestmaneille tavalliset siniset puvut, mutta liikkeestä soitettiin myöhemmin, että vain näitä kiiltäviä vuokrataan. Päätimme myös, että puvun kanssa ei tule liivejä ja paidoiksi tulee tavalliset paidat nappilistoilla. Olin hankkinut taskuliinat jo aikaisemmin ja rusetit olin päättänyt tehdä itse, joten muuta emme vuokraamosta tarvinneetkaan. Bestmanit kävivät kukin itsekseen sovittamassa pukuja ja ne noudettiin pari päivää ennen häitä valmiiksi silitettyinä.

bestmanit_2_-_mennaan_vaan.jpg

Siinä missä puvut näyttivät sisätiloissa hienostuneesti kiiltäviltä, tuli kirkkaassa auringonvalossa minulle mieleen vain Rihannan biisin sanat ”shine bright like a diamond”.. Eli kylläpä kiilsi! Mutta olipahan ainakin juhlavaa. Valitettavasti kaikki mitat eivät onnistuneet täydellisesti, yhdet puvunhihat olivat liian pitkät ja yhden paidanhihat liian lyhyet. Kokonaisuudessaan bestmanit kyllä näyttivät hienoilta ja suosittelen lämpimästi samanlaisten pukujen vuokraamista, ilmeestä tulee paljon yhtenäisempi tällä tavalla.

Tein bestmanien rusetit itse samasta pellavakankaasta, josta teimme myös servetit. Naureskelimme, että on tärkeää että bestmanit mätsävät kattaukseen 😀 Mutta se vain sopi mielestäni aika kivasti ja toi ripauksen omaleimaisuutta asuihin. Ohjeet rusetin tekemiseen löytyy esimerkiksi täältä. Rusettien tekeminen ei ollut vaikeaa, mutta oli aika hankalaa saada niistä oikean pituiset (pitäisi mitoittaa jokaisen kaulanympäryksen mukaan). Pellava oli kankaana myös melko löysää, joten tärkkäsin rusetit vielä silityksen yhteydessä, jotta ne pysyivät terhakoina. Rusettien kanssa meni muuten hyvin, mutta pojat eivät osanneet hääaamuna solmia rusettejaan itse..

_mg_8655.jpg

_mg_8650.jpg

Varmista siis hyvissä ajoin, että sekä sulhanen että bestmanit osaavat pukeutua asuihinsa, tai muuten löydät itsesi solmimasta bestmanien rusetteja vannehameessa kun sinun pitäisi jo pukeutua omaan hääpukuusi! Vaikka sainpas ainakin oikaistua kaikkien rusetit kuntoon samalla 😉

Mukavaa alkanutta viikkoa tyypit!

Suhteet Ystävät ja perhe Trendit