DIY kangasservetit häihin

IMG_5968.jpg

Sain keväällä kerrassaan erinomaisen idean – häihin olisi saatava vaaleanpunaiset pellavaservetit. Ensin harkitsin raidallisia, mutta lopulta päätin että vaalean roosan väriset olisivat se, mitä kattaus kaipaisi. Aloitin intensiivisen internetin haravoinnin, mutta valitettavasti mistään ei löytynyt (kohtuuhintaisia) pellavaservettejä vuokralle tai ostettavaksi. Ei edes Kiinasta, vaikka kaikki hakkeritaitoni metsästykseen valjastin.

Mikä avuksi? Päätin, että kyllähän nyt yhdet servetit itsekin ompelee, ja aloitin pellavakankaan etsinnän. Mutta eipä ollut helppoa sekään! Pellava on kallista, mistään viidenkympin metrihintaisesta verhokankaasta ei servettejä tietenkään ollut varaa tehdä, joten epätoivo melkein hiipi takaraivoon. Onneksi hyvä ystäväni, jolla on vaatealan yritys, osasi vinkata turkulaisesta Jättirätistä, jossa myydään todella edullisia kankaita. Olin liikkeeseen yhteydessä ja selvisi, että heiltä löytyi sekoitepellavaa (50/50 pellavaa ja puuvillaa) kahdessakin vaaleanpunaisen sävyssä. Minulle lähetettiin mallitilkut kotiin ja aivan täydellinen servettikangas oli löytynyt, jesssss! Pieni sydänkohtausvaara oli vielä edessä, sillä ko. kangasta oli jäljellä enää pakan loput Turussa ja Raumalla. Jättirätin ystävälliset myyjät mittasivat pakat minulle ja toimittivat kaiken jäljellä olevan kankaan Turkuun, josta kävin sen noutamassa. Tässä kohtaa minulla oli noin 25 metriä pellavaa ja todella epäileväinen sulhanen.

IMG_5921.jpg

IMG_5924.jpg

IMG_5928.jpg

IMG_5929.jpg

Meillä kävi satumainen tuuri, ja saimme kasan ystävimme (osan enemmän, osan vähemmän paikalle huijattuina) talkoilemaan servettien kanssa ja valmiita servettejä alkoi syntyä! Alussa 130 kappaletta valmiita servettejä tuntui melko epätoivoiselta, varsinkin kun ensimmäisen talkoopäivän jälkeen valmiiden servettien määräksi paljastui 45, vaikka kaikki ajattelivat että tässä ollaan jo ihan maalisuoralla. Noh, eipä annettu tämän lannistaa vaan jatkettiin ponnisteluita siskon, kaason ja muutaman muun sinnikkään kanssa todella monena iltana. Lopulta saapui se unohtumaton päivä, kun ompelin viimeisenkin sauman kiinni ja totesin, että DONE.

Häävikkolla äitini vielä tuli auttamaan meitä, ja silitti jokaisen servetin yksitellen (ensimmäiseen meni 15 minuuttia…), ja minä ja siskoni sidottiin koko komeus yhteen ruskealla pellavanarulla ja servetit pakattiin valmiiksi laatikoihin odottamaan H-hetkeä. Mikäli lähdet moiseen projektiin, suosittelen lämpimästi tekemään kaiken tämän etukäteen, ettei mitään ylimääräistä näperrystä tarvitse tehdä enää hääpaikalla. Vaikka projekti oli hiukan aikaavievä ja vaati muutaman työtunnin poikineen, olin lopulta aivan äärimmäisen tyytyväinen, että toteutimme sen ja pidin pääni, vaikka monessa muussa asiassa en mihinkään mahdottomiin (ja sulhasen vastustamiin) askarteluihin lähtenytkään!

IMG_5926.jpg

IMG_5918.jpg

IMG_5970.jpg

Onko teillä ollut ”mahdottomia” hääprojekteja vai olenko ainut?

EDIT: Kyselyitä on tullut useampia, joten vinkkinä: servetit siirtyvät astiavuokraus.com:lle vuokrattavaksi, joten sieltä näitä saa! Vuokraamon omistaja ihana Marja vastaa tiedusteluihin 🙂

Suhteet Sisustus Ystävät ja perhe DIY

Kuukausi naikkarissa aka honeymoon on virallisesti ohi

Hääselfie - Mennään vaan

Otettiin tietty selfie heti vihkimisen jälkeen piilossa.

Meidän häistä on tänään tasan kuukausi. Honeymoon on siis kuulemma nyt lusittu. Edelleen naimisissa ja vieläpä aika onnellisesti, että eiköhän tässä ole jo joku virstanpylväs saavutettu!

Naureskelimme kesällä avioituneen kaveripariskunnan kanssa, että juupajuu, aikamoista honeymoonia on ollut kyllä. Kuukauteen on mahtunut aika monta enemmän ja vähemmän huvittavaa riidanpoikasta. Eihän me nyt tosissaan tapella, mitä nyt väännetään periaatteellisista tuiki tärkeistä asioista, kuten siitä, kuka jätti hammastahnan taas lavuaarin reunalle, millaista on oikeanlainen hyväntekeväisyys ja mitä ihmisen kuuluu lauantaiaamuisin tehdä. True story.

Fiksuina poikina ja tyttöinä analysoimme, että kun häistä selvittiin, alkoi se kuuluisa häästressi purkautua. Tämä johti molemminpuoliseen lyhytpinnaisuuteen ja yllättävään haluun väitellä ja hiukan kinata vähän kaikesta. Onneksi hääväsymys ja -stressi alkaa olla selätetty (onneksi siis viritellään tätä asunnonostoa tilalle!) ja elokin on taas muuttunut mukavan seesteiseksi ja ihastuttavan hunajaiseksi. Voisin siis julistaa uuden sugarmoonin tai syrupmoonin alkavaksi ja kokeilla, josko tämä kakkoskuukausi olisi hieman chillimpi ja rakastavampi. Tai sitten voi vaan todeta, että hienoa huomata, että pienestä kärhämöinnistä huolimatta on aika jees olla naikkarissa ja luvannut röhnöttä loppuikänsä yhdessä, kiukutti tai ei.

Pusipusi teillekin <3

Suhteet Oma elämä Rakkaus